ژاپن و استرالیا به توافقنامه امنیتی “برجسته” دست یافتند

توکیو: ژاپن و استرالیا توافق یک پیمان دستیابی به موفقیت دفاعی در روز سه شنبه ، تسهیل بازدیدهای متقابل برای آموزش و عملیات.
توافق نامه دسترسی متقابل روابط دفاعی بین دو متحد ایالات متحده را تقویت می کند در زمانی که چین نقش خود را در منطقه اعلام می کند و ایالات متحده از انتقال رهبری برخوردار است.
یک چارچوب قانونی که به سربازان ژاپنی و استرالیایی اجازه می دهد از کشورهای یکدیگر بازدید کنند و آموزشها و عملیات مشترک را انجام دهند ، به طور اساسی توسط نخست وزیر ژاپن توافق شد یوشی هیده سوگا و همتای استرالیایی او ، اسکات موریسون، که در حال بازدید است توکیو.
سوگا در یک کنفرانس خبری مشترک گفت: “در منطقه هند و اقیانوس آرام ، همکاری های امنیتی و دفاعی بین ژاپن و استرالیا ، که از اراده و ظرفیت کمک به صلح و ثبات منطقه ای برخوردار هستند ، به طور فزاینده ای اهمیت پیدا می کند.”
“من بدینوسیله اعلام می کنم که درمورد توافق نامه دسترسی متقابل ، که برای بالا بردن همکاری های امنیتی و دفاعی ژاپن و استرالیا به سطح جدیدی مذاکره شده بود ، به توافق اساسی رسیدیم.”
این اولین توافقنامه ژاپن است که شامل حضور نظامیان خارجی در خاک خود از زمان توافق وضعیت نیروها در سال 1960 است که به ایالات متحده اجازه می دهد کشتی های جنگی ، جنگنده ها و هزاران نیرو را در ژاپن و اطراف آن به عنوان بخشی از اتحادی که واشنگتن آن را توصیف می کند ، مستقر کند. بستر امنیت منطقه ای.
موریسون گفت: “مشارکت استراتژیک ویژه ما حتی قوی تر شد ، به ویژه به این دلیل که امروز ما در ژاپن و استرالیا گام مهمی برداشته ایم که به توافق نامه اصلی در مورد پیمان دفاعی برجسته ، توافق نامه دسترسی متقابل رسیده ایم.”
کشورها به مدت شش سال در حال توافق بر سر توافق دفاعی بوده اند.