آمریکا: 4 کشته و 15 زخمی در تیراندازی دسته جمعی در جشن تولد در آلاباما

دادویل: یک دانش آموز دبیرستانی که قصد داشت فوتبال کالج بازی کند، شنبه شب در جشن تولد 16 سالگی خواهرش در آلاباما جشن می گرفت که تیراندازی او و سه نفر دیگر را کشت و چند نفر دیگر را زخمی کرد.
پلیس روز یکشنبه در حال جمع آوری شواهد در یک استودیوی رقص بود که در آن جشن در مرکز شهر دادویل برگزار شد. آنها فوراً نگفتند که آیا مظنونی در بازداشت است یا از انگیزه بیشتری اطلاع دارند.
فیلستاوی “فیل” داودلمادربزرگش آنت آلن به The Montgomery Advertiser گفت، یک دانش‌آموز ارشد دبیرستان دادویل که به دانشگاه ایالتی جکسون‌ویل متعهد شده بود، در مهمانی خواهرش الکسیس قبل از کشته شدن با شلیک گلوله جشن می‌گرفت.
او یک کودک بسیار بسیار متواضع بود. هرگز با کسی درگیر نشد آلن به روزنامه گفت که همیشه لبخند بر لب داشت و آن را “لبخند میلیون دلاری” خواند.
مادر داودل در میان کسانی بود که در تیراندازی زخمی شدند.
آلن گفت: «همه غمگین هستند.
گروهبان جرمی بورکت از آژانس اجرای قانون آلاباما گفت که تیراندازی حدود ساعت 10:30 شب شنبه رخ داد.
بورکت در یک کنفرانس خبری روز یکشنبه گفت: “در این حادثه چهار نفر به طرز غم انگیزی جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی مجروح نیز وجود داشت.”
تیراندازی ها شهر 3200 نفری را که در 57 مایلی (92 کیلومتری) شمال شرقی مونتگومری، آلاباما قرار دارد، لرزاند.
جاناتان ال. فلوید، رئیس پلیس دادویل، قبل از صحبت در کنفرانس خبری مکث کرد تا آرامش خود را بازیابد.
«آنچه ما با آن سروکار داشته ایم چیزی است که هیچ جامعه ای نباید آن را تحمل کند. فقط از شما صبر می خواهم. فلوید گفت: این یک روند طولانی خواهد بود، اما من صمیمانه از شما دعا می کنم.
مرکز شهر جمع و جور دادویل در اطراف میدان دادگاه با ساختمان های آجری یک و دو طبقه قرار دارد. شلوغ ترین منطقه تجاری شهر در چند بلوک شمال میدان، دور از یک بزرگراه شلوغ چهار بانده است که بین بیرمنگام و آبرن امتداد دارد. دادویل نزدیک است دریاچه مارتین، یک منطقه تفریحی محبوب.
بیش از 12 ساعت پس از تیراندازی، بازرسان به تشکیل پرونده در داخل و خارج از استودیوی رقص Mahogany Masterpiece ادامه دادند که با بنری آویزان شده در قسمت بیرونی یک ساختمان آجری یک طبقه در نزدیکی میدان مشخص شد. کمتر از یک بلوک آنطرفتر، پرچم آمریکا و آلاباما در خارج از دادگاه شهرستان تالاپوسا به نیمه رسید.
فرانک گودمن، شهردار دادویل، گفت که او در رختخواب خوابیده بود که یک عضو شورا درست قبل از ساعت 11 شب شنبه با او تماس گرفت. او گفت که به بیمارستان اجتماعی لیک مارتین در دادویل رفت، جایی که تعدادی از افرادی که تیر خورده بودند منتقل شدند.
گودمن گفت: «این آشفتگی بود. «مردم دور و بر می دویدند. گریه می کردند و جیغ می زدند. همه جا ماشین پلیس بود، همه جا آمبولانس بود. مردم در تلاش بودند تا از عزیزان خود مطلع شوند. این صحنه ای بود که قبلاً چنین اتفاقی در شهرمان رخ نداده بود.»
کشیش بن هیز، که به عنوان کشیش برای اداره پلیس دادویل و تیم فوتبال دبیرستان محلی خدمت می کند، گفت که بیشتر قربانیان نوجوانان هستند. هیز به آسوشیتدپرس گفت که داودل چند هفته پس از فارغ التحصیلی بود و با آینده درخشانی روبرو بود.
هیز گفت: “او یک رقیب قوی در زمین بود.” همیشه ملاقات کرده است، بسیار محترمانه و مورد احترام همسالانش.»
هیز گفت که خانواده های نگران شنبه شب در بیمارستان محلی در تلاش برای یافتن وضعیت فرزندانشان بودند. او گفت که جنایات جدی در دادویل نادر است و این شهر کوچک “غمگین، آسیب دیده، در شوک” است.
ریچ رودریگز، مربی فوتبال ایالت جکسونویل روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: افکار و دعاهای ما با خانواده فیلستاویوس داودل و دیگر قربانیان فاجعه بی معنی دیشب. او یک جوان بزرگ با آینده ای روشن بود. من و کارکنانم دلشکسته ایم و امیدواریم که همه در این دوران سخت از خانواده او حمایت کنند.»
داودل همچنین اخیراً در یک مسابقه پیست دبیرستان در دانشگاه تروی مدال‌هایی کسب کرد.
رئیس ناحیه مدرسه، ریموند سی پورتر، گفت که مشاوره برای دانش آموزان مدارس شهرستان تالاپوسا در روز دوشنبه در دسترس خواهد بود.
“امروز صبح، من در کنار مردم دادویل و هموطنان آلابامایی ام غمگین هستم. کی آیوی فرماندار آلاباما در بیانیه ای در رسانه های اجتماعی گفت: جنایت خشونت آمیز در ایالت ما جایی ندارد، و ما از نزدیک توسط مجریان قانون به روز می شویم.
کاخ سفید گفت که جو بایدن در جریان تیراندازی قرار گرفت و افزود که از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و با مقامات محلی و مجریان قانون برای ارائه حمایت در تماس بوده است.
«ملت ما به چه چیزی رسیده است که بچه ها نمی توانند بدون ترس در جشن تولد شرکت کنند؟ وقتی والدین باید هر بار که بچه‌هایشان از مدرسه، سینما یا پارک بیرون می‌روند نگران باشند؟» بایدن روز یکشنبه در بیانیه ای گفت. اسلحه مهمترین قاتل کودکان در آمریکا است و تعداد آنها در حال افزایش است – نه کاهش. این ظالمانه و غیرقابل قبول است.»
بایدن از کنگره خواست که «نیاز به نگهداری ایمن اسلحه‌ها، بررسی پیشینه همه فروش‌های اسلحه، حذف مصونیت تولیدکنندگان اسلحه از مسئولیت، و ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی و مجلات با ظرفیت بالا باشد».
شهردار گفت که داودل “مرد جوانی بزرگی” بود. او همچنین گفت که نگران مجروحانی است که در اثر تیراندازی از نظر روانی آسیب دیده اند.
گودمن گفت: “ما برای آنها دعا می کنیم.” ما از خدا می خواهیم که اگر اراده اوست، آنها را سالم نزد پدر و مادرشان برگرداند تا آنها را اصلاح کند.»
گودمن گفت که اسلحه و خشونت حضور مکرر در دادویل نیست. او گفت که تلاش برای کنترل اسلحه به اندازه تلاش برای کنترل مواد مخدر بیهوده است.
این حداقل دومین بار در سال‌های اخیر است که چندین نفر در دادویل تیراندازی می‌شوند. به گزارش خبرگزاری ها، پنج نفر در ژوئیه 2016 در جریان تیراندازی در سالن لژیون آمریکایی زخمی شدند و بعداً یک مرد به پنج فقره اقدام به قتل متهم شد.
طبق داده های ایالت آلاباما، دبیرستان دادویل در سال 2022 دارای 485 دانش آموز در کلاس های 6 تا 12 بود. به دادویل و بخش‌های مجاور شهرستان تالاپوسا خدمات می‌دهد. مانند بقیه Dadeville، درست خارج از منظره بزرگراه شلوغی که از بیرمنگام تا آبرن امتداد دارد، قرار گرفته است.
مایکل تیلور دستیار مربی تیم های فوتبال، بسکتبال و دوومیدانی در Dadeville High است. او گفت که داودل را زمانی که داودل 9 ساله بود ملاقات کرد تیلور او در فوتبال جوانان مربیگری کرد. او گفت که این تیم به آتلانتا دعوت شد تا در استادیوم مورد استفاده آتلانتا فالکونز NFL بازی کند.
تیلور گفت: “او کارهای شگفت انگیزی در آنجا انجام داد و از آن زمان هرگز دست از انجام آنها نکشید.” او ورزشکار شماره 1 مدرسه بود.
تیلور گفت که آخرین بار در روز جمعه، زمانی که داودل به دنبال ویدئویی از عملکردهای ورزشی خود بود، از داودل شنیده است. تیلور گفت که شنبه شب از خانه اش در کمپ هیل در نزدیکی محل تیراندازی رانندگی کرد.
تیلور گفت: “مرد، من نمی توانستم نزدیک شوم.” “بنابراین وقتی فهمیدم چه خبر است، واقعاً مجبور شدم آنجا را ترک کنم زیرا قرار بود تمام شب بماند.”
تیلور گفت که او یکشنبه بازگشت تا جسد دادل را ببیند که از استودیوی رقص بیرون آورده شده است. او گفت مطمئن نیست که دوشنبه به ورزشکاران دیگر چه خواهد گفت.
تیلور یکشنبه گفت: “اولین کاری که باید انجام دهیم این است که باید برای خروج از این وضعیت دعا کنیم.” “راه دیگری وجود ندارد.” و سپس می توانم به شما بگویم، همه آنها مانند خانواده در دبیرستان بسیار صمیمی هستند.”
مانند بسیاری از شهرهای کوچک دیگر، بازی های فوتبال دبیرستانی کانون توجه جامعه است. تیلور گفت، همچنین می تواند مسیری را برای ورود به کالج برای ورزشکاران باز کند.
تیلور گفت: «این به شما راهی برای خروج می‌دهد، شما می‌دانید که چند گل برای شوت زدن برای دانشگاه بگیرید. “همچنین به شما احساس غرور برای دبیرستان می دهد.”