چین تضعیف اجرای تحریم ها علیه کره شمالی را انکار می کند

پکن: چین روز چهارشنبه اتهامات ایالات متحده را که موجب ضعف اجرای آن می شود رد کرد تحریم های سازمان ملل در برابر کره شمالی، اما گفت که تلاش های بیشتری برای دستیابی به یک توافق سیاسی لازم است و باید توجه بیشتری به تأثیر تحریم ها علیه کره شمالی عادی داشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه هوآ چونیینگ در حال پاسخ به اظهارات معاون فرستاده وزارت امور خارجه در امور کره شمالی ، الکس وونگ بود که در آن وی گفت چین دیگر حتی در تلاش برای اجرای بسیاری از تحریم ها نیست ، از جمله الزام به اخراج کارگران پیمانی کره شمالی.
دولت چین به طور فزاینده ای به شرکت های خود اجازه می دهد تجارت گسترده ای با کالاهای ممنوع سازمان ملل با کره شمالی انجام دهند. ”
وونگ گفت ، کشتی های پرچم دار چینی و کره شمالی نیز به طور منظم زغال سنگ را حمل می کنند ، یکی از صادرات اصلی کره شمالی تحت پوشش تحریم ها است.
هوآ در یک جلسه توجیهی روزانه به خبرنگاران گفت که چین به عنوان یک عضو دائمی شورای امنیت و “یک قدرت بزرگ مسئول ، همیشه با جدیت قطعنامه های شورای امنیت را اجرا کرده و به تعهدات بین المللی خود عمل کرده است.” “در شرایط فعلی ، همه احزاب باید زمان و انرژی بیشتری را صرف ارتقا process روند حل و فصل سیاسی این کشور کنند مسئله شبه جزیره و توجه بیشتری به تأثیر منفی تحریم ها بر جمعیت (کره شمالی) و معیشت آنها “.
“با ادامه شیوع همه گیر Covid-19 ، ما یک بار دیگر از شورای امنیت می خواهیم که بحث را در مورد ماده قابل برگشت قطعنامه در اسرع وقت آغاز کند و تنظیمات لازم را برای تحریم ها ، به ویژه در زمینه معیشت مردم انجام دهد. ، برای ایجاد شرایط برای یک قطعنامه سیاسی در شبه جزیره ، “هوآ گفت.
چین مهمترین متحد و منبع تجارت و کمک کره شمالی است اما پس از انجام آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی در مخالفت با پکن ، تهدید ثبات در شمال شرق آسیا و حتی جنگ احتمالی با ایالات متحده ، با تحریم های سازمان ملل موافقت کرد.
چین به شدت به تحریم های یک جانبه آمریکا علیه کره شمالی اعتراض کرده است. این تحریم ها ضربه سختی به اقتصاد کره شمالی وارد کرده و حتی مشکلات بیشتری را برای شهروندان خارج از شهرهای بزرگ ایجاد کرده است. با این حال رهبر کیم جونگ اوندولت تاکنون هیچ نشانه ای از انجام امتیازات عمده هسته ای مورد درخواست ایالات متحده برای تخفیف اقدامات را نشان نداده است.
وونگ در سخنرانی خود گفت: كاهش یا حذف تحریم ها به كره شمالی انگیزه كمتر و نه بیشتر برای پیگیری جدی هسته ای سازی می دهد.
وونگ گفت: “رهبران چینی از ما می خواهند بدون اینكه ابتدا پایه ریزی كنیم ، چارچوب خانه ای را ساخته و حتی آن را مبلمان كنیم.”