چین “خورشید مصنوعی” با انرژی هسته ای را روشن می کند

پکن: چین با موفقیت خود را “خورشید مصنوعی“راکتور همجوشی هسته ای برای اولین بار ، رسانه های دولتی روز جمعه گزارش دادند ، که پیشرفت بزرگی در کشور رقم می زند قدرت هسته ای قابلیت های تحقیق
راکتور HL-2M توکامک بزرگترین و پیشرفته ترین دستگاه تحقیقاتی تجربی همجوشی هسته ای چین است و دانشمندان امیدوارند که این دستگاه بتواند به طور بالقوه یک منبع انرژی پاک و قدرتمند را باز کند.
از یک قدرتمند استفاده می کند میدان مغناطیسی طبق روزنامه Daily People ، پلاسمای داغ را متصل کرده و می تواند به دمای بیش از 150 میلیون درجه سانتیگراد برسد – تقریباً ده برابر گرمتر از هسته خورشید.
این راکتور که در جنوب غربی استان سیچوان واقع شده و اواخر سال گذشته تکمیل شده است ، به دلیل گرما و توان تولیدی زیاد ، اغلب “خورشید مصنوعی” نامیده می شود.
روزنامه مردم نوشت: “توسعه انرژی همجوشی هسته ای نه تنها راهی برای حل نیازهای انرژی استراتژیک چین است ، بلکه از اهمیت زیادی برای توسعه پایدار انرژی و اقتصاد ملی چین برخوردار است.”
دانشمندان چینی از سال 2006 در حال ساخت نسخه های کوچکتر راکتور همجوشی هسته ای هستند.
آنها قصد دارند از این دستگاه در همکاری با دانشمندانی که در راکتور آزمایشگاهی بین المللی حرارتی – بزرگترین پروژه تحقیقاتی همجوشی هسته ای جهان مستقر در فرانسه، که انتظار می رود در سال 2025 تکمیل شود.
همجوشی جام مقدس انرژی در نظر گرفته شده و همان چیزی است که خورشید ما را قدرت می بخشد.
این هسته های هسته ای را با هم ادغام می کند و مقدار زیادی انرژی ایجاد می کند – برعکس فرآیند شکافت مورد استفاده در سلاح های اتمی و نیروگاه های هسته ای ، که آنها را به قطعات تقسیم می کند.
برخلاف شکافت ، همجوشی هیچ گاز گلخانه ای ساطع نمی کند و خطر کمتری در تصادفات یا سرقت مواد اتمی را به همراه دارد.
اما دستیابی به همجوشی بسیار دشوار و بسیار گران است ، هزینه کل ITER حدود 22.5 میلیارد دلار تخمین زده شده است.