نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا قصد دارد به کره جنوبی سفر کند

نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا قصد دارد به کره جنوبی سفر کند
نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا قصد دارد به کره جنوبی سفر کند

توکیو: فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز سه شنبه گفت که قصد دارد این کار را انجام دهد بازدید کنید کره جنوبی هفته آینده برای گفتگو با رئیس جمهور یون سوک یول، در حالی که دو متحد ایالات متحده روابط گرم تری را دنبال می کنند.
این اولین سفر نخست وزیر ژاپن به این کشور از سال 2018 خواهد بود و پس از توافق کیشیدا و یون برای پایان دادن به محدودیت های تجاری در نشست مارس در توکیو صورت می گیرد.
همسایگان سال ها بر سر استفاده ژاپن از کار اجباری در طول جنگ جهانی دوم درگیر مناقشه ای تلخ بودند.
اما یون مشتاق پایان دادن به اختلافات و تشکیل یک جبهه متحد در برابر چالش های منطقه ای از جمله کره شمالی بوده است.
کیشیدا در غنا، مرحله دوم سفر به چهار کشور آفریقایی و سنگاپور، گفت: «ما در حال هماهنگی سفر (من) به کره جنوبی در روزهای 7 و 8 مه، اگر شرایط اجازه دهد، هستیم.
این بازدید، پیش از نشست سران G7 او به خبرنگاران گفت: در هیروشیما، “فرصتی خوب برای تبادل نظر صادقانه در مورد تسریع روابط ژاپن و کره جنوبی و وضعیت بین المللی به سرعت در حال تغییر” است.
کیشیدا گفت امیدوار است این سفر “شتابی به “دیپلماسی شاتل” بین ژاپن و کره جنوبی بدهد.
رهبران در ماه مارس متعهد شدند که دیدارهای متقابل را به طور منظم از سر بگیرند، رویه ای که بیش از یک دهه به حالت تعلیق درآمده است و کیشیدا یون را به نشست سران G7 در 19-21 می دعوت کرده است.
روابط بین دو کشور پس از آنکه دادگاه عالی کره جنوبی در سال 2018 به شرکت های ژاپنی دستور داد تا غرامت قربانیان کار اجباری در زمان جنگ را جبران کنند، روابط بین دو کشور بدتر شد.
اما امسال، سئول برنامه ای را برای پرداخت به افراد آسیب دیده بدون دخالت توکیو اعلام کرد.
در تلاش‌های بیشتر برای بهبود روابط، وزارت بازرگانی ژاپن هفته گذشته اعلام کرد که روند اضافه کردن کره جنوبی به فهرست به اصطلاح “سفید” شرکای تجاری مورد اعتماد را آغاز کرده است و رتبه آن را در سال 2019 کاهش داده است.