افراد مسلح در حمله به اتوبوس در غرب اتیوپی 34 نفر را کشتند: بدن حقوق بشر

ADDIS ABABA: افراد مسلح در حمله “وحشتناک” به یک اتوبوس مسافربری در غرب حداقل 34 نفر را کشتند اتیوپییک نهاد ملی حقوق بشر روز یکشنبه گفت ، بخشی از کشور که اخیراً شاهد یک سری حملات مرگبار به غیرنظامیان است.
کمیسیون حقوق بشر اتیوپی (EHRC) در بیانیه ای گفت که “برآورد تعداد تلفات ، در حال حاضر 34 نفر ، احتمالاً افزایش خواهد یافت” از حمله ای که شنبه شب در بنیشنگول-گوموز منطقه
سخنگوی کمیسیون ، یک نهاد مستقل دولتی ، تأیید کرد که تلفات همه مرگ است.
در بیانیه EHRC گفته شده است که حمله اتوبوس در منطقه اداری مناظره رخ داده است و “گزارش هایی از حملات مشابه” در سه منطقه دیگر و همچنین “افرادی که برای جستجوی پناهگاه گریخته اند” وجود دارد.
دولت نخست وزیر ابی احمد اطلاعات ناچیزی در مورد خشونت های اخیر در بنیشن گل-گوموز ، به ویژه در منطقه متکل ، که محل بحث است ، ارائه داده است.
در ماه اکتبر در حمله به این منطقه 12 نفر کشته شدند ، در حالی که 15 نفر در حمله مشابه در اواخر سپتامبر جان خود را از دست دادند.
ابی در ماه اکتبر خطاب به قانونگذاران گفت جنگجویانی که مسئول این قتل ها بودند در حال آموزش و پناه دادن در همسایگی سودان بودند و کمک خارتوم برای ایجاد ثبات در منطقه مورد نیاز بود.
هیچ ارتباط مشخصی بین خشونت در بنیشنگل گوموز و عملیات نظامی در منطقه تیگرای شمالی در اتیوپی وجود ندارد که منجر به کشته شدن صدها نفر و فرار بیش از 20 هزار نفر از مرزهای سودان شده است.
سیاستمداران مخالف خشونت در بنیشن گل گوموز را انگیزه های قومی توصیف کرده اند.
به طور خاص آنها می گویند که یک مبارزات هدفمند توسط شبه نظامیان قومی گوموز علیه امهارای قومی و ایگو در Metekel زندگی می کنند.
دانیل بکله ، کمیسر ارشد EHRC روز یکشنبه گفت: “سرعت بی وقفه حملات به غیرنظامیان در بنیشنگول-گوموز خواستار هوشیاری بیشتر و اقدام هماهنگ تر بین نیروهای امنیتی منطقه ای و فدرال است.”
“ما از مقامات قضایی و امنیتی فدرال و منطقه ای می خواهیم که با همکاری یکدیگر و با مشورت با جامعه محلی ، یک استراتژی امنیتی منطقه ای را دوباره طراحی کنند که بتواند جلوی این حملات را بگیرد.”