نخست وزیر مودی و همتای بریتانیایی سوناک روابط استراتژیک دوجانبه را بررسی کردند

نخست وزیر مودی و همتای بریتانیایی سوناک روابط استراتژیک دوجانبه را بررسی کردند
نخست وزیر مودی و همتای بریتانیایی سوناک روابط استراتژیک دوجانبه را بررسی کردند

هیروشیما: نخست وزیر نارندرا مودی روز یکشنبه مذاکرات سازنده ای با همتای بریتانیایی خود داشت ریشی سوناک طی آن آنها مشارکت استراتژیک دوجانبه، از جمله پیشرفت هند و بریتانیا را بررسی کردند FTA مذاکرات
رهبران دو کشور همچنین بر تعمیق همکاری های دوجانبه در طیف گسترده ای از جمله توافق کردند تجارت و سرمایه گذاری و علم و فناوری.
مودی و سوناک در حاشیه اجلاس سران کشورهای پیشرفته G7 در هیروشیما با یکدیگر دیدار کردند.
وزارت خارجه این کشور گفت: “تقویت – مشارکت استراتژیک جامع. نخست وزیر Narendramodi مذاکرات سازنده ای با ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا در هیروشیما انجام داد. دو رهبر شراکت استراتژیک خود را بررسی کردند، از جمله بررسی پیشرفت در مذاکرات FTA هند و بریتانیا.” امور (MEA) توییت کرد.
بر اساس این بیانیه، رهبران بر تعمیق همکاری در طیف وسیعی از زمینه‌ها مانند تجارت و سرمایه‌گذاری، علم و فناوری، آموزش عالی و روابط مردم با مردم توافق کردند.
هند و بریتانیا از ژانویه سال گذشته در حال مذاکره بر سر یک قرارداد آزاد تجاری با هدف یک پیمان جامع هستند که انتظار می‌رود روابط تجاری دوجانبه را به میزان قابل توجهی به ارزش 34 میلیارد پوند در سال 2022 افزایش دهد.
دو کشور ماه گذشته نهمین دور مذاکرات توافقنامه تجارت آزاد هند و بریتانیا (FTA) را با بحث های مفصل در طیف وسیعی از حوزه های سیاسی به پایان رساندند.
اخیرا، مذاکره کننده ارشد بریتانیا برای FTA – هارجیندر کانگ – به عنوان کمیسر تجاری جدید کشور در جنوب آسیا و معاون کمیساریای عالی هند غربی مستقر در بمبئی منصوب شد.
بر اساس آمار رسمی دولت بریتانیا، هند دوازدهمین شریک تجاری بزرگ بریتانیا در چهار فصل منتهی به پایان سه ماهه سوم 2022 بوده است که 2.1 درصد از کل تجارت بریتانیا را به خود اختصاص داده است.
رهبران دو کشور پیش از گفتگوهای خود در آغوش گرفتند.
مودی به دعوت فومیو کیشیدا، همتای ژاپنی خود، روز جمعه وارد هیروشیما شد تا در سه نشست در اجلاس G7 شرکت کند.