مجلس آمریکا قطعنامه ای را در مورد محکومیت “نقض حقوق بشر” چین در هنگ کنگ تصویب کرد

واشنگتن: مجلس نمایندگان ایالات متحده به اتفاق آرا قطعنامه ای را در محکومیت “نقض حقوق بشر” در چین و تضعیف حقوق و آزادی های اساسی در هنگ کنگ تصویب کرد.
این قطعنامه با تصویب صوتی روز چهارشنبه ، اقدامات دولت چین را محكوم می كند و ادعا می كند كه آنها حقوق و آزادی های اساسی ساكنان هنگ كنگ را نقض كرده و درجه بالایی از استقلال آنها را تضعیف می كند.
“امروز ، مجلس با تصویب قطعنامه هایی که خواستار پایان نقض حقوق بشر در چین است پیامی محکم ارسال کرد. مجلس بر اساس دو حزب همیشه برای آزادی دین و فرهنگ در تبت و برای حاکمیت قانون در هنگ کنگ مبارزه خواهد کرد. ، “سخنگوی مجلس نانسی پلوسی گفت.
این قطعنامه ، از جمله موارد دیگر ، به ایالات متحده توصیه می کند تا با متحدان خود برای پاسخگویی به تحولات هنگ کنگ هماهنگ کند ، از جمله با ایجاد فرصت مهاجرت از منطقه به ساکنان هنگ کنگ که با ترسهای ناشی از آزار و اذیت روبرو هستند.
این قطعنامه با تأکید بر اینکه چنین اقدامات چین اعتبار آن را در جامعه بین المللی تضعیف می کند ، از پکن و دولت هنگ کنگ می خواهد که از اجرای این قانون و یا اقدامی که موجب نقض یا محدود کردن ، به طور کامل یا جزئی از حقوق ساکنان هنگ کنگ شود ، خودداری کنند. همانطور که در بیانیه مشترک و قانون اساسی ایجاد شده است.
این قطعنامه از رئیس جمهور ، وزیر امور خارجه و وزیر خزانه داری می خواهد تا با متحدان و شرکای خود برای پاسخگویی به تحولات هنگ کنگ از جمله با تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای هنگ کنگ و گسترش ماموریت ویژه سازمان ملل متحد ، هماهنگی و همکاری کنند. گزارشگر برای بهبود نظارت و گزارش در مورد سیاست های چین در هنگ کنگ.
کریس پاپاس ، نماینده کنگره گفت: “دولت چین باید در مورد نقض وحشتناک حقوق بشر خود پاسخگو باشد.”
وی گفت: “این قطعنامه دو جانبه پیام مهمی را ارسال می کند: ایالات متحده با نقض مداوم حقوق بشر در چین مخالفت می کند ، در کنار کسانی است که مورد آزار و اذیت قرار می گیرند ، و چین را مسئول اقداماتی می داند که حقوق و آزادی های اساسی را تضعیف می کند.”
بیل پاسکرل ، نماینده کنگره گفت که مردم هنگ کنگ خواستار حقوق کرامت انسانی و آزادی هستند که فقط در دموکراسی تضمین شده است.
پاسکرل ، منتقد تند جنایات بشردوستانه چین گفت: “رشادت های آنها به جهانیان الهام بخشیده و صدای آنها هرگز خاموش نمی شود.”
“سکوت ناجوانمردانه دونالد ترامپ و مایک پمپئو ، دیپلمات ارشد وی در برابر جنایات حزب کمونیست چین ، خیانت به ارزشهای دموکراتیک آمریکایی بود. اما مردم ایالات متحده همیشه برای آزادی ایستادگی خواهند کرد. و امروز ، بار دیگر ، خانه ملت ایستاده است بدون تردید با مردم هنگ کنگ “، او گفت.
چین مهار حقوق و آزادی ها در هنگ کنگ را انکار می کند. مقامات هنگ کنگ و پکن پس از شعله ور شدن اعتراضات ضد دولتی در ژوئن سال گذشته و فرو بردن شهر در بحران ، به سرعت در حال خنثی کردن مخالفت ها بوده اند.