“ممکن است افراد بیشتری بمیرند”: بایدن ترامپ را ترغیب می کند تا به انتقال کمک کند

ویلمینگتون: جو بایدن رئیس جمهور منتخب روز دوشنبه درباره عواقب ناگوار هشدار داد اگر رئیس جمهور دونالد ترامپ و دولت وی همچنان از هماهنگی با تیم انتقال خود در مورد بیماری ویروس کرونا خودداری کنند و جلسات توجیهی در مورد امنیت ملی ، سیاست ها و برنامه های واکسن را مسدود کنند.
این اظهارات شدیدترین اظهارات بایدن تاکنون در مورد عدم موفقیت ترامپ در تصدیق باخت در انتخابات و همکاری با دولت آینده برای انتقال صلح آمیز قدرت بود.
بایدن در جریان یک کنفرانس خبری در ویلمینگتون ، دلاور به خبرنگاران گفت: “اگر ما هماهنگ نشویم ممکن است افراد بیشتری بمیرند.”
بایدن و دستیارانش – و گروه کوچکی اما در حال رشد جمهوری خواهان – بر اهمیت توجیهی در مورد تلاش های کاخ سفید برای کنترل بیماری همه گیر و توزیع واکسن های احتمالی تأکید کرده اند. دولت ترامپ روی نقشه توزیع خود کار می کند ، در حالی که رئیس ستاد بایدن اظهار داشت تیم انتقالی وی به دلیل ممانعت ، برنامه ریزی خود را جداگانه ادامه خواهد داد.
سناتور سوزان کالینز ، R-Maine ، گفت: “این کاملاً مهم است که رئیس جمهور منتخب و اعضای تیم وی به برنامه ریزی انجام شده برای توزیع واکسن دسترسی کامل داشته باشند.”
کالینز گفت: “توزیع واکسن کار ساده ای نیست” ، بنابراین “برای بهداشت عمومی کاملاً ضروری است ، تمام برنامه ریزی های انجام شده برای دولت فعلی که شایسته اعتبار است ، با دولت جدید به اشتراک گذاشته شود.”
سخنان کالینز روز دوشنبه توسط سناتور جمهوری خواه لیزا مورکوفسکی از آلاسکا تکرار شد. هفته گذشته ، گروه بزرگتری از جمهوریخواهان در کنگره از دولت ترامپ خواستند که به بایدن اجازه دهد جلسات توجیهی امنیت ملی را آغاز کند.
رئیس جمهور مستعفی تاکنون از ادامه فشار در برابر دموکرات ها یا جمهوری خواهان سر باز زده است زیرا وی همچنان در مورد از دست دادن خود به بایدن اختلاف دارد ، وی برای رسیدن به رئیس جمهور از آستانه 270 رأی انتخاباتی عبور کرده و با بیش از 5.5 میلیون رأی در سطح ملی ترامپ را رهبری می کند.
همکاری بین دولت های خروجی و ورودی ها ، که به طور سنتی یکی از م keyلفه های اصلی انتقال صلح آمیز قدرت در ایالات متحده است ، امسال به دلیل همه گیری ویروس کرونا ، که به طرز چشمگیری به سمت فصل تعطیلات در حال افزایش است ، اهمیت بیشتری پیدا می کند.
بایدن توزیع واکسن را “اقدامی عظیم و عظیم” خواند و گفت که اگر تیم وی مجبور شود منتظر بماند تا او کار کند تا نقشه توزیع دولت را بررسی کند ، آنها “بیش از یک ماه ، ماه و نیم عقب می مانند. ”
قبل از سوالات ، بایدن برنامه های خود را برای کاهش نابرابری و تقویت اقتصاد ایالات متحده بیان کرد ، اما گفت که هرگونه اصلاح ساختاری ابتدا به مهار همه گیر و کمک سریعتر بستگی دارد.
وی گفت: “هنگامی كه ویروس را خاموش كردیم و از نظر اقتصادی به كارگران و مشاغل اقتصادی كمك كردیم ، می توان ساختار خود را بهتر از گذشته شروع كرد.”
بایدن متعهد شده است که از جمله اولویت های دیگر تریلیون دلار هزینه برای تولید دوباره نیرو در ایالات متحده ، گسترش پوشش بهداشتی و مبارزه با تغییرات آب و هوایی داشته باشد. اما اولویت اصلی او کنترل همه گیری است ، که در حال افزایش است و به مجبور کردن رهبران ایالتی و محلی برای اجرای محدودیت های جدید در مشاغل محلی است.
رئیس جمهور منتخب تاکنون سعی کرده است س questionsالات دشوار را در مورد اینکه آیا ممکن است از قفل ملی کوتاه مدت برای دستگیری موج ویروس کرونا حمایت کند ، کنار بگذارد. بایدن از زمان شکست دادن ترامپ ، بیشتر اظهارات عمومی خود را به تشویق آمریکایی ها برای استفاده از نقاب و پذیرش اقدامات فاصله اجتماعی اختصاص داده است.
اما اعضای هیئت مشاوره ویروس کرونا وی بیشتر مشخص بوده اند. یکی از اعضا ، مایکل اوسترهلم ، اخیراً پیشنهاد یک قفل ملی چهار تا شش هفته ای با کمک مالی برای آمریکایی هایی که معیشت آنها تحت تأثیر قرار خواهد گرفت را گرفت. وی بعداً اظهارات خود را پس گرفت و توسط دو نفر دیگر از اعضای هیئت رد شد كه گفتند نباید قفل گسترده ای مورد بررسی قرار گیرد.
روز دوشنبه در سخنرانی در “CBS This Morning” ، از استرهلم در مورد احتمال قفل احتمالی س askedال نشد ، اما او گفت ملت به “یک مجموعه اصول استاندارد” نیاز دارند.
“در حال حاضر ، ما یک مجموعه استاندارد نداریم ، بنابراین شما می شنوید که همه این استانداران و شهرداران در تلاشند تا پاسخ صحیح ما را پیدا کنند ، و این مطمئناً به همه آنها کمک خواهد کرد ، و این همان چیزی است که من” با شنیدن آنها ، ما یک مجموعه استاندارد و توصیه شده داریم. ”
از بایدن روز دوشنبه سال شد که آیا او رهبران را تشویق می کند که اکنون به طور بالقوه احیای دستورات ماندن در خانه را بررسی کنند ، در حالی که بیماری همه گیر در سراسر کشور افزایش یافته است. او از پاسخ مستقیم پرهیز کرد و در عوض مسئولان را به ماسک پوشیدن فراخواند و از کسانی که این کار را نکرده اند انتقاد کرد.
قبل از سخنرانی روز دوشنبه ، بایدن و معاون منتخب رئیس جمهور كامالا هریس جلسات مجازی با رئیس AFL-CIO ریچارد ترومكا ، مدیر عامل جنرال موتورز مری بارا و مدیرعامل مایکروسافت ساتیا نادلا و غیره برگزار كردند.
اقتصاد ایالات متحده سریعتر از آنچه اکثر اقتصاددانان انتظار داشتند از تعطیلی ناشی از بیماری همه گیر خارج شد. نرخ بیکاری ماه گذشته یک درصد کامل کاهش یافت و به 6.9٪ رسید و کسانی که هنوز شغل دارند – بسیاری از آنها از خانه کار می کنند – هزینه های خود را برای اتومبیل ، وسایل الکترونیکی و نوسازی خانه افزایش داده اند.
اما بیشترین بازپرداخت با 2 تریلیون دلار پول محرک که عمدتا روند خود را طی کرده تأمین شد. و نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد افزایش مداوم موارد ویروس تایید شده ، آمریکایی ها را با احتیاط بیشتری در مورد مسافرت و خرید خریداری می کند.
به گفته JPMorgan Chase ، که هزینه های 30 میلیون کارت بدهی و اعتباری خود را پیگیری می کند ، مصرف کنندگان در اوایل ماه نوامبر هزینه های خود را کاهش می دهند. کاهش هزینه ها در برخی از ایالت ها با شیوع شدید بیشتر بوده است ، مانند آیووا و داکوتای شمالی.
اکثر اقتصاددانان از دور دیگری از بودجه محرک ، از جمله وام به مشاغل کوچک ، افزایش مزایای بیکاری و حمایت از ایالت ها و شهرها پشتیبانی می کنند. پیش از این دموکرات های کنگره از 2 تریلیون دلار دیگر کمک حمایت کرده بودند.
سناتور میچ مک کانل ، رهبر اکثریت جمهوری خواه ، کاهش نرخ بیکاری را دلیل این امر دانست که محرک های بسیار کمتری مورد نیاز است.
اما در مورد اینکه آیا بایدن جلسات توجیهی ویروس کرونا را دریافت کند ، بسیاری از متحدان ترامپ در کپیتول هیل همچنان در زیر خاک فرو رفتند.
سن گفت: “ما از یک سال گذشته تلاش کرده ایم تا واکسن را تحویل دهیم و احتمالاً در ماه دسامبر تحویل آن آغاز خواهد شد ، بنابراین وی حتی هنگام شروع واکسن حتی رئیس جمهور ایالات متحده نخواهد بود.” جان کورنین ، ایالت تگزاس ، در پاسخ به عقاید بایدن گفت.
کرنین گفت: “او می تواند محرمانه باشد ، اما کاری با آن نخواهد داشت.” “منظورم این است که ، امیدوارم تا زمان افتتاح وی ، پیشرفت خوبی داشته باشیم.”