نخست وزیر نیوزیلند ، جاسیندا آردرن ، اظهار داشت که در مورد صادرات گوشت هیچ گونه گزارشی ارائه نشده است. بررسی ادعاهای چینی ها

ویلینگتون: نخست وزیر نیوزیلند ، Jacinda Ardern روز دوشنبه گفت که اطمینان دارد هیچ کالای گوشتی با Covid-19 از کشور صادر نمی شود ، پس از آنکه مقامات چینی گفتند ویروس کرونا را در محصولات منجمد گوشت گاو آن کشف کرده اند.
شهر جینان چین اعلام کرد در آخر هفته Covid-19 را در گوشت گاو و ماهی و انواع بسته بندی آنها از برزیل ، بولیوی و نیوزیلند پیدا کرده است ، در حالی که دو مرکز استان دیگر آن را روی بسته بندی گوشت خوک از آرژانتین کشف کردند.
آردرن در یک کنفرانس خبری گفت که به نیوزیلند گفته شد آزمایشات مثبتی در مورد بسته بندی محصولات گوشت گاو از آرژانتین انجام شده است و برخی از محصولات نیوزیلند در همان سردخانه ای بودند که آزمایشات مثبت برگردانده شده است.
آردرن گفت: “به ما توصیه نشده بود كه محصولات نیوزیلند از نظر Covid-19 مثبت باشند.”
وی افزود: “این امر برای نیوزیلند بسیار مهم است. ما اطمینان داریم كه محصولات ما با توجه به اینکه اساساً عاری از کووید است ، با علائم کووید صادر نمی شود و نمی شود.”
نیوزیلند با موفقیت Covid-19 را دو بار از جامعه حذف كرد و در حال حاضر فقط 58 مورد فعال ویروس دارد كه همگی در مراكز انزوا مدیریت می شوند. روز دوشنبه هیچ مورد جدیدی از جامعه گزارش نشده است.
آردرن اظهار داشت كه مقامات به دنبال اطلاعات بیشتر از چین ، بزرگترین خریدار گوشت گاو در جهان هستند ، اما تاکنون هیچ توضیحی در مورد این موضوع در دست نبوده است
مقامات در جینان ، مرکز استان شاندونگ در شرق چین ، روز یکشنبه گفتند که کالاهای مربوطه توسط واحدی از گروه بین المللی گووتای و تجارت توسعه شانگهای Zhongli وارد شده است. آنها گفتند که آنها از طریق بنادر شانگهای وارد شدند.
چین پس از شناسایی ویروس در محصولات وارداتی ، آزمایشات غذایی منجمد را افزایش داده و ممنوعیت واردات را ایجاد کرده است ، حتی اگر سازمان بهداشت جهانی گفته است که خطر ابتلا به Covid-19 از مواد غذایی منجمد کم است.