چین سرشماری هر دهه در مورد بزرگترین جمعیت جهان را آغاز می کند

شانگهای: میلیون ها نفر از سرشماری کنندگان از روز یکشنبه برای بزرگترین تعداد جمعیت جهان که برای اولین بار از برنامه های تلفن همراه برای کمک به خرد کردن تعداد زیاد استفاده می کنند ، در سراسر چین در می کشند.
حدود هفت میلیون کارگر جامعه و داوطلب تلاش دو ماهه برای جمع آوری داده ها را انجام می دهند و از خانه های مختلف از آسمان خراش های مسکونی در مرکز شهر شانگهای گرفته تا روستاهای کوهستانی تبت دورافتاده بازدید می کنند.
چین با استفاده از یافته ها برای تخصیص منابع برای آموزش ، بهداشت ، حمل و نقل ، نیروی کار ، مراقبت از سالمندان و سایر خدمات ، هر ده سال یکبار سرشماری انجام می دهد تا رشد جمعیت ، الگوی حرکت و سایر روندها را تعیین کند.
سرشماری قبلی در سال 2010 تعداد 1،339،724،852 نفر را تشکیل می داد که 5.83 درصد افزایش ، یا 73،899،804 نفر افزایش داشت – برابر با افزایش جمعیت فرانسه طی 10 سال.
بیشتر توجه به سرشماری سال جاری – که انتظار می رود جمع آوری کامل آن دو سال طول بکشد – به این موضوع معطوف خواهد شد که آیا این نشان دهنده هرگونه ازدحام جمعیت در اثر آرامش چین در “سیاست یک فرزند” قبلی است.
این سیاست در اواخر دهه 1970 برای کاهش سریع رشد جمعیت در میان نگرانی بیش از حد دهان برای تغذیه مطرح شد ، اما چهار سال پیش به دلیل ترس از جامعه سریع چین و کوچک شدن نیروی کار ، دو کودک آرام گرفتند.
اما این تغییر هنوز منجر به رونق کودک نشده است.
نرخ زاد و ولد در سال گذشته کمترین سرعت از زمان تأسیس چین تحت سلطه کمونیست ها در سال 1949 بود ، بسیاری از چینی ها امروز در میان خانواده های کوچک تر ، در میان هزینه های زندگی افزایش می دهند.
دولت تخمین می زند که سرشماری سال 2020 می تواند جمعیت را به 1.42 میلیارد نفر برساند که 5.99 درصد افزایش دارد.
هفته گذشته یک م instسسه تحقیقاتی وابسته به غول املاک و مستغلات Evergrande Group مطالعه ای را منتشر کرد و گفت که رقم دولت بیش از حد تخمین زده شده است و توصیه می کند که به سه کودک اجازه داده شود.
محققان با استناد به دو هدف بیان شده رئیس جمهور قدرتمند شی جین پینگ گفتند: “اگر تعدیلاتی انجام نشود ، به طور جدی بر جوان سازی ملی و ظهور (چین) به عنوان یک قدرت بزرگ تأثیر می گذارد.”
این مطالعه یک بحث آنلاین پرشور را ایجاد کرد ، بسیاری گفتند که محدودیت واقعی در مورد زایمان افزایش هزینه ها و حمایت کافی از خانواده ها نیست.
یکی از اظهار نظرهای گسترده “پسندیده” در مورد پلتفرم WeChat غول اینترنتی چینی Tencent گفت: “حتی یک سیاست ده کودک نیز بی فایده است.
کارشناسان جمعیتی تخمین زده اند که ممکن است 15 سال طول بکشد تا سیاست دو فرزند تأثیر قابل توجهی داشته باشد زیرا سایر عوامل مدرن رشد سریع را کاهش می دهند ، از جمله زنان چینی که به طور فزاینده ای قدرتمند می شوند زایمان را به تأخیر می اندازند یا از آن اجتناب می کنند ، و رشد کندتر جمعیت که همراه با افزایش ثروت ملی است. .
با وجود مراجعه به خانه ، انتظار می رود بیشتر شهروندان اطلاعات خود را از طریق یک برنامه تلفن هوشمند وارد کنند و این مسئله نگرانی های بیشتری را در مورد محافظت از حریم خصوصی ایجاد می کند.
مقدار زیادی از فعالیتهای اقتصادی و پرداختهای چین از طریق برنامه های دیجیتالی مانند WeChat و رقیب آن Alipay ، که توسط گروه مورچه وابسته به علی بابا ارائه می شود ، انجام می شود.
بسیاری از مصرف کنندگان تسلیم داده های حاصل از عادات خرید ، مسافرت و سایر اطلاعات شخصی خود را به عنوان هزینه کمی برای پرداخت هزینه های دیجیتالی قبول می کنند.
اما دیگران به طور فزاینده ای نگران حریم خصوصی و امنیت داده ها هستند ، که امسال با معرفی یک سیستم در سراسر کشور از “کدهای بهداشتی” دیجیتالی که به شهروندان توجه می کند که آیا تهدیدی برای ویروس کرونا نیستند یا باید نشان داده شود که در بسیاری از اماکن عمومی وجود دارد ، این نگرانی بیشتر می شود.
اداره ملی آمار ، که ناظر بر این سرشماری است ، در ماه مه متعهد شد که تمام اطلاعات شخصی جمع آوری شده در طی مراحل کاملاً محرمانه نگه داشته می شود و به غیر از سرشماری مورد دیگری استفاده نمی شود.
دولت در اواسط ماه اکتبر همچنین به طور جداگانه از پیش نویس قانون محافظت از اطلاعات شخصی که مجازات های سختگیرانه را برای متخلفان تشریح می کند ، رونمایی کرد.