آجیت پای: یکی از ارشد ترین هندی-آمریکایی ترامپ منصوب آجیت پای برای ترک |

نیویورک: آجیت پای ، یکی از مقامات ارشد هندی-آمریکایی منصوب شده توسط دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، اعلام کرد که در 20 ژانویه ، زمانی که جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ریاست جمهوری را آغاز کرد ، از ریاست کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) کناره گیری کرد.
پی که روز دوشنبه برنامه استعفا را اعلام کرد ، با ترامپ همکاری کرده بود و استفاده از تجهیزات زیرساخت مخابراتی ساخته شده توسط تولید کنندگان چینی هواوی و ZTE در ایالات متحده را به دلیل خطرات امنیت ملی ممنوع کرد.
وی همچنین برای تعطیل کردن این شرکتها برای سایر کشورهای دموکراتیک نیز کارزاری کرد.
پی در بیانیه خود در مورد ترک دفتر گفت که افتخار می کند “از شبکه های ارتباطی ما در برابر تهدیدات امنیت ملی در داخل و خارج محافظت می کند”.
ریاست FCC یکی از قدرتمندترین مشاغل در ایالات متحده است زیرا مقامات فدرال طیف تلفن همراه و خدمات ، تلفن ، اینترنت و ماهواره و خدمات کابل را تنظیم می کنند.
اختیارات آن حتی به تنظیم و اجرای برخی از هنجارهای محتوایی مانند فحاشی در تلویزیون و رادیو و شرایطی مانند میزان ایستگاه های محتوای اخبار محلی که باید حمل کنند نیز گسترش می یابد.
وی گفت: “اولین آسیایی-آمریکایی ریاست FCC یک امتیاز خاص بوده است. همانطور که اغلب می گویم: فقط در آمریکا”.
منصوب ارشد دیگر ترامپ دقیقاً زیر سطح کابینه ، Seema Verma که رئیس مرکز خدمات Medicare و Medicaid است ، آژانس برنامه های بیمه درمانی دولت ، و یکی از اعضای اصلی گروه ویژه ویروس کرونا ویروس کاخ سفید است همچنین انتظار می رود که وقتی بایدن از این کار منصرف شود. رئیس جمهور می شود
آنچه در زمان تصدی پای بیشترین توجه را به خود جلب کرد ، طرح بحث برانگیز وی برای خنثی کردن شبکه بی طرفی بود ، تصمیمی که با مخالفت شدید بسیاری روبرو شد و تا حد تهدید به مرگ علیه فرزندانش با قطب ملی روبرو شد.
بی طرفی شبکه مانع ترجیح ویژه ارائه دهندگان خدمات اینترنتی به برخی وب سایت ها یا اولویت یا دسترسی بهتر به وب سایت ها در ازای پرداخت می شود.
انتظار می رود دولت بایدن بی طرفی خالص را بازگرداند.
پیر در مورد پایان دادن به بی طرفی شبکه و پیگیری مقررات زدایی ، پی گفت که تحت هدایت وی “این FCC از انتخاب سختگیرانه شانه خالی نکرده است. در نتیجه ، شبکه های ارتباطی کشور ما اکنون سریعتر ، قوی تر و به طور گسترده تر از گذشته مستقر شده اند”.
وی اولین بار توسط رئیس جمهور وقت باراک اوباما به عنوان نماینده حزب FCC در سال 2012 به عنوان نماینده حزب جمهوریخواه منصوب شد و توسط ترامپ در سال 2017 رئیس شد.
این کمیسیون 5 نفره نمایندگان هر دو حزب را در اختیار دارد ، رئیس جمهور رئیس خود را تعیین می کند و استعفای پی باعث می شود که بایدن از این اختیار برخوردار شود.
عجله برای کار در خانه در طی بیماری همه گیر Covid-19 افزایش بی سابقه ای در استفاده از اینترنت برای تجارت و کار داشت.
سال گذشته مردی که تهدید به کشتن کودکان پی کرده بود دستگیر شد.
وی ضمن ممنوع کردن تولیدکنندگان چینی در ماه ژوئن ، به مصاحبه کننده تلویزیون فاکس بیزینس گفت: “این دو شرکت هواوی و ZTE با حزب کمونیست چین ارتباط داشتند ، با دستگاه نظامی چین ، ارتش آزادیبخش خلق ارتباط داشتند.
“و علاوه بر این ، آنها طبق قانون چین موظف هستند ، اگر درخواستی از پلیس مخفی چین ، سرویس های اطلاعاتی دریافت کنند ، باید آن را انجام دهند.”