آیا هولدر موبایل مغناطیسی برای موبایل ضرر دارد؟

از آنجایی که استفاده از هولدر موبایل روی میز کار، داخل ماشین یا هر جای دیگری به یک امر عادی تبدیل شده و اغلب هولدرها مغناطیسی هستند، این سوال به وجود می‌آید که آیا هولدر موبایل مغناطیسی برای موبایل ضرر دارد؟ اصلاً این هولدرها چه تاثیری بر سلامت موبایل دارند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت مفصل به این موضوع بپردازیم.

     

آیا آهن ربا برای صفحه نمایش موبایل مضر است؟

از آنجایی که هولدر مغناطیسی به طور خاص از آهن ربا برای نگه داشتن موبایل استفاده می‌کند، با بررسی تاثیر آهن ربا می‌توان در مورد مضر بودن هولدر نیز اطلاع پیدا کرد. قبل از هر چیز باید گفت که موبایل مانند تلویزیون‌ها و صفحه نمایش‌های قدیمی نیست و آهن ربا تاثیری بر صفحه نمایش این دستگاه‌ها ندارد. بنابراین لازم نیست نگران خراب شدن یا مختل شدن صفحه نمایش موبایلتان با استفاده از استند نگهدارنده موبایل باشید.

تاثیر هولدر مغناطیسی بر عملکرد قطعات مختلف موبایل

اگر نگران مضر بودن آهن ربای داخل هولدر موبایل برای قطعات موبایل خود هستید،‌ قبل از هر چیز باید بدانید که این آهن ربا بسیار ضعیف است و شعاع مغناطیسی کمی دارد. همچنین تاثیر استند مغناطیسی موبایل بر روی قطعات مختلف متفاوت است؛ چرا که برخی قطعات موبایل مثل GPS از میدان‌های مغناطیسی تاثیر می‌پذیرند. به همین دلیل ما به صورت جداگانه تاثیر استند مغناطیسی بر روی قطعات مختلف موبایل را بررسی می‌کنیم:

تاثیر هولدر مغناطیسی بر روی باتری

تاثیرات الکترومغناطیسی هولدر بر روی باتری را به خوبی می‌توان از منظر علمی بررسی کرد. از آنجایی که تغییر میدان مغناطیسی بر جریان‌های الکتریکی تاثیرگذار است، آهن ربای داخل نگه دارنده موبایل به عنوان یک میدان مغناطیسی ثابت، نمی‌تواند اختلالی در جریان الکتریکی موبایل به وجود بیاورد.

تاثیر هولدر مغناطیسی بر روی GPS

بسیاری از رانندگان هولدر موبایل را برای نگه داشتن موبایل و استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریاب به کار می‌برند. در این مورد باید توجه داشت که GPS موبایل از میدان‌های مغناطیسی تاثیر می‌پذیرد؛ اما میدان‌هایی که بار قابل توجهی داشته باشند. بنابراین هولدر مغناطیسی موبایل با آهن ربای ضعیف خود قادر نیست به این قطعه آسیب وارد کند.

تاثیر هولدر مغناطیسی بر روی صفحه لمسی

موبایل‌ها از یک صفحه به خصوص به نام صفحه لمسی (Touch) بهره می‌برند که دستورات کاربر را از طریق لمس منتقل می‌کند. این قسمت اغلب با گرمای دست و به صورت خازنی عمل می‌کند و از میدان‌های مغناطیسی تاثیر نمی‌پذیرد. بنابراین مختل شدن صفحه لمسی موبایل در اثر هولدر مغناطیسی غیر ممکن است.

سخن پایانی

در آخر باید گفت که اگر نگران ضرر هولدر موبایل مغناطیسی برای موبایل خود هستید، بهتر است هولدرهایی با آهن ربای ضعیف تهیه کنید. همچنین مدل‌های مختلفی از هولدرهای بدون آهن ربا وجود دارد که از این نظر کاملاً مطمئن هستند. در مقاله https://www.khabareazad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/14859-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%DA%AF%D9%88-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA?pr=1 می توانید اطلاعات جامعی در رابطه با خرید هولدر موبایل مناسب با نیز خود، کسب کنید. همچنین با خرید لوازم جانبی باکیفیت و با ضمانت از فروشگاه‌های معتبر، خیال شما از هر لحاظ آسوده خواهد بود.