واکنش جهان به رای آمریکا چیست

پاریس: از هشدارها گرفته تا آرزوهای خوب و تمسخر ، دولت های سراسر جهان واکنش های بسیار متفاوتی نسبت به رقابت انتخاباتی رقابت داغ بین دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا و جو بایدن ، رقیب ، به عنوان رای همچنان شمارش شود.
در اینجا یک انتخاب وجود دارد:
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: “همه آنچه که به کشور ما مربوط می شود مانند یک پارچه قرمز برای یک گاو نر در ایالات متحده دیده می شود.” “به همین دلیل ما هیچ توضیحی نمی دهیم. آمریکایی ها احتمالاً باید خودشان نظمی در امور خودشان داشته باشند.”
وی افزود ، با این حال ، عدم اطمینان مربوط به نتایج انتخابات در بزرگترین اقتصاد جهان “بالقوه می تواند پیامدهای منفی برای جهان ، بالاتر از همه برای اقتصاد جهانی داشته باشد”.
“چه تماشایی!” رهبر معظم ایران آیت الله علی خامنه ای روز چهارشنبه توییت کرد. “یکی می گوید این تقلبی ترین انتخابات در تاریخ ایالات متحده است. چه کسی این حرف را می زند؟ رئیس جمهوری که در حال حاضر روی کار است.”

رئیس مأموریت ناظر بین المللی در انتخابات آمریکا پس از آنكه رئیس جمهور آمریكا رای گیری را تقلب خواند و خواستار جلوگیری از شمارش آرا شد ، ترامپ را به “سو abuse استفاده فاحش از مقام” متهم كرد.
“مایکرول لینک از حزب سازمان امنیت و همکاری در اروپا به روزنامه آلمانی اشتوتگارت زیتونگ گفت.
رئیس جمهور برزیل ، ژائر بولسونارو اظهار امیدواری کرد که ترامپ پیروز شود.
رهبر راست افراطی ، که به او “ترامپ گرمسیری” لقب داده اند ، رابطه نزدیک با رئیس جمهور جمهوری خواه ایجاد کرده است.
بولسونارو روز چهارشنبه به هواداران گفت: “شما می دانید که در کجا ایستاده ام ، صراحت داشتم. من رابطه خوبی با ترامپ دارم. امیدوارم که وی دوباره انتخاب شود.”
انگلیس اصرار داشت که مشارکت نزدیک خود با ایالات متحده در دسترس است.
نخست وزیر بوریس جانسون ، متحد پوپولیست ترامپ ، هنگامی که در مورد ادعای زودرس پیروزی جمهوری خواهان کباب شد ، از حضور در پارلمان خودداری کرد.
اما وزیر خارجه دومینیک راآب گفت: “من نگران رابطه نیستم.”
وزیر خارجه اسپانیا ، آرانچا گونزالس لایا ، بر اهمیت احترام به نهادها تأکید کرد.
وی روز پنجشنبه گفت: “بسیاری از پوپولیست ها هستند که نهادها را دوست ندارند.” “من در اینجا در مورد ایالات متحده صحبت نمی کنم ، اما به طور کلی پوپولیست ها در سراسر جهان. به همین دلیل محافظت از نهادهای ما بسیار مهم است … زیرا در نهایت آنها ضامن دموکراسی ما هستند.”
وزیر دفاع آلمان آنگرت کرامپ-کارنباوئر روز چهارشنبه گفت ایالات متحده با “وضعیت بسیار انفجاری” و یک بحران سیستمی احتمالی روبرو است.
وزیر امور خارجه فرانسه ژان ایو لودریان اظهارات اخیر پاریس مبنی بر اینکه ماهیت روابط ایالات متحده و اتحادیه اروپا در دوره ترامپ برای همیشه تغییر کرده است را تقویت کرد.
وی روز پنجشنبه گفت که اروپا نیاز به ایجاد “یک رابطه جدید بین اقیانوس اطلس ، که یک مشارکت جدید” است ، دارد.
فرانسه تحت ریاست جمهوری امانوئل مکرون مشتاق است اروپا از اعتماد خود به قدرت نظامی آمریكا به ویژه برای دفاع دور شود.
نخست وزیر میهن ملانیا ترامپ – اسلوونی – با نادیده گرفتن احتیاط همکاران اتحادیه اروپا ، روز چهارشنبه برای تبریک به خاطر پیروزی در انتخابات مجدد ترامپ ، در یک عضو حاضر شد.
“کاملاً واضح است که مردم آمریکا دونالد ترامپ و مایک پنس چهار سال دیگر “، جینز جانسا در توییتر نوشت.
یانسا ، به همراه نخست وزیر مجارستان ویکتور اوربان ، از معدود رهبران اتحادیه اروپا بود که نامزدی ترامپ را تأیید کرد و گفت که بایدن “یکی از ضعیف ترین روسای جمهور آمریکا در تاریخ” خواهد بود.