اخبار واکسن کرونا ویروس: خوش بینی نسبت به واکسن COVID ، امید به محرک در ایالات متحده ممکن است mkts را بالاتر ببرد. تحلیلگران |

NEW DELHI: خوش بینی نسبت به واکسن COVID-19 و امید به تحریک جدید در ایالات متحده ممکن است بازارهای آینده را تحریک کند ، با توجه به اینکه سرمایه گذاران همچنان برای حرکت بیشتر به بررسی رویدادهای جهانی و اوضاع پیرامون ویروس کرونا می پردازند. شاخص معیار Sensex هفته گذشته بیش از 2 درصد افزایش یافت و برای اولین بار پس از آنکه RBI نرخ سیاست را بدون تغییر گذاشت اما موضع تطبیقی ​​خود را حفظ کرد و پیش بینی رشد این مالی را به سمت بالا اصلاح کرد ، برای اولین بار سطح 45000 را مقیاس بندی کرد.
شاخص 30 سهم روز جمعه قبل از اینکه در 45،079.55 مستقر شود ، قله 45،148.28 در طول عمر خود را لمس کرد – در بالاترین زمان تمام شده خود. NSE گسترده تر قبل از پایان کار در سطح پایانی رکورد 13،258.55 ، به بالاترین سطح 13،280.05 رسید.
در هفته تعطیل کوتاه ، Sensex 929.83 واحد یا 2.10 درصد جمع شد ، در حالی که Nifty جهش 289.60 واحدی یا 2.23 درصدی را تجربه کرد.
به گفته تحلیلگران ، انتظارات برای ایجاد محرک جدید در ایالات متحده و رواج واکسن ویروس کرونا باعث شده است که بازارهای سراسر جهان به تقریباً رکورد برسند.
نخست وزیر نارندرا مودی هفته گذشته گفت که واکسن COVID-19 ممکن است ظرف چند هفته آماده شود زیرا وی اظهار داشت که کارشناسان معتقدند انتظار برای آن طولانی نخواهد شد و اظهار داشت که محرک واکسیناسیون در هند به محض این که دانشمندان این آزمایش را انجام دهند آغاز خواهد شد سر تکان دادن
Sumeet Bagadia ، مدیر اجرایی ، انتخاب بروکینگ ، گفت: “سرمایه گذاران برای نظارت دقیق بر وضعیت ویروس کرونا و واکسن همراه با توسعه فعالیت های اقتصادی”.
آجیت میشرا ، معاون VP – تحقیقات ، Religare Broking Ltd گفت: “با وجود همه وقایع مهم ، احساس می کنیم نشانه های جهانی روند بازار را پیش بینی می کند. علاوه بر این ، اخبار مربوط به واکسن COVID نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.”
وینود نایر ، رئیس تحقیقات در خدمات مالی Geojit اظهار داشت که به روزرسانی بیشتر در مورد پیشرفت واکسن و بحث های اصلاح شده در مورد محرک های ایالات متحده می تواند خوش بینی بیشتری را به بازارهای جهانی تزریق کند.
بر اساس داده های وزارت بهداشت اتحادیه ، کل پرونده فعال COVID-19 هند در روز شنبه به 4،09،689 کاهش یافت که کمترین میزان در 136 روز گذشته است.
این وزارتخانه گفت که طی هشت روز گذشته ، بهبودهای جدید روزانه ثبت شده در کشور بیش از موارد روزانه بوده است.
بازارها همچنین منتظر اطلاعات تولیدی و تورمی هستند تا ساعت جمعه پس از بازار اعلام شود.
احساسات در بازار همچنین توسط سایر فعالان اصلی بازار مانند روند روپیه ، نفت خام برنت و جریان سرمایه خارجی هدایت می شود.