اعتصابات شبکه ریلی آلمان و چهار فرودگاه را فلج می کند

برلین: کارگران راه آهن روز جمعه در سراسر آلمان دست به اعتصاب زدند و اپراتور ملی را به ارمغان آوردند دویچه بانخدمات ‘s تا حد زیادی متوقف شد، در آخرین یک سری از توقف پرداخت در بزرگترین اقتصاد اروپا.
پیاده‌روی، سازماندهی شده توسط EVG اتحادیه، قرار بود از ساعت 3 صبح (01:00 GMT) تا 11 صبح کار کند، اگرچه انتظار می رفت شبکه قطار برای کل روز تحت تأثیر قرار گیرد.
دویچه بان که متعلق به دولت است، گفت که تمام ارتباطات راه دور تا ساعت 1 بعد از ظهر لغو خواهد شد و تعداد کمی از قطارهای شهری تردد خواهند کرد.
EVG که به نمایندگی از 230000 کارگر در حال مذاکره است، به دنبال افزایش 12 درصدی دستمزد یا حداقل 650 یورو (715 دلار) اضافی در ماه است. دویچه بان 5 درصد و پرداخت های یکباره تا سقف 2500 یورو را ارائه کرده است.
آلمان از سال گذشته شاهد برخی از مخرب ترین اعتصابات خود در دهه های اخیر بوده است، زمانی که جنگ در اوکراین باعث افزایش شدید قیمت انرژی و مواد غذایی شد که منجر به فشار اتحادیه ها برای افزایش دستمزدها مطابق با هزینه های زندگی شد.
تورم بالا همچنین مشکلات نیروی کار را در بخش هایی مانند حمل و نقل هوایی تشدید کرده است که پس از همه گیری کووید-19 با یک انتقال دشوار مواجه شده اند.
اعتصاب حمل و نقل روز جمعه همزمان با اعتصاب در چهار فرودگاه آلمان – دوسلدورف، هامبورگ، کلن بنو اشتوتگارت – توسط اعضای اتحادیه وردی.
اعتصاب در سه مکان اول در روز پنجشنبه منجر به لغو حدود 700 حرکت شد.