واکسن Moderna به طرز حیرت انگیزی تأثیرگذار است: Fauci

واشنگتن: برترین دانشمند بیماری های عفونی ایالات متحده روز دوشنبه نتایج اولیه آزمایش از واکسن Covid-19 Moderna را “بسیار خیره کننده” توصیف کرد و گفت که این یافته ها تأیید قاطع فن آوری mRNA تجربی است که برخی شک داشتند.
در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه ، آنتونی فاوسی گفت که وی برای تزریقاتی که 70-75 درصد مردم را از بیمار شدن محافظت می کند ، تصمیم خواهد گرفت.
وی گفت: “این ایده كه ما واكسن م 94ثر 94.5 درصدی داریم به طرز حیرت انگیزی چشمگیر است. این واقعاً نتیجه جالبی است كه به نظر من كسی پیش بینی نمی كرده باشد این خوب باشد.”
فاوسی ، م leadsسسات ملی آلرژی و بیماریهای عفونی (NIAID) را هدایت می کند ، که تولید واکسن را با شرکت بیوتکنولوژی ایالات متحده در ژانویه آغاز کرد ، اندکی پس از آنکه چین توالی ژنتیکی ویروس کرونا جدید را به اشتراک گذاشت.
این فناوری مبتنی بر یک فناوری نسبتاً جدید است که با استفاده از یک نسخه مصنوعی از یک مولکول به نام “RNA پیام رسان” سلولهای انسان را هک کرده و به طور موثر آنها را به کارخانه های تولید واکسن تبدیل می کند.
هیچ واکسنی مبتنی بر این سیستم عامل تاکنون تأیید نشده است.
فاوسی گفت: “بسیاری از افراد نسبت به استفاده از چیزی که طی این سالها امتحان نشده و درست نبوده اند ، احتیاط داشتند. در واقع ، حتی برخی از مردم ما را به این دلیل انتقاد کردند.”
روز دوشنبه ، Moderna و NIAID نتایج اولیه خود را براساس 95 از 30،000 داوطلب استخدام شده خود که به Covid-19 بیمار شده بودند ، اعلام کردند.
از 95 نفر ، 90 نفر در گروه دارونما قرار گرفتند و 5 نفر در گروه دریافت کننده دارو بودند که mRNA-1273 نامیده می شود و به میزان کارایی 94.5 درصد ترجمه می شود.
فاوسی یادآوری می کند که برخی س hadال کرده بودند که آیا این واکسن از اشکال شدید کوید 19 جلوگیری می کند ، نه فقط موارد خفیف یا متوسط ​​- و این نیز به طرز قاطعی پاسخ داده شده است.
“11 واقعه شدید رخ داده است ، هیچ كدام در گروه واكسن – 11 نفر در گروه دارونما وجود دارد ، بنابراین این س setال حل می شود كه آیا از بیماری شدید پیشگیری می كند ، یا خیر.
این نتیجه مشابه مشابه چشمگیر شرکت دارویی آمریکایی Pfizer و شریک آلمانی آن BioNTech در هفته گذشته است ، که اثر 90٪ برای واکسن خود را گزارش کردند.
فاوسی – که معمولاً به دلیل اظهارات محتاطانه اش مشهور است – در پاسخ به این س whetherال که آیا گفتن اینکه آیا فناوری mRNA اکنون اثبات شده است خیلی زود است ، گفت که هیئت منصفه قطعاً در آن حضور داشته است.
“من فکر می کنم وقتی دو واکسن از این دست دارید ، اثبات شده است که بیش از 90 درصد م effectiveثر هستند ، من فکر می کنم که mRNA اینجا است ، خود ثابت شده است و دیگر نیازی به اثبات چیزی ندارد.
وی گفت: “داده ها به خودی خود صحبت می کنند ؛ من نیستم ، نظر من نیست – به داده ها نگاه کنید.”
واکسن های ویروس سنتی از ویروس های واقعی استفاده می کنند که باید در تخم مرغ یا رده های سلول های جنینی رشد کرده و سپس ضعیف شوند تا به مردم آسیب نرساند – این روند ممکن است ماه ها طول بکشد.
در مقابل ، واکسنهای mRNA Covid-19 اطلاعات ژنتیکی مورد نیاز برای ایجاد پروتئینی را که در سطح ویروس قرار دارد – به نام پروتئین سنبله – مستقیماً به سلولهای بدن انسان منتقل می کنند و سپس آن را رشد می دهند.
این سیستم ایمنی بدن را برای تولید آنتی بادی های ویروس واقعی ترجیح می دهد و مزیت اصلی آن این است که زمان تولید واکسن را به چند هفته کاهش می دهد ، به محض این که دانشمندان توالی ژنتیکی پروتئین مورد نظر را ایجاد کنند.
Fauci مشتاق بود تا کارهای مهم NIAID را برجسته کند ، که به گفته وی مسئول ایجاد یک روش دقیق جهت گیری مولکول پروتئین سنبله است به طوری که قوی ترین پاسخ ایمنی را ایجاد می کند.
اما هنوز برخی از س unالات بی پاسخ ، از جمله دوام مصونیت وجود دارد.
فاوسی گفت که “اطمینان دارد” که تا حدی دوام خواهد آورد ، زیرا سلول های سیستم ایمنی بدن به نام “سلول های حافظه B” در حالت آماده به کار برای تولید آنتی بادی های جدید برای ویروس باقی مانده اند.
اما برای چه مدت مشخص نبود. وی گفت: “ما نمی دانیم که یک سال ، دو سال ، سه سال ، پنج سال خواهد بود ، ما نمی دانیم.”
این واکسن می تواند ظرف چند هفته تایید اضطراری در ایالات متحده را دریافت کند.
فائوسی با نگاه به جلو اظهار نگرانی از احساس ضد واکسن در ایالات متحده کرد ، کشوری که بیشترین آسیب را از این بیماری همه گیر دیده است.
“شما باید بر این مسئله غلبه کنید و مردم را متقاعد کنید که واکسن بزنند ، زیرا واکسن با درجه بالایی از کارایی اگر کسی واکسینه نشود فایده ای ندارد.”