پمپئو برای دیدار با مذاکره کنندگان طالبان در قطر: وزارت امور خارجه

ابوظبی: وزیر امور خارجه ایالات متحده مایک پمپئو شنبه ملاقات با مذاکره کنندگان از طالبان همزمان با سرعت بخشیدن به روند خروج ایالات متحده از روند مذاکرات ، و دولت افغانستان در میان علائم پیشرفت است.
وزارت امور خارجه اواخر جمعه گفت پمپئو به طور جداگانه در پایتخت قطر دیدار خواهد کرد دوحه با تیم های افغان و طالبان در این گفتگو شرکت می کنند.
وزارت امور خارجه در برنامه عمومی خود گفت ، پمپئو همچنین حاکم قطر ، امیر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و وزیر امور خارجه را در ایستگاه خود به دوحه ، پایگاه دیپلماسی طالبان با دولت کابل و اوایل ایالات متحده ، می بیند. .
دیپلمات عالی رتبه آمریكایی در حال سفر هفت كشور به عنوان رئیس جمهور در اروپا و خاورمیانه است دونالد ترامپ اولویت های میان مدت را حفظ می کند.
در اوایل هفته ، پنتاگون گفت كه به زودی حدود 2000 نیرو را از این كشور بیرون خواهد كشید افغانستان، سرعت بخشیدن به جدول زمانی تعیین شده در توافق نامه فوریه بین ایالات متحده و طالبان که پیش بینی عقب نشینی کامل آمریکا در اواسط سال 2021 است.
ترامپ بارها وعده داده است که “جنگ های ابدی” ، از جمله در افغانستان ، طولانی ترین درگیری آمریکا که با حمله به خلع سلاح طالبان پس از حملات 11 سپتامبر 2001 آغاز شد ، پایان یابد.
جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، در یک توافق نادر با ترامپ ، همچنین طرفدار پایان دادن به جنگ افغانستان است ، هرچند تحلیلگران معتقدند که او به یک برنامه زمانی سریع متصل نخواهد شد.
طالبان برای اولین بار در حال صحبت با دولت افغانستان هستند ، که تحت فشار شدید ایالات متحده ، شبه نظامیان را برای تأمین شرایط شورشیان آزاد کرد.
این مذاکرات نشانه کمی از پیشرفت بود اما روز جمعه چندین منبع به خبرگزاری فرانسه گفتند که به نظر می رسد دو طرف یک نقطه اصلی در مورد مذاکرات را حل کرده اند.
طالبان که از تندروهای سنی مذهب هستند ، اصرار به پایبندی به مکتب حنفی فقه اسلامی اهل سنت دارند ، اما مذاکره کنندگان دولت گفتند که این می تواند برای تبعیض علیه هزاره ها که عمدتا شیعه هستند و سایر اقلیت ها استفاده شود.