اخبار واکسن Coronavirus: اولین واکسن Covid-19 به کارکنان مراقبت های بهداشتی ارسال می شود. پنل ایالات متحده |

نیویورک: یک هیئت دولت با قدرت بالا اواخر روز سه شنبه اعلام کرد: کارکنان مراقبت های بهداشتی و ساکنان خانه سالمندان اولین کسانی هستند که واکسن Covid-19 دریافت می کنند.
یک پانل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) با رأی 13-1 به این دو گروه اولویت می دهد در حالی که دوزها در هفته های اولیه کم است.
بار بیماری به طور برجسته ای در تصمیم گیری برای آوردن زودهنگام ساکنان خانه سالمندان مشخص است. کارشناسان CDC خاطرنشان کردند که 40 درصد مرگ و میرها در ایالات متحده مربوط به موارد مراقبت های طولانی مدت است.
سازمان غذا و دارو هنوز مجاز به استفاده اضطراری از واکسن Pfizer یا Moderna نیست. این تصمیم احتمالاً بین 10-17 دسامبر گرفته خواهد شد. هر دو واکسن بیش از 90 درصد اثربخشی را در مطالعات گسترده نشان داده اند.
امروز CNN گزارش داد و به نقل از اسنادی که از عملیات Warp Speed ​​- برنامه هماهنگی واکسن دولت ترامپ – تهیه شده است ، اولین محموله های واکسن Pfizer قرار است ظرف دو هفته به ایالات متحده تحویل شود.
کارکنان مراقبت های بهداشتی و ساکنان مراکز مراقبت طولانی مدت از کل 330 میلیون نفر جمعیت آمریکا ، کمی کمتر از 25 میلیون نفر را تشکیل می دهند.
انتظار می رود بین Pfizer و Moderna 40 میلیون دوز واکسن تا پایان سال 2020 در دسترس باشد.
ویروس کرونا از ابتدای امسال که برای اولین بار وارد کشور شد ، بیش از 270،000 آمریکایی را کشته و بیش از 13 میلیون نفر را بیمار کرده است.