مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه دو حزب را درباره تبت تصویب کرد

واشنگتن: قطعنامه ای دو حزبی که اهمیت فرهنگی و مذهبی یک خودمختار را به رسمیت می شناسد تبت و به دنبال راه حل های مسالمت آمیز برای درگیری است مجلس آمریکا نمایندگان
این قطعنامه اهمیت خودمختاری واقعی تبت و مردم تبت و کار انجام شده توسط چهاردهم دالایی لاما برای صلح ، هماهنگی و تفاهم جهانی
با رأی صوتی ، این قطعنامه تعیین کرد که تشکیل یک مجمع دوجانبه ، دو مجلس ، یا از طریق یک نشست مشترک کنگره ، یک کنفرانس از راه دور که در مرکز بازدید کنندگان کاپیتول پخش می شود ، یا یک میزگرد ، بین اعضای کنگره و معظم له مفید خواهد بود. دالایی لاما برای بحث در مورد راه حل های صلح آمیز درگیری های بین المللی.
همچنین اشاره کرد که حمایت قاطع دو حزبی کنگره از آرمانهای مردم تبتی برای حقوق و آزادیهای شناخته شده بین المللی و محافظت از هویت متمایز مذهبی ، فرهنگی ، زبانی و ملی آنها وجود دارد.
در این قطعنامه آمده است که بیش از 6،000،000 تبتی در جهان وجود دارد که بیش از 40 کشور را شامل می شود.
تد یوهو ، نماینده کنگره گفت: “افتخار من این است که مجلس نمایندگان قطعنامه من را به رسمیت شناختن استقلال واقعی تبت و تجلیل از کارهایی که دالایی لاما انجام داده است ، تصویب کرد. ایالات متحده باید به کار با متحدان خود ادامه دهد تا از ظلم و ستم برای مردم تبت آزاد شود.”
الیوت انگل ، نماینده مجلس ، رئیس کمیته امور خارجه مجلس ، که در صحن مجلس صحبت می کرد ، چین را به نقض آزادی مذهبی بین المللی در تبت متهم کرد.
به گفته وی ، وزارت امور خارجه دریافته است که دولت چین به طور سیستماتیک از سفر به مناطق خودمختار تبت برای دیپلمات ها ، مقامات ، روزنامه نگاران و جهانگردان آمریکایی جلوگیری می کند.
نماینده یوهو در كنگره گفت كه این قطعنامه استقلال واقعی تبت و كار حیاتی دالایی لاما را برای ترویج صلح در سراسر جهان به رسمیت می شناسد.
بیش از 60 سال پیش ، دالایی لامای چهاردهم ، با تصرف کامل نظامی تبت توسط حزب کمونیست چین (ح.ک.چ) مجبور به تبعید شد. تا به امروز ، حزب کمونیست چین با استفاده از تبلیغات ، خشونت و ظلم ، کنترل تمامیت خواهانه بر تبت و مردم تبت را بر عهده دارد. یوهو گفت ، ح.ک.چ فرهنگ تبت و میراث دینی آنها را تهدیدی برای كنترل خود می داند.