مجلس سنای آمریکا لایحه ای را برای پاکسازی تعداد زیادی از معوقه های کارت سبز تصویب کرد ، هندی ها گفتند “انگشتان دست”

نیویورک: پس از بیش از یک سال درگیری سیاسی شدید ، سنای آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که مجازات اقامت دائم صادر شده به مهاجران قانونی را برای هر کشور برطرف می کند و به طور بالقوه راه را برای سرخپوستان منتظر در دهه ها باز می کند خطوط طولانی برای نفس کشیدن راحت تر.
اما یک صید وجود دارد. در واقع چندین. این مشکل نسخه سنا در مقابل نمایندگان مجلس است.
آپارنا باتناگار ، هندی ساکن استمفورد ، کنتیکت که در “صف برای همیشه” بوده است ، تحولات را در متن قرار می دهد. وی به IANS گفت: “این نسخه باید با نسخه قبلی که مجلس تصویب کرده آشتی کند. هنوز مسیری طولانی در پیش است و تا آن زمان حزب حاکم جدید قدرت را به دست خواهد گرفت. بیایید صبر کنیم و تماشا کنیم.”
“نسخه قبلی” که باتناگر به آن اشاره می کند ، قانون “مهاجرت به مهاجران با مهارت” است که در سال 2019 مجلس نمایندگان را تصویب کرد – 365 رای مخالف و 65 رای.
آنچه که اواخر چهارشنبه شب از مجلس سنا گذشت ، یک قانون مشابه بود که توسط سناتور مایک لی (جمهوری خواه ، یوتا) حمایت شد ، نه قانون تصویب شده توسط مجلس. ایالت یوتا ، سناتور لی ، اتفاقاً ، آهن ربا جدیدی برای مدل تجاری ناخوشایند در ایالات متحده است.
اکنون لایحه های سنا و مجلس باید روی هم قرار بگیرند و یک نسخه ترکیبی قبل از ارسال به کاخ سفید باید هم مجلس و هم سنا را تصویب کند.
قوانین فعلی ایالات متحده هر کشور را به 7 درصد کل کارت های سبز مبتنی بر اشتغال محدود می کند. سرخپوستان بیش از 600000 نفر از کسانی را که مدارک آنها تأیید شده اما منتظر هستند تشکیل می دهند.
وزارت امور خارجه ایالات متحده سالانه حدود 140،000 کارت سبز اعطا می کند اما در مورد تعداد درخواست ها که سالانه تأیید می شوند محدودیتی ندارد – عدم تقارن عرضه تقاضا که میلیون ها مهاجر قانونی را در لیست انتظار دائمی قرار می دهد.
“راشی باتناگار” ، یکی از ساکنان آتلانتا به IANS گفت: “این واقعاً یک تصمیم عالی سنا است. انگشتان دست از آن عبور کردند زیرا مجلس مجبور است این لایحه را با اصلاحات اضافه شده تصویب کند.”
انیربان داس ، که کار سختی را پشت سر گذاشته و یک گروه حامی به نام مهاجران ماهر در آمریکا (SIIA) را راه اندازی کرده است ، در یک توییت به چالش های پیش رو اشاره کرده است. “ما باید تلاش کنیم تا این مسئله را در مجلس به تصویب برسانیم. امیدوارم همه بتوانند دور هم جمع شوند و بدانند این کار درستی است.”
مراکز اضطراب در حال چرخش در اطراف لایحه حک شده در سنا ، از سناتورهای مختلف جمهوری خواه مخالف این قانون در آواتار فعلی آن است.
سناتور رند پاول (جمهوری خواه ، کنتاکی) مقرراتی را برای پرستاران فیلیپین درج کرده و خواستار محدودیت های جدید برای شرکت هایی است که نیمی از کارگران خود را در ویزای H1B استخدام می کنند. سناتور ریک اسکات (جمهوری خواه ، فلوریدا) دو مورد دیگر را نیز اضافه کرد: محدودیت جدید برای 10 سال آینده در تعداد کلی مهاجرانی که دارای ویزای H1B هستند و می توانند کارت های سبز دریافت کنند و دیگری که می تواند مهاجرت از چین را کاهش دهد.
نماینده زو لوفگرن ، رئیس کمیته فرعی دادگستری مجلس در مورد گفت: “در حالی که من صداقت همه اعضای و سناتورها را در تلاش برای یافتن راه حل به رسمیت می شناسم ، اما متأسفانه مقرراتی که دیروز توسط مجلس سنا به مجلس فرستاده شد ، اوضاع را بدتر و نه بهتر می کند.” مهاجرت ، که لایحه مجلس را حمایت مالی کرد.