اخبار شورش های سریلانکا: شورش زندان سریلانکا 6 زندانی را کشته ، 35 نفر را مجروح کرد | اخبار جهان

کلمبو ، سریلانکا: مقامات روز دوشنبه گفتند که شش زندانی کشته و 35 نفر دیگر زخمی شدند که نیروهای امنیتی برای کنترل آشوب در زندان در حومه پایتخت سریلانکا آتش گشودند. آنها گفتند که دو نگهبان به شدت زخمی شدند.
ناآرامی های مربوط به بیماری همه گیر در زندان های شلوغ سریلانکا در حال افزایش است. زندانیان در هفته های اخیر در چندین زندان اعتراض خود را به تعداد این زندانیان به راه انداخته اند موارد ویروس کرونا افزایش امکانات.
سخنگوی پلیس Ajith Rohana گفت که زندانیان “ناآرامی” یکشنبه را در زندان ماهارا ، حدود 15 کیلومتری (10 مایل) شمال کلمبو ایجاد کردند و مقامات سعی در کنترل اوضاع داشتند.
اما “وضعیت ناآرامی به یک شورش زندانوی گفت ، زندانیان سعی در کنترل زندان داشتند و صدها نفر نیز اقدام به فرار کردند.
وی گفت که نگهبانان آتش گشودند و درگیری شش زندانی را کشته و 35 نفر را مجروح کرد. دو افسر زندان به شدت زخمی شدند.
وی گفت: صدها پلیس اضافی برای کمک به نگهبانان و تقویت امنیت در اطراف زندان مستقر شده اند.
هفته گذشته یک زندانی در ناآرامی های مشابه در زندان دیگری کشته شد. دیگری در ماه مارس درگذشت.
بیش از هزار زندانی در پنج زندان از نظر ویروس کرونا مثبت ارزیابی شده اند و حداقل دو نفر درگذشته اند. حدود 50 نگهبان زندان نیز آزمایش مثبت داده اند.
زندان های سریلانکا با ازدحام بیش از 26000 زندانی در مراکز تأسیساتی با ظرفیت 10 هزار نفر بسیار شلوغ هستند.
سری لانکا از ماه گذشته با ظهور دو خوشه _ یک مرکز در یک کارخانه تولید پوشاک و دیگری در بازار ماهی _ در کلمبو و حومه آن ، شیوع بیماری را تجربه کرده است.
موارد تایید شده از دو خوشه به 19،449 رسیده است. سریلانکا تعداد 22988 مورد ویروس کرونا را گزارش کرده است که شامل 109 مورد مرگ و میر بوده است.