وزیر دفاع چین در نپال برای تقویت همکاری های نظامی

کاتماندو: ژنرال وی فنگه وزیر دفاع چین روز یکشنبه برای دیدار با رهبری عالی نپال و تقویت همکاری های نظامی و ارتقا take روابط دوجانبه دوستانه موجود به اوج جدیدی رسید.
به گزارش تلویزیون دولتی نپال ، رام بهادر ثاپا وزیر کشور وی را در فرودگاه بین المللی تریبهوان پذیرایی کرد.
وزیر دفاع چین، همچنین یک مشاور ایالتی ، به خبرنگاران گفت که هدف وی از این سفر اجرای تفاهمات دو جانبه است که بین دو دولت در گذشته حاصل شده است.
وی گفت که این سفر همکاری های نظامی دو جانبه بین نپال و چین را ارتقا می بخشد و روابط دوستانه موجود بین دو همسایه را به اوج بیشتری می رساند.
این بالاترین بازدید از چین پس از آن است رئیس جمهور شی جین پینگسفر دو روزه دولتی که در اکتبر سال گذشته انجام شد.
به گفته وزارت امور خارجه نپال ، وی در طی اقامت کوتاه خود در کاتماندو از رئیس جمهور بیدیا دوی بهندری و نخست وزیر و وزیر دفاع شارما اولی با احترام فراخوانده خواهد شد.
وی همچنین قرار است جلسه ای در سطح هیئت با ژنرال پورنا چاندرا تاپا ، رئیس ستاد ارتش نپال برگزار کند.
وزیر دفاع چین که هدایت یک هیئت 21 نفره را بر عهده دارد ، عصر یکشنبه به پکن باز می گردد.
دیدار وی چند روز پس از وزیر خارجه هند انجام می شود خشن ودهان شرینگلا دیدار دو روزه خود را به نپال پایان داد. در هفته اول ماه نوامبر ، ژنرال سرلشکر MM Naravane ، رئیس ارتش هند ، با هدف از سرگیری روابط دوجانبه که به دنبال اختلافات مرزی مرزی بین دو کشور ، تحت فشار شدید قرار گرفت ، یک سفر سه روزه به نپال انجام داد.
دیدار وی همچنین در میان یک اختلاف سیاسی مداوم در این حکم صورت می گیرد حزب کمونیست نپال (NCP) که پس از ملاقات نخست وزیر اولی و رقیب او Pushpa Kamal Dahal ‘Prachanda’ دوباره ظاهر شد.
مشخصات سیاسی چین در نپال طی سالهای اخیر با میلیاردها دلار سرمایه گذاری تحت طرح کمربند و راه چند میلیارد دلاری پکن (BRI) ، از جمله ساخت شبکه اتصال چند بعدی ترانس هیمالیا ، در حال افزایش است.
علاوه بر سرمایه گذاری ها ، هو یانقی ، سفیر چین در نپال تلاش های آشکاری برای جلب حمایت از اولی کرده است ، که در حزب خود به رهبری “پراچاندا” با یک شورش گسترده روبرو شد.
در ماه آگوست سال جاری ، رئیس جمهور چین گفت كه وی اهمیت زیادی به توسعه روابط چین و نپال می دهد و مایل است با همتای نپالی خود ، بهندری ، تلاش كند تا برای پیشرفت مستمر روابط دو جانبه تلاش كند.
رئیس جمهور شی در سفر دو روزه دولت خود – اولین بار توسط رهبر چین در 23 سال گذشته – در اکتبر سال گذشته گفت چین طی دو سال آینده 56 میلیارد روپیه نپال به کاتماندو کمک خواهد کرد تا به برنامه های توسعه نپال کمک کند و مناطق محصور در خشکی را تغییر دهد. کشور را به کشوری متصل به زمین تبدیل کنید.