واکسن Moderna’s Covid: آنچه باید بدانید

روز دوشنبه ، شرکت مستقر در ماساچوست مدرنا نتایج مقدماتی امیدوار کننده از آزمایش واکسن ویروس کرونا را گزارش داد. تنها یک هفته پس از اخبار مشابه Pfizer و BioNTech ، این اعلامیه بلافاصله بازار سهام را متزلزل کرد. این امید بیشتری را ایجاد کرد که راهی برای خروج از بیماری همه گیر وجود دارد.
مانند Pfizer ، با این حال ، Moderna فقط اطلاعات اولیه آزمایش خود را منتشر کرد. قبل از اینکه بفهمد آیا واکسن واقعاً ایمن و م safeثر است ، کارهای بیشتری باید انجام شود. و حتی اگر واکسن Moderna چراغ سبز سازمان غذا و دارو را بگیرد ، ماهها طول می کشد تا به توزیع گسترده برسد. در این بین ، ایالات متحده در حال انفجار ویرانگر موارد جدید Covid-19 است.
در اینجا وضعیتی است که با تولید واکسن های ویروس کرونا وجود دارد.
این دانشمندان چه چیزی کشف کردند؟
دانشمندان به طور تصادفی داوطلبان را برای دریافت واکسن Moderna یا دارونما تعیین کردند. محاکمه کور بود ، به این معنی که نه داوطلبان و نه افرادی که دادگاه را اجرا می کردند نمی دانستند چه کسی به چه چیزی دست یافته است.
با گذشت زمان ، برخی از داوطلبان با Covid-19 بیمار شدند. برای دریافت درک مقدماتی از روند دادرسی ، یک هیئت مستقل از کارشناسان نگاهی به اولین 95 شرکت کننده ای که بیمار بودند ، انداخت. نود نفر از آنها دارونما دریافت کرده بودند و فقط به پنج نفر واکسن تزریق شده بود. بر اساس این داده ها ، هیئت مدیره تخمین زده است که واکسن 94.5٪ موثر است.
آیا نتایج آزمایش جدید واکسن به معنای پایان همه گیری است؟
در کوتاه مدت ، نه زودتر از موعدی که واکسن های ویروس کرونا به طور گسترده در دسترس قرار بگیرند در بهار خواهد بود. اما اگر واکسن های م effectiveثر واقعاً در دسترس قرار بگیرند – و اگر اکثر مردم این واکسن ها را دریافت کنند – همه گیری ممکن است به شدت کوچک شود. با نادرتر شدن عفونت های ویروس کرونا ، زندگی می تواند به تدریج به حالت عادی برگردد.
در مورد افراد واکسینه شده که بیمار شده اند چطور؟
Covid-19 می تواند منجر به یک بیماری خفیف شود ، یا می تواند منجر به یک مورد شدید شود که نیاز به بستری شدن در بیمارستان و پشتیبانی از اکسیژن دارد. از 95 نفری که در مطالعه Moderna بیمار شدند ، 11 نفر بیماری سختی را تجربه کردند. هیچ یک از آن 11 نفر واکسینه نشده اند. به عبارت دیگر ، پنج فرد واکسینه شده که بیمار شدند فقط علائم خفیفی را تجربه کردند و همه موارد شدید شرکت کنندگان در گروه دارونما بودند.
ناتالی دین ، ​​متخصص آمار زیست شناسی در دانشگاه فلوریدا گفت: “این نمی تواند شکاف مطلوب تری باشد.”
این شکاف نشان می دهد که واکسن Moderna در بیشتر موارد فقط ویروس را مسدود نمی کند ، بلکه از افرادی که بیمار می شوند نیز از بدترین پیامدهای بیماری محافظت می کند. همچنین این نگرانی ها را کاهش می دهد که ممکن است واکسن COVID-19 بیماری را بدتر کند ، نه بهتر.
چه کسی در آزمایش واکسن شرکت کرده است؟
مدرنا 30،000 داوطلب را در سراسر ایالات متحده برای شرکت در دادگاه خود استخدام کرد. یک چهارم شرکت کنندگان 65 سال یا بیشتر هستند. سفیدپوستان 63٪ داوطلبان را تشکیل می دهند. 20٪ اسپانیایی تبار هستند. 10٪ سیاه هستند و 4٪ آمریکایی های آسیایی هستند.
95 نفری که به بیماری Covid-19 مبتلا شده اند نشان دهنده تنوع داوطلبان Moderna است: پانزده نفر 65 سال به بالا داشتند. این گروه همچنین شامل 12 داوطلب اسپانیایی تبار ، چهار شرکت کننده سیاه پوست ، سه آسیایی آمریکایی و یک فرد چند نژادی بود. مدرنا در اعلامیه خود گفت ، اثر بخشی و ایمنی در همه زیر گروه ها یکسان است. اما محققان باید برای تأیید این یافته منتظر بمانند تا آزمایش بیشتر پیش رود.
آیا Moderna در عملیات Warp Speed ​​است؟
خیلی زیاد دولت آمریكا یك میلیارد دلار كمك برای طراحی و آزمایش واكسن Moderna ارائه داد. محققان موسسه ملی بهداشت بر بسیاری از تحقیقات از جمله آزمایشات بالینی نظارت داشتند. اگر ایمن و م effectiveثر بودن واکسن باشد ، Moderna همچنین 1.5 میلیارد دلار در ازای 100 میلیون دوز اضافی دریافت کرد.
اگرچه Pfizer برای خرید واکسن خود توافق نامه خرید پیش پرداخت خود را دارد ، اما برای پشتیبانی از طراحی یا آزمایش آن هزینه Operation Warp Speed ​​را نگرفت.
نتایج اولیه Moderna چگونه با Pfizer مقایسه می شود؟
Pfizer در اطلاعیه هفته گذشته جزئیات کمتری نسبت به Moderna در روز دوشنبه ارائه داده است. هیئت متخصص خارج از شرکت فایزر 94 داوطلب را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و تخمین زد که اثر واکسن آن بیش از 90 درصد است. مشخص نکرد که چه تعداد از افراد واکسن یا دارونما دریافت کرده اند.
با این وجود ، برآورد دو واکسن به وضوح در یک پارکینگ است. علاوه بر این ، هر دو بسیار بیشتر از نیاز FDA مبنی بر تأثیر واکسن های کرونا ویروس بیش از 50 درصد هستند.
Pfizer گزارش نداد که چه تعداد داوطلب مبتلا به COVID-19 شدید هستند یا چه کسری از این افراد واکسن دریافت کرده اند. انتظار می رود یافته های این موارد طی چند هفته آینده منتشر شود.
در مورد سایر کاندیداهای واکسن چطور؟
واکسن های Pfizer و Moderna نه تنها به این دلیل که از mRNA استفاده می کنند بلکه به همین دلیل سلول های ما را برای ساختن پروتئین ویروسی مشابه Spike شبیه می کنند. واکسن های دیگری که از mRNA استفاده نمی کنند نیز پروتئین سنبله را هدف خود قرار می دهند. موفقیت های Moderna و Pfizer ممکن است نشانه خوبی برای آنها نیز باشد.
به عنوان مثال تعدادی از تیم ها واکسن هایی را بر اساس ویروس دیگری به نام آدنو ویروس ایجاد کرده اند. آدنو ویروس به درون سلول ها لغزیده و ژن پروتئین سنبله را تحویل می دهد. روز چهارشنبه ، یک حامی واکسن روسی اعلام کرد که واکسن مبتنی بر آدنو ویروس آن ، به نام Sputnik V ، بیش از 90٪ موثر است. با این حال ، متخصصان خارج از کشور می خواستند اطلاعات بیشتری را ببینند ، زیرا این اعلامیه فقط بر اساس 20 داوطلب بیمار بود – بسیار کمتر از آزمایش های Moderna و Pfizer.
AstraZeneca و Johnson & Johnson همچنین آزمایشات فاز 3 را بر روی ویروس های آدنو ویروس حامل ژن پروتئین سنبله انجام می دهند. و شرکت های دیگر ، از جمله Novavax و Medicago ، آزمایش های پیشرفته ای را روی واکسن هایی انجام می دهند که پروتئین سنبله یا قطعات آن را به بدن می رساند.
واکسن های ویروس کرونا چه مدت دوام می آورند؟
ما نمی دانیم Moderna و Pfizer هر دو آزمایش خود را از 27 ژوئیه آغاز کردند و بنابراین آنها فقط تا چند ماه پیش توانسته اند داوطلب خود را دنبال کنند.
می توان تصور کرد که واکسن ها محافظت طولانی مدت دارند یا در کمتر از یک سال از بین می روند و نیاز به تقویت کننده دارند.
منظور از گزارش های Pfizer و Moderna با هم چیست؟
Pfizer و Moderna از همان طرح اولیه برای ساخت واکسن های خود استفاده کردند. هر دو واکسن حاوی یک مولکول ژنتیکی به نام RNA پیام رسان است که در یک حباب روغنی پیچیده شده است. حباب می تواند به سلول عضلانی جوش بخورد و RNA را تحویل دهد. دستورالعمل های ساخت پروتئین ویروس کرونا به نام سنبله در آن مولکول رمزگذاری شده اند. وقتی سلول واکسینه شده نسخه هایی از پروتئین سنبله را آزاد می کند ، سیستم ایمنی بدن می آموزد که آنتی بادی علیه آن بسازد.
در حالی که دانشمندان سالها واکسنهای mRNA را مورد بررسی قرار داده اند ، هنوز هیچ واکسنی برای استفاده بی خطر و م inثر در افراد مجوز نگرفته است. هنگامی که Moderna و سایر سازندگان واکسن شروع به طراحی واکسن mRNA برای ویروس های کرونا کردند ، افراد بدبین از این موضوع که عملکرد آنها چقدر خوب است تعجب کردند. دو گزارش اولیه از هر دو Moderna و Pfizer نشان می دهد که این نوع واکسن ممکن است بسیار خوب عمل کند. هیچ یک از آزمایشات عوارض جانبی جدی واکسن ها را کشف نکرده است ، اگرچه مطالعات در مورد ایمنی آنها ادامه دارد.
دین از دانشگاه فلوریدا گفت: “من انتظار دارم که در عملکرد آنها شباهت هایی داشته باشم.” “من فکر می کنم اگر نتایج متفاوتی بگیرند س aالات زیادی داشتم.”
بعد چه اتفاقی می افتد؟
هر دو آزمایش Moderna و Pfizer همچنان به جمع آوری اطلاعات بیشتر از مطالعات بزرگ ادامه می دهند. این دو شرکت انتظار دارند در چند هفته آینده برای شروع واکسیناسیون عمومی به FDA درخواست مجوز استفاده اضطراری دهند.
FDA قبل از تصمیم گیری ، برنامه ها را بررسی کرده و با کمیته خارجی متخصص خود مشورت می کند. اگر این واکسن ها را مجاز کند – همانطور که کارشناسان فکر می کنند – کمیته ای در مراکز کنترل و پیشگیری بیماری پس از آن توصیه هایی را برای افرادی که برای اولین بار واکسن دریافت می کنند ارائه می دهد.
ممکن است توزیع یک یا هر دو واکسن تا پایان سال آغاز شود.
آیا رفتن به یک مهمانی تعطیلات امن است؟
دین درباره ماه شکرگذاری و فصل تعطیلات آینده هشدار داد: “این قرار نیست ما را از آنچه در ماه آینده پیش رو است بیرون بیاوریم.”
اگر مقدمات واکسن به هیچ گیر بزرگی برخورد نکند ، واقعاً امیدواریم که توزیع گسترده در بهار آغاز شود.
اما با انفجار موارد در حال حاضر در سراسر کشور ، ما باید اقدامات فوری را انجام دهیم. تنها راه برای کاهش نرخ عفونت در حال حاضر جلوگیری از اجتماعات بزرگ داخل منزل ، ماسک زدن ، تمرین فاصله فیزیکی و استفاده از سایر اقدامات بهداشت عمومی است.