نخست وزیر انگلیس برنامه آزمایش ویروس گسترده را اعلام خواهد کرد

لندن: بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس ، روز دوشنبه با ورود مجدد این کشور به سیستم محدودیت های چند لایه ، برنامه اصلی آزمایش را در مناطقی با بالاترین میزان ویروس کرونا اعلام کرد.
نخست وزیر قرار بود در پارلمان اعلام کند که مناطقی که طبقه بندی بسیار بالایی دارند می توانند ارتش را برای کمک به آزمایش های گسترده به عنوان بخشی از برنامه زمستان Covid دولت وارد کنند.
این امر پس از آن انجام می شود که شهر لیورپول در این ماه اولین آزمایش در سطح شهر انگلیس را برگزار کرد ، که دولت آن را موفقیت آمیز و منجر به “سقوط قابل ملاحظه” پرونده ها دانست.
این شهر در شمال غربی انگلیس اکنون قرار است یک سیستم جدید آزمایشی را آزمایش کند که در آن تماس کسانی که مثبت شده اند می تواند هر روز به مدت یک هفته آزمایش کند و فقط در صورت مثبت بودن آزمایش ، باید بجای قرنطینه شدن سریع ، منزوی شوند.
در صورت موفقیت ، این سیستم می تواند از ماه ژانویه در سراسر سرویس بهداشت ملی کشور (NHS) ، در خانه های مراقبت و توسط کل مردم استفاده شود.
طبق این گزارش ، اقدامات جدید همچنین به ساکنان خانه های مراقبت ، که به دلیل قوانین فاصله اجتماعی قادر به داشتن بازدید کننده در خانه نیستند ، متمرکز خواهد شد.
این برنامه گفت که یک برنامه آزمایشی برای آزمایش بازدید کنندگان در 20 خانه مراقبت می تواند ماه آینده در سراسر کشور اجرا شود ، به ساکنان امکان تماس فیزیکی با بازدید کنندگان را می دهد.
انگلیس قرار است پس از پایان آخرین قفل در 2 دسامبر ، به سیستم محدودیت های ضد ویروسی کرونا متصل شود.
داونینگ استریت گفته است که این سیستم ها مشابه سیستم موجود در قبل از قفل شدن است اما در برخی مناطق محدودتر است.
بریتانیا بیش از 55000 مورد مرگ و میر ناشی از حدود 1.5 میلیون مورد را دیده است – یکی از بدترین نرخ ها در جهان – و برای کنترل دومین افزایش عفونت تلاش کرده است.
وزیر بهداشت مت هانكوك روز دوشنبه به رادیو بی بی سی گفت كه “سطح بالاتری باید سخت تر از سطح برتر قبلی باشد”.
وی گفت: “ما باید اطمینان حاصل كنیم كه ویروس را پایین آورده ایم ، نه فقط آن را صاف كنیم.”
جانسون ، به دلیل تأثیر اقتصادی شیوع ، تحت فشار بود ، همچنین قرار بود روز دوشنبه اعلام کند که چگونه قوانین برای کریسمس برای اجازه اجتماعات خانوادگی آرام می شود.
این امر پس از آن صورت می گیرد که گروه دارویی انگلیس AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد روز دوشنبه اعلام کردند که می خواهند واکسن تولید شده مشترک آنها علیه Covid-19 را تأیید کنند.
هانکوک درباره آخرین اقدامات گفت: “با اطمینان می توانیم ببینیم که این مسئله در مورد گذراندن زمستان و اجرای برنامه واکسن است.”