پایتخت پاکستان به دلیل اعتراض ضد فرانسه مسدود شد

اسلام آباد: مقامات پاکستان در حالیکه یک حزب مذهبی راست افراطی تظاهرات تازه ضد فرانسه برگزار کرد ، برای دومین روز دوشنبه از یک جاده اصلی به اسلام آباد پایتخت بسته شد.
تجمعی در شهر راولپندی همسایه که روز پنجشنبه 5،000 نفر را به خود جلب کرد ، به روز دوشنبه سرازیر شد ، درحالیکه حدود هزار معترض در سد راه جمع شده بودند و مانع از ورود آنها به پایتخت شدند.
مسافران با تأخیرهای طولانی در مسیرهای جایگزین به داخل شهر روبرو می شدند.
خدمات تلفن همراه حدود ساعت ناهار روز دوشنبه پس از تعلیق بیش از 24 ساعت برای جلوگیری از هماهنگی برگزارکنندگان رالی با یکدیگر ، بازیابی شد.
طی هفته های گذشته پاکستان در پاسخ به رئیس جمهور فرانسه شاهد اعتراضات کوچک و پراکنده ای بوده است امانوئل مکروناظهارات اخیر در مورد اسلام.
رئیس جمهور فرانسه پس از سر بریدن یک معلم افراطی در نزدیکی پاریس پس از اینکه کارتون های پیامبر محمد (ص) را در کلاس آزادی بیان نشان داد ، صحبت کرد. اسلام تمام تصویرهای پیامبر را حرام می داند.
رئیس جمهور گفت این معلم “کشته شد زیرا اسلام گرایان آینده ما را می خواهند”.
اظهارات ماکرون باعث خشم و عصبانیت در سراسر جهان اسلام شد ، به طوری که ده ها هزار نفر در پاکستان ، همسایه ایران و دیگر کشورهای مسلمان در جنوب آسیا در خیابان ها سیل زدند و تحریم های ضد فرانسه را سازمان دادند.
پاکستان شکایتی را به دلیل آنچه “یک مبارزه اسلام هراسی منظم” در کشورهای اروپایی خوانده است ، به فرانسه ارائه کرده است.
نخست وزیر عمران خان رئیس جمهور فرانسه را به حمله به آیین مسلمانان متهم كرده و اصرار كرده است کشورهای اسلامی برای مقابله با آنچه او سرکوب رو به رشد در اروپا خواند همکاری کنند.
کفر در پاکستان فوق محافظه کار موضوعی بحث برانگیز است ، جایی که هرکسی که به اسلام یا شخصیت های اسلامی توهین کرده باشد می تواند به مجازات اعدام محکوم شود.
گروه های مدافع حقوق از کشور خواسته اند که قانون کفرگویی خود را اصلاح کند زیرا این کشور معمولاً برای حل و فصل انتقام های شخصی مورد سو استفاده قرار می گیرد.
راهپیمایی روز یکشنبه توسط روحانی تندرو برگزار شد خادم حسین رضوی، حزب آن ، تحریک-لبایک پاکستان (TLP) ، به اعتراضات خشونت آمیز نسبت به این موضوع مشهور است.
در سال 2017 ، کشور پس از تبرئه زن مسیحی آسیا بی بی ، که به بی احترامی به حضرت محمد (ص) متهم شده بود ، توسط تجمع های TLP فلج شد.