ارمنستان می گوید 2317 سرباز در درگیری قره باغ کشته شده اند

YEREVAN: ارمنستان روز شنبه گفت که بیش از دو هزار مبارزان در شش هفته درگیری با کشته شدند آذربایجان بر سر مناقشه قره باغ منطقه
سخنگوی وزارت بهداشت ارمنستان ، آلینا نیکوقوسیان در فیس بوک نوشت: “تا امروز ، خدمات پزشکی قانونی ما اجساد 2317 نفر از نیروهای مرده ، از جمله افراد ناشناس را بررسی کرده است.”
آمار به روزرسانی شده از طرف ارمنستان ، در مقایسه با آخرین تلفات تأیید شده در میان مبارزان ارمنی ، تلفات آن را تقریباً 1000 نفر افزایش می دهد.
نزدیک به دو ماه درگیری شدید بین رقبای اتحاد جماهیر شوروی سابق این هفته با توافق صلح با میانجیگری روسیه به پایان رسید که ارمنستان مناطق زیادی را که توسط نیروهای آذربایجان تصرف شده است ، واگذار می کند.
ارتش باکو هرگز جزئیاتی از تلفات نظامی خود را فاش نکرده است ، اما انتظار می رود هزینه های کلی انسانی در جنگ بسیار بیشتر از آنچه گزارش شده است.
رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین روز جمعه گفت که تعداد تلفات درگیری بیش از 4000 نفر است و حدود 8000 نفر نیز مجروح شده اند.
حداقل 143 غیرنظامی در نبردها کشته شده اند.
پوتین گفت که ده ها هزار نفر در اثر درگیری های سنگین که باعث “تخریب زیرساخت های غیرنظامیان و بسیاری از اماکن فرهنگی” نیز شده است ، آواره شده اند.
توافق صلح تصریح کرده است که نیروهای آذربایجان کنترل مناطقی را که در جنگ تصرف شده اند ، از جمله دومین شهر بزرگ شوشا حفظ خواهند کرد ، در حالی که ارمنستان با یک جدول زمانی برای خروج از قسمتهای زیادی از قره باغ و مناطق اطراف آن موافقت کرد.