پلیس روسیه سارقانی را که کاملاً محرمانه “هواپیمای رستاخیز” را غارت کردند شکار کرد

مسکو: پلیس در روسیه روز چهارشنبه گفت که آنها در جستجوی سارقانی بودند که تجهیزات فنی را از یک هواپیمای مخفی نظامی معروف به روز رستاخیزسطح که برای استفاده در طول جنگ هسته ای طراحی شده است.
این سرقت که س questionsالاتی را در مورد امنیت تأسیسات حساس مربوط به ارتش ایجاد می کند ، در حالی انجام می شد که کار تعمیر و نگهداری هواپیمای ایلیوشین ایل -80 انجام می شد سطح. این هواپیما در اواخر جنگ سرد از هواپیمای جت شوروی اصلاح شد تا به عنوان یک پست فرماندهی هوایی برای مقامات عالیه برای کنترل نیروهای خود در یک بحران باشد.
این سرقت در اوایل این هفته در گزارش های رسانه های روسی ، از جمله کانال تلویزیونی REN ، که اعلام کرد جمعه گذشته علائم شکست در دریچه بار مشاهده شده و 39 واحد الکترونیکی حذف شده است ، آشکار شد.
پلیس در منطقه جنوبی روستوف در بیانیه ای اعلام کرد که جستجو برای مقصر در حال انجام است. آنها تاکنون هیچگونه دستگیری را گزارش نکرده اند.
پلیس گفت که این هواپیما در فرودگاه فرودگاه تاگانروگ بوده است ، اما به جز ارزش تخمینی آن – بیش از 1 میلیون روبل (13600 دلار) جزئیات مربوط به ماهیت تجهیزات سرقتی را اعلام نکرد.
کارشناسان نظامی روسیه حدس زدند که این وسایل به سرقت رفته اند زیرا برخی از واحدها با استفاده از فلزات گرانبها مانند طلا و پلاتین مونتاژ شده اند.
این حادثه پس از آن رخ داد که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین بودجه هنگفتی را برای اصلاح مجدد ارتش روسیه در میان تنش با غرب که در بالاترین حد خود از پایان جنگ سرد است ، شخم زد.
کرملین گفت اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار چنین سرقت انجام می شود.