کیف: روسیه با بزرگترین حمله پهپادی در درگیری کیف را هدف قرار داد که یک کشته برجای گذاشت

کیف: روسیه با بزرگترین حمله پهپادی در درگیری کیف را هدف قرار داد که یک کشته برجای گذاشت
کیف: روسیه با بزرگترین حمله پهپادی در درگیری کیف را هدف قرار داد که یک کشته برجای گذاشت

کیو: مقامات محلی گفتند پایتخت اوکراین در معرض بزرگترین حمله پهپادی از زمان آغاز جنگ روسیه قرار گرفته است. کیف برای بزرگداشت سالگرد تأسیس خود در روز یکشنبه آماده شد. حداقل یک نفر کشته شد.
یک مقام نظامی کی یف گفت که روسیه “گسترده ترین حمله” را در شب شنبه با پهپادهای شاهد ‘کامیکاز’ ساخت ایران به این شهر انجام داد. این حمله بیش از 5 ساعت به طول انجامید و طبق گزارش ها پدافند هوایی بیش از 40 پهپاد را سرنگون کرد. ویتالی کلیچکو، شهردار کیف گفت که بر اثر ریزش آوار بر روی یک ساختمان غیرمسکونی هفت طبقه و ایجاد آتش سوزی، یک مرد 41 ساله کشته شد و یک زن 35 ساله در بیمارستان بستری شد.
نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که شنبه شب نیز از نظر حملات پهپاد شاهد در سراسر کشور رکوردشکنی بوده است. از 54 پهپاد پرتاب شده، 52 فروند توسط سامانه های پدافند هوایی سرنگون شدند. در استان خارکف، فرماندار منطقه ای اوله سینیهوبوف گفت که یک زن 61 ساله و یک مرد 60 ساله در دو حمله گلوله باران جداگانه کشته شدند.
روز کیف سالگرد تأسیس رسمی کیف است. این روز معمولا با کنسرت های زنده، نمایشگاه های خیابانی، نمایشگاه ها و آتش بازی جشن گرفته می شود. جشن‌های کوچک‌تری برای امسال، ۱۵۴۱مین سالگرد شهر، برنامه‌ریزی شده بود.
مقامات اوکراینی گفتند که زمان حملات هواپیماهای بدون سرنشین احتمالا تصادفی نبوده است.
دستیار ارشد رئیس جمهور اوکراین گفت: «تاریخ اوکراین برای روس‌های ناامن یک عامل تحریک‌کننده دیرینه است». آندری یرماک، گفت. پوپکو گفت: امروز دشمن تصمیم گرفت با کمک پهپادهای مرگبار خود (هواپیماهای بدون سرنشین) روز کیف را به مردم کیف تبریک بگوید. مقامات محلی در روسیه کراسنودار منطقه گفت: سامانه‌های پدافند هوایی چندین پهپاد را هنگام نزدیک شدن به پالایشگاه نفت ایلسکی منهدم کردند. منطقه بلگورود روسیه در مرز اوکراین نیز روز شنبه مورد حمله نیروهای اوکراینی قرار گرفت. فرماندار منطقه ویاچسلاو گلادکوف از زخمی شدن یک دختر 15 ساله و یک پسر 17 ساله در این تیراندازی خبر داد. AP