ادعاهای بیکاری در ایالات متحده افزایش می یابد اما در سطوح پایین تاریخی باقی می ماند

درخواست های ایالات متحده برای مزایای بیکاری به بالاترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته رسید، اما علیرغم تلاش های فدرال رزرو برای خنک کردن اقتصاد و بازار کار در نبرد با تورم، در سطوح نسبتاً پایین باقی مانده است.
وزارت کار روز پنجشنبه اعلام کرد که مطالبات بیکاری در ایالات متحده برای هفته منتهی به 8 آوریل با 11000 افزایش نسبت به هفته قبل به 239000 رسید. این بیشترین میزان از ژانویه سال 2022 است که 251000 نفر برای دریافت مزایای بیکاری ثبت نام کردند.
میانگین متحرک چهار هفته ای مطالبات، که برخی از نوسانات هفته به هفته را یکسان می کند، با 2250 افزایش به 240000 رسید. این بیشترین میزان از نوامبر سال 2021 است.
هفته گذشته، وزارت کار از برآوردهای تجدیدنظر شده تعداد درخواست های هفتگی برای مزایای بیکاری تحت فرمول جدیدی که برای منعکس کردن تعدیل های فصلی استفاده می کند، رونمایی کرد. فرمول جدید، که منجر به افزایش آمار هفتگی آن شد، در نظر گرفته شده است تا الگوهای فصلی را با دقت بیشتری نشان دهد.
درخواست‌ها برای مزایای بیکاری به طور گسترده بازتابی از تعداد آنها دیده می‌شود اخراج در امریکا.
به نظر می رسد بازار کار بالاخره نشانه هایی از نرم شدن را نشان می دهد، بیش از یک سال پس از آن که فدرال رزرو یک کمپین تهاجمی را برای کاهش تورم با افزایش 9 برابری نرخ استقراض خود در حدود یک سال آغاز کرد.
کارفرمایان آمریکایی در ماه مارس 236000 فرصت شغلی ایجاد کردند که نشان می دهد علیرغم 9 افزایش نرخ بهره که فدرال رزرو در سال گذشته در تلاش برای مهار تورم اعمال کرده است، اقتصاد همچنان در وضعیت ثابتی قرار دارد. نرخ بیکاری به 3.5 درصد کاهش یافت، درست بالاتر از پایین ترین سطح 53 ساله 3.4 درصدی که در ژانویه تعیین شده بود.
در آخرین پیش بینی های فصلی خود، فدرال رزرو پیش‌بینی می‌کند که نرخ بیکاری تا پایان سال به 4.5 درصد افزایش می‌یابد، افزایش قابل توجهی که از لحاظ تاریخی با رکود مرتبط است.
همچنین هفته گذشته، وزارت کار گزارش داد که فرصت های شغلی ایالات متحده در ماه فوریه به 9.9 میلیون نفر کاهش یافته است که کمترین میزان از می 2021 است.
برخی از جزئیات گزارش روز جمعه وزارت کار این احتمال را افزایش می دهد که فشارهای تورمی ممکن است کاهش یابد و فدرال رزرو به زودی تصمیم به توقف افزایش نرخ بهره بگیرد. میانگین دستمزد ساعتی نسبت به 12 ماه قبل 4.2 درصد افزایش یافته است که نسبت به 4.6 درصد افزایش سالانه در ماه فوریه به شدت کاهش یافته است.
همچنین روز پنجشنبه، دولت گزارش داد که قیمت های عمده فروشی در ماه مارس به شدت کاهش یافت. یک روز قبل، دولت اعلام کرد که قیمت مصرف کننده از فوریه تا مارس فقط 0.1 درصد افزایش یافته است که از 0.4 درصد از ژانویه تا فوریه کاهش یافته و کمترین افزایش از دسامبر بوده است. با این حال، قیمت ها همچنان به اندازه کافی سریع در حال افزایش هستند تا فدرال رزرو را در مسیر افزایش حداقل یک بار دیگر از ماه مه نگه دارد.
اخراج‌ها در بخش فناوری، جایی که بسیاری از شرکت‌ها در طول همه‌گیری همه‌گیر استخدام شدند، افزایش یافته است. IBM، Microsoft، Salesforce، Twitter و DoorDash همگی در ماه‌های اخیر اخراج‌های خود را اعلام کرده‌اند. آمازون و فیس بوک هر کدام از ماه نوامبر دو مجموعه از کاهش کار را اعلام کرده اند.
حدود 1.81 میلیون نفر در هفته منتهی به 1 آوریل کمک بیکاری دریافت کردند که نسبت به هفته قبل از آن 13000 نفر کاهش داشت. این رقم به سطح قبل از همه گیری نزدیک است.