“اثر Sputnik در 95٪” ، ارزان تر از واکسن های ایالات متحده است

بمبئی: روسیه Sputnik V کووید 19 واکسن که کارآیی بیش از 95٪ را گزارش کرده است ، دو برابر ارزان تر از دو نفر دیگر است – Pfizer و Moderna با نتایج مثبت مشابه. Sputnik V ، توسعه یافته توسط موسسه Gamaleya و RDIF (صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه) برای هر دو دوز در بازارهای جهانی ، از جمله هند ، زیر 20 دلار قیمت دارد و ممکن است تا ماه فوریه در دسترس باشد. (هم Pfizer و هم واکسن های مدرنا از سیستم عامل messengerRNA استفاده کنید).
این واکسن هنوز در هند تحت آزمایش است و توسط شرکت های داخلی تولید می شود. دکتر ردی و RDIF مستقر در حیدرآباد برای انجام آزمایشات بالینی و توزیع آن در هند با یکدیگر مشارکت کرده اند.
کارشناسان می گویند گرچه این واکسن در مقایسه با دو شرکت فوق دارای مزیت قیمتی است ، اما توزیع آن می تواند یک چالش باشد.
اثرات واکسن Sputnik V بر اساس تجزیه و تحلیل دوم داده های موقتی 28 روز پس از تجویز دوز اول (7 روز پس از دوز دوم) ، 4/91/1 درصد است. در بیانیه شرکت آمده است: اطلاعات اولیه به دست آمده 42 روز پس از دوز اول (مربوط به 21 روز پس از دوز دوم) نشان دهنده اثر بخشی واکسن بالای 95٪ است.
Sputnik V ، یک واکسن دو دوزهای روی پلتفرم ناقل آدنوویروس انسانی ، به زودی تحت آزمایشات بالینی فاز II بر روی 100 نفر در هند قرار می گیرد ، در حالی که آزمایشات فاز III شامل 1500 شرکت کننده است. در ماه اکتبر ، دکتر ردی و RDIF تأییدیه ای را از کنترل کننده داروی عمومی هند برای انجام مرحله سازگار 2/3 انسان دریافت کردند کارازمایی بالینی برای واکسن در هند. به عنوان بخشی از مشارکت ، RDIF 100 میلیون دوز واکسن را به دکتر ردی عرضه خواهد کرد.
جزئیات مربوط به واکسن ، آزمایشات و تولیدکنندگان در هند هنوز جزئی نیست. `دو نوع واکسن وجود دارد که یکی از آنها به 18- درجه سانتیگراد (مایع) نیاز دارد و باید در یخچال های مخصوص حمل شود. فرم دوم لیوفیلیزه شده است (در یخ زدگی خشک است) و در دمای 2-8 درجه سانتیگراد قابل ذخیره سازی است ، این اختراع برای مناطق دور افتاده روسیه انجام شده است. ما انتظار داریم که نسخه خشک در ماه فوریه به بسیاری از کشورها از جمله هند عرضه شود. “، سخنگوی RDIF به TOI گفت.
بیانیه می افزاید ، اولین تحویل بین المللی واکسن Sputnik V روسیه در ژانویه 2021 انجام خواهد شد.
“شفافیت لازم است … یک هیئت نظارت بر ایمنی داده بین المللی به طور مستقل باید داده ها را تجزیه و تحلیل کند. اعتماد واکسن مهمترین است “، مدیر کل سابق ، شورای تحقیقات پزشکی هند، NK Ganguly گفت ، اضافه كردن واكسن فقط در 78 بیمار برای مرحله 1/2 آزمایش شد.
توافق نامه های موجود بین RDIF و شرکت های داروسازی برجسته خارجی اجازه می دهد تا واکسن Sputnik V برای 500 میلیون نفر در سال در خارج از کشور تولید شود ، از سال 2021 شروع می شود. گفت “منحصر به فرد بودن واکسن روسی در استفاده از دو ناقل مختلف بر اساس آدنو ویروس انسانی است ، که به شما امکان می دهد یک پاسخ ایمنی قوی تر و طولانی تر نسبت به واکسن های استفاده شده از یک وکتور مشابه برای دو دوز” ، اضافه می کند.
در حال حاضر ، 40،000 داوطلب در مرحله دو سو کور ، تصادفی و کنترل شده با پلاسبو در واکسن در روسیه شرکت می کنند که بیش از 22،000 داوطلب با دوز اول و بیش از 19،000 داوطلب با دوز اول و دوم واکسینه شده اند. . در اوایل این ماه ، توسعه دهندگان داده های میان دوره ای از یک آزمایش بزرگ را نشان دادند که نشان می دهد شات 92٪ موثر است.