پلیس پاکستان کنترل پارک زمان را پس گرفت که محل اقامت نخست وزیر سابق عمران خان در آن قرار دارد.

پلیس پاکستان کنترل پارک زمان را پس گرفت که محل اقامت نخست وزیر سابق عمران خان در آن قرار دارد.
پلیس پاکستان کنترل پارک زمان را پس گرفت که محل اقامت نخست وزیر سابق عمران خان در آن قرار دارد.

لاهور: مقامات ایالت پنجاب پاکستان روز شنبه کنترل کامل منطقه اطراف محل سکونت عمران خان در اینجا را به دست گرفتند، ماهها پس از آن که حامیان خشمگین نخست وزیر برکنار شده در آنجا اردو زدند تا دستگیری رهبر خود را در پرونده فساد توشاخانا خنثی کنند.
پلیس پنجاب روز جمعه با خان، رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) برای دستگیری «تروریست‌هایی» که بنا بر گزارش‌ها در آنجا پنهان شده بودند، ملاقات کرد و فهرستی متشکل از 2200 مظنون را به وی تحویل داد که در اعتراضات 9 مه شرکت داشتند. تاسیسات نظامی و ساختمان های دولتی
روز شنبه، پلیس لاهور پیت‌ها، سنگرها، کمپ‌های اعتراضی، خیمه‌ها و سرعت‌شکن‌های اطراف خان را از بین برد. پارک زمان اقامت در اینجا
امیر میر، وزیر اطلاعات دولت پنجاب به رسانه ها گفت: «ما کنترل کامل امنیت پارک زمان را به دست گرفتیم زیرا هیچ یک از کارگران تحریک انصاف پاکستان (PTI) خان در خارج از محل اقامت وی ​​حضور نداشتند.
میر گفت که در حال حاضر تنها چیزی که باقی مانده است، یورش به اماکن خان است.
وزیر ادعا کرد که رئیس حزب تحریک انصاف همچنان سرکشی می کند و به پلیس اجازه بازرسی محل اقامت او را نمی دهد.
وی گفت: به زودی در مورد نحوه ادامه این موضوع تصمیم خواهیم گرفت.
خان، 70 ساله، اظهار داشت که از سازمان‌های امنیتی که عملیات تفتیش در محل اقامت او را انجام می‌دهند تردیدی ندارد، اما تاکید کرد که این کار باید طبق دستورالعمل‌های تعیین‌شده توسط دادگاه عالی لاهور انجام شود.
در ماه مارس، درگیری‌هایی بین سازمان‌های مجری قانون و حامیان خان رخ داد که کنترل کامل پارک زمان را به دست گرفته بودند تا هرگونه تلاشی برای دستگیری خان در پرونده توشاخانا خنثی شود.
توشاخانا بخشی است که تحت کنترل اداری بخش کابینه است و هدایای گرانبهایی را که سران سایر دولت ها و ایالت ها و مقامات خارجی به حاکمان، نمایندگان مجلس، بوروکرات ها و مقامات داده اند، ذخیره می کند.
خان متعاقباً توسط تکاوران شبه نظامی پاکستان در ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد در 9 مه دستگیر شد که باعث ناآرامی در سراسر کشور شد.
برای اولین بار در تاریخ پاکستان، معترضان به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند و همچنین خانه یک فرمانده سپاه در لاهور را به آتش کشیدند.
هیئتی متشکل از محمد علی رندهوا کمیسر لاهور، رفیه حیدر معاون کمیسر لاهور و صدیق دوگر عملیات DIG از خان، محل اقامت وی ​​در پارک زمان بازدید کردند و یک جلسه 90 دقیقه ای با وی برگزار کردند.
اسامی افراد دخیل در حمله به خانه فرماندهی سپاه لاهور و برج عسکری را تحویل دادند و مدارک به وی تحویل داده شد.
میر گفت که لیستی از 2200 “فرد تحت تعقیب” که در حملات به تاسیسات نظامی در جریان خشونت های 9 مه دخیل بودند به نخست وزیر سابق تحویل داده شد و مدعی شد که این افراد از طریق حمله جغرافیایی ردیابی شده اند.
او به ژئو نیوز گفت: «در میان این افراد افرادی از خانواده وی نیز هستند که در این لیست قرار داشته اند.
برخی از این افراد که به گفته میر در این فهرست نام برده شده اند عبارتند از حسن نیازی برادرزاده خان و زبیر نیازی پسر عموی خان.
روز چهارشنبه، دولت پنجاب مدعی شد که “30 تا 40 تروریست در داخل اقامتگاه خان مخفی شده اند” و به حزب او 24 ساعت اولتیماتوم داد تا اشرار را تحویل دهد.
با این حال، پس از پایان مهلت در روز پنجشنبه، هیچ اقدامی انجام نشد.
روز جمعه، دادگاه ضد تروریسم در اینجا با وثیقه پیش از بازداشت تا 2 ژوئن برای خان در سه پرونده تروریسمی که علیه نخست وزیر سابق پاکستان در پی خشونت هایی که پس از دستگیری وی در 9 می آغاز شد، موافقت کرد.
پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی توسط پرسنل امنیتی جان خود را از دست دادند.
روز دوشنبه، مقامات ارشد ارتش وعده دادند که آتش افروزان را که به تأسیسات نظامی و نظامی حمله کردند، از طریق محاکمه بر اساس قوانین مربوطه کشور، از جمله قانون ارتش پاکستان و قانون اسرار رسمی، به دست عدالت بسپارند.
سازمان های مجری قانون بیش از 7000 کارگر PTI را در سراسر پاکستان دستگیر کرده اند که 4000 نفر از آنها اهل پنجاب هستند.
خان، بازیکن کریکت که تبدیل به سیاستمدار شده بود، در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته او بخشی از توطئه ایالات متحده بود که او را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه هدف قرار داده بود. ، چین و افغانستان.