چین را نمی توان از جهان جدا کرد: شی جین پینگ

پکن: چین نمی تواند در دستیابی به توسعه از دنیا جدا شود زیرا هر دو رئیس جمهور برای رونق به یکدیگر احتیاج دارند شی جین پینگ روز سه شنبه در حالی که الگوی توسعه جدیدی را که دومین اقتصاد بزرگ جهان دنبال می کند برجسته کرد ، گفت.
خی ، خطاب به شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از طریق پیوند ویدئویی ، گفت که چین در تلاش برای ایجاد الگوی توسعه جدید با تیراژ داخلی به عنوان پایه اصلی سرعت می بخشد و تیراژهای داخلی و بین المللی یکدیگر را تقویت می کنند.
وی گفت: چین در دستیابی به توسعه نمی تواند از دنیا جدا شود و جهان نیز برای آبادانی به چین نیاز دارد.
وی افزود: “سازوكارهای جدیدی برای ایجاد اقتصادی باز با استاندارد بالاتر در حال اجرا است. چین همچنان به استراتژی گشودن برنده متعهد باقی خواهد ماند. “شی با بیان اینکه پکن انگیزه توسعه را از جهان خواهد گرفت و با توسعه خود به جهان کمک بیشتری خواهد کرد.
رئیس جمهور چین گفت: “ما از همه طرفها استقبال می كنیم تا از فرصت توسعه چین استفاده كنند و تلاشهای فعالی را برای تعمیق همکاری با چین انجام دهند.”
در 31 اکتبر ، خی ، در مقاله ای که در کیوشی منتشر شد ، این حکم را صادر کرد حزب کمونیست چینمجله رسمی (CPC) نوشت که چین دیگر نمی تواند به مدل توسعه اقتصادی قبلی خود وابسته به صادرات جهانی اعتماد کند اما سیستم تولید و تولید داخلی با کنترل خودکار ، ایمن و قابل اعتماد را در زمینه های امنیت ملی ایجاد می کند.
جلسه عمومی CPC ماه گذشته ، به ریاست خی ، پیشنهادات وی را برای تدوین برنامه پنج ساله چهاردهم (2025-2021) برای توسعه اقتصادی و اجتماعی ملی و اهداف بلند مدت تا سال 2035 تصویب کرد.
در حالی که در برنامه پنج ساله چهاردهم ، اصلاح اساسی در بازار داخلی کشور برای تقویت مصرف به منظور کاهش تکیه چین در کاهش بازارهای صادراتی پیش بینی شده است ، چشم انداز 2035 یک برنامه بلند مدت را منعکس می کند که چشم انداز توسعه Xi را منعکس می کند.
“ما نباید و نمی توانستیم به سادگی مدل قبلی را تکرار کنیم ، بلکه باید در جهت شکل گیری زنجیره صنعتی جدید به منظور ارتقا innovation نوآوری در فن آوری و جایگزینی واردات تلاش کنیم ، که محور تعمیق اصلاحات ساختاری طرف عرضه و کلید دستیابی به توسعه با کیفیت بالا است. ، ”شی در مقاله خود گفت.
وضعیت چین به عنوان کارخانه جهان تحت تأثیر کاهش بازارهای جهانی و رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته است دونالد ترامپجنگ تجاری و همچنین اقدام وی برای ممنوع کردن شرکت های فن آوری چینی مانند هواوی و TikTok. اخیراً ایالات متحده محدودیت های صادرات تراشه های نیمه هادی به چین را جدی گرفته و تعارض فناوری بین دو اقتصاد برتر جهان را تعمیق بخشیده است.
اعضای بنیانگذار سازمان همکاری شانگهای چین ، روسیه ، قزاقستان، قرقیزستان ، تاجیکستان و ازبکستان. هند و پاکستان در سال 2017 در این گروه پذیرفته شدند.
اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای بیش از پیوند ویدیویی توسط روسیه برگزار می شود که اجلاس مجازی نیز در آن برگزار می شود بریکس، (برزیل ، روسیه ، هند ، چین ، آفریقای جنوبی) رهبران در 17 نوامبر.
هند همچنین قرار است در 30 نوامبر میزبان اجلاس سران دولت های سازمان همکاری شانگهای باشد که انتظار می رود لی كقیانگ نخست وزیر چین در آن شركت كند.