اسکات اطلس از سمت مشاور ویژه ترامپ در زمینه ویروس کرونا استعفا داد

واشنگتن: دکتر اسکات اطلس پس از چهار ماه بحث برانگیز که طی آن وی به طور مکرر با سایر اعضای گروه ویژه ویروس کرونا درگیر شد ، به عنوان مشاور ویژه رئیس جمهور دونالد ترامپ استعفا داد.
نارضایتی رأی دهندگان از واکنش ترامپ به بیماری همه گیر جهانی که منجر به کشته شدن صدها هزار نفر شده است ، رقیب خود ، جو بایدن ، دموکرات را به پیروزی در انتخابات 3 نوامبر کمک کرد.
اطلس در نامه ای به تاریخ 1 دسامبر به ترامپ که در توییتر منتشر کرد ، گفت: “من برای استعفا از سمت خود به عنوان مشاور ویژه رئیس جمهور ایالات متحده می نویسم.”
کارشناسان بهداشت عمومی ، از جمله آنتونی فاوسی ، متخصص برجسته بیماری های عفونی ایالات متحده ، آتلاس ، متخصص نورورادیولوژیست را به دلیل ارائه اطلاعات گمراه کننده یا نادرست به ترامپ در مورد شیوع ویروس ، به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.
در نامه خود ، اطلس آنچه را كه در زمينه بازگشايي مدارس و گسترش آزمايش ويروس به عنوان دستاوردهايي درنظر داشت ، ذكر كرد و در عين حال از خود در برابر منتقدان بسياري دفاع كرد.
وی نوشت: “من مانند همه دانشمندان و محققان سیاست های بهداشتی ، اطلاعات جدیدی آموختم و جدیدترین داده ها را از سراسر جهان تلفیق می كردم ، همه در تلاش برای ارائه بهترین اطلاعات به شما در جهت خدمت به منافع بیشتر.”
اطلس با جزئیات 130 روزه که در هفته جاری منقضی می شود ، کارمند ویژه دولت محسوب می شد. فاکس نیوز ابتدا استعفای خود را گزارش داد.
همچنین نظرات وی در مورد رسیدگی به بیماری همه گیر توسط همتایان در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد و جاهای دیگر نکوهش شده است.
اطلس بارها اهمیت ماسکها را نادیده گرفته و در این ماه گفته است که قفل کردن “یک شکست حماسی” در جلوگیری از گسترش ویروس بوده است.
وی همچنین مجبور شد در ماه جاری به دلیل مصاحبه با ایستگاه تلویزیونی RT مورد حمایت کرملین روسیه عذرخواهی کند و اظهار داشت که از این که یک عامل خارجی ثبت شده است بی اطلاع است.
دکتر سلین گراوندر ، عضو هیئت مشاوره بایدن در مورد بحران ، با خیالی آسوده از خبر استعفا استقبال کرد.
وی به صدا و سیمای CNBC گفت: “من از اینكه در آینده افراد واجد شرایط ، افرادی كه متخصص بیماری های عفونی و اپیدمیولوژیكی مانند من هستند كمك می كنند.”
“شما برای یک حمله قلبی به یک متخصص غدد مراجعه نمی کنید و این همان چیزی است که اتفاق می افتد.”