ناتو: اوکراین یک روز به اتحاد تعلق دارد: رئیس ناتو در اولین سفر کیف

ناتو: اوکراین یک روز به اتحاد تعلق دارد: رئیس ناتو در اولین سفر کیف
ناتو: اوکراین یک روز به اتحاد تعلق دارد: رئیس ناتو در اولین سفر کیف

کی‌یف: ینس استولتنبرگ، رئیس ناتو، روز پنجشنبه با سرکشی اعلام کرد که اوکراین شایسته پیوستن به ائتلاف نظامی است و در اولین سفر خود به کیف پس از تهاجم روسیه، کمی بیش از یک سال پیش، متعهد به ادامه حمایت از این کشور شد. رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی استولتنبرگ که نقش مهمی در حمایت از اعضای ناتو داشته است، از آنها خواست تا از آنها بیشتر بخواهد، از جمله هواپیماهای جنگی، توپخانه و تجهیزات زرهی.
کرملین توجیهات مختلفی برای شروع به جنگ ارائه کرده است، اما روز پنجشنبه تکرار کرد که جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو هدف اصلی در پس تهاجم این کشور بوده است، با این استدلال که عضویت کیف در این ائتلاف تهدیدی برای روسیه است.
استولتنبرگ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «اجازه دهید واضح بگویم، جایگاه واقعی اوکراین در خانواده یورو آتلانتیک است. جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است. گفت او و زلنسکی برنامه حمایت ناتو را مورد بحث قرار داد. “این به شما کمک می کند تا از Sovyera استولتنبرگ گفت: تجهیزات و دکترین ها مطابق با استانداردهای ناتو و اطمینان از قابلیت همکاری کامل با این اتحاد. ناتو امروز، فردا و تا زمانی که طول بکشد در کنار شما می ایستد. ”
وی به اطلاعیه روز پنجشنبه دانمارک و هلند اشاره کرد که قصد دارند از اوایل سال 2024 حداقل 14 تانک جنگی بازسازی شده لئوپارد 2 را در اختیار اوکراین قرار دهند. در همین حال، آژانس فضایی اوکراین گفت که فلش نور درخشان در آسمان شب روز گذشته بر فراز کشور احتمالاً شهاب سنگی است که وارد جو زمین شده است.