ارتش چین نقشه راه فناوری را برای دستیابی به ایالات متحده تا سال 2027 ترسیم می کند: گزارش

پکن: طبق دستورالعمل ها و نظرات جدید چین ، اگر می خواهد ارتش خود را به یک نیروی جنگی مدرن و هم تراز با سایر قدرت های پیشرو تبدیل کند ، باید از فناوری های پیشرفته مانند هوش مصنوعی استفاده کند رئیس جمهور شی جین پینگ و سایر مقامات
این اظهارات از کتابچه ای منتشر شده است که در این ماه توسط موسسه دولتی انتشارات خلق منتشر شده و در آن مقامات ارشد ، از جمله رئیس جمهور شی ، آخرین برنامه پنج ساله توسعه کشور را تشریح کرده اند.
نوسازی نظامی توسط شی 67 ساله تحت فشار قرار می گیرد ، که علاوه بر ریاست حزب کمونیست حاکم (CPC) و ریاست جمهوری همچنین رئیس کمیسیون نظامی مرکزی (CMC) است که به طور کلی فرمانده عالی ارتش 2 میلیون نفری چین است .
چین امسال حدود 179 میلیارد دلار بودجه دفاعی را تصویب کرد که دومین بالاترین بودجه پس از هزینه های دفاعی ایالات متحده 732 میلیارد دلار است.
مطابق با موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم (SIPRI) ارقام هزینه های نظامی ، هزینه های دفاع چین در سال 2019 بالغ بر 232 میلیارد دلار بوده است.
کنگره مهم اخیر حزب کمونیست چین (CPC) برنامه های ساخت یک ارتش کاملاً مدرن و هم تراز با ایالات متحده تا سال 2027 را نهایی کرده است.
چین تا سال 2027 ، که صدمین سال تاسیس ارتش آزادیبخش خلق (PLA) است ، یک ارتش کاملاً مدرن می سازد ، هدفی که همسو با قدرت ملی و نیاز دفاعی ملی آینده را ، که توسط دولت اجرا می شود ، برآورده خواهد کرد گلوبال تایمز به نقل از تحلیلگران چینی اوایل ماه جاری.
جلسه عمومی حزب کمونیست حاکم چین (CPC) به ریاست خی ، که جلسه ای چهار روزه برگزار کرد ، پیشنهادات وی را برای تدوین برنامه پنج ساله چهاردهم (2025-2021) برای توسعه ملی اقتصادی و اجتماعی تصویب کرد. اهداف دوربرد در طول سال 2035.
تحلیلگران می گویند که هدف چین ساختن ارتشی است که هم تراز ارتش آن باشد ایالات متحده.
خو کیلیانگ ، نایب رئیس CMC ، در مقاله ای با عنوان “تسریع در نوسازی دفاع و نظامی” از کتابچه منتشر شده توسط انتشارات خلق ، بر اهمیت فناوری های هوشمند در نوسازی PLA ، جنوب مستقر در هنگ کنگ تأکید کرد. China Morning Post روز پنجشنبه گزارش داد.
یک جیانلیانگ ، تحلیلگر نظامی گفت که ضروری است که چین توان نظامی خود را متناسب با قدرت اقتصادی خود بهبود بخشد.
وی گفت ، ارتش باید بیشتر در طراحی چگونگی جنگ فعالانه عمل کند ، نه اینکه فقط به درگیری پاسخ دهد.
خو گفت: “(چین مجبور است) همگام با تحولات روزگار پیش برود و بر استفاده از فناوری های هوشمند برای دستیابی به نوآوری بین رشته ای تأكید كند.”
به نقل از وی ، این امر شامل مدرن سازی نظریه های نظامی ، تشکل ها ، پرسنل و مدیریت استراتژیک است.
خو گفت: “همیشه به خاطر داشته باشید كه (یك ملت) اگر جنگ را فراموش كند یا مقدمات ناكافی برای جنگ ایجاد كند ، در معرض خطر است.”
در گزارش پست آمده است كه اظهارات وی در مقاله دیگری در این كتابچه مورد انعكاس قرار گرفت كه می گوید مدرن سازی برای ساختن یك ارتش هوشمند ضروری است.
در این بخش آمده است: “دور جدیدی از انقلاب علمی و فناوری ، انقلاب صنعتی و انقلاب نظامی به سرعت در حال پیشرفت است … این یک روند جهانی برای ایجاد یک ارتش هوشمند است.”
فرایند تحول باید در مورد ایجاد یک نیروی جنگی باشد که کمتر کار می کند و بیشتر به فناوری جدید متمرکز است ، بیشتر آن در خانه ساخته شده است.
یک جیانلیانگ ، تحلیلگر نظامی ، در مقاله خود در این کتابچه گفت که توانایی های دفاعی چین با وضعیت آن در جامعه جهانی یا نیازهای امنیت ملی آن مطابقت ندارد.
وی گفت: “تاریخ بارها ثابت كرده است كه یك ملت قدرتمند فقط با قدرت اقتصادی و نظامی قابل ساخت است … وقتی” شمشیر “به اندازه كافی تیز نباشد ، ممكن است یك ملت سقوط كند.”