مراسم صلح نوبل 2020 به صورت حضوری در اسلو برگزار نمی شود

کوپنهاگن: برنده جایزه صلح نوبل 2020 – برنامه جهانی غذا – و کمیته نوبل نروژ روز چهارشنبه گفتند که به طور مشترک توافق کرده اند که مراسم اهدای جوایز شخصی در اسلو را ماه آینده به دلیل همه گیری ویروس کرونا به تعویق بیندازند.
کمیته نوبل در بیانیه ای گفت: “با محدودیت های موجود در اسلو ، انجام مراسم یا سایر قسمت های برنامه سنتی برنده جایزه به خوبی و شایسته امکان پذیر نیست.”
انتظار می رفت دیوید بیسلی ، رئیس WFP ، “برای دریافت جایزه صلح نوبل از طرف سازمان” که جایزه معتبر تلاش برای مبارزه با گرسنگی را دریافت کرده است ، به پایتخت نروژ سفر کند. اما او اکنون جایزه را طی یک مراسم مجازی در 10 دسامبر قبول می کند.
مراسم جایزه صلح نوبل معمولاً در تالار شهر اسلو برگزار می شود. با این حال ، برگزارکنندگان گفتند که این رویداد به دلیل شیوع ویروس کرونا در یک دانشگاه کوچک برگزار می شود.
اکنون ، کمیته نوبل نروژ در حال برنامه ریزی برای “یک مراسم اعطای دیجیتال است که در آن WFP با مدال و دیپلم اهدا خواهد شد.” انتظار می رود آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل نیز در این مجمع مجازی شرکت کند.
کمیته مستقر در اسلو در بیانیه ای گفت که بسته به چگونگی بروز همه گیری ، بیزلی “امیدوارم بتواند سال آینده سخنرانی نوبل را در تالار شهر اسلو برگزار کند.
پس از آن می توان به احترام برنامه جهانی غذا ضیافت نوبل نیز برگزار کرد. همانطور که قبلاً اعلام شده بود ، ضیافت امسال لغو شده است. “همراه با اعتبار بسیار زیاد ، این جایزه با 10 میلیون کرون (1.1 میلیون دلار) جایزه نقدی و یک مدال طلا همراه است. این مراسم هر ساله در 10 دسامبر ، سالگرد برگزار می شود. درگذشت بنیانگذار جایزه آلفرد نوبل.
در اوایل این ماه ، دولت نروژ برای بازدیدکنندگان ورودی از معافیت دو هفته ای قرنطینه خود معافیت داده بود تا نمایندگان برنده جایزه صلح نوبل 2020 بتوانند در مراسم اهدای جایزه در اسلو شرکت کنند.
وزیر بهداشت ، بنت هوئی در آن زمان گفت ، تصمیم دولت به توصیه اداره بهداشت نروژ و موسسه ملی بهداشت عمومی نروژ ، كه “در نظر می گیرند كه خطر عفونت بسیار ناچیز است” از اعطای معافیت قرنطینه ، صادر شده است.
وی اعطای جایزه صلح نوبل را “یک رویداد مهم با اهمیت ملی و بین المللی” خواند. وی افزود: “ما می خواهیم امسال نیز حضور فیزیكی برنده جایزه آسان شود. مهم است که این رویداد به روش کنترل عفونت به خوبی انجام شود. ”” هوئی در 10 نوامبر گفت.