امی بارت ، انتخاب دونالد ترامپ ، به عنوان عدالت دادگاه عالی سوگند یاد کرد

واشنگتن: یک ساعت پس از تایید نامزدی مجلس سنا توسط جمهوری خواه ، دوشنبه شب ، امی کونی بارت ، حقوقدان محافظه کار ، به عنوان 115مین دادگستری سوگند یاد کرد ، و یک رئیس جمهور دونالد ترامپ یک پیروزی برجسته را فقط یک هفته قبل از انتخابات مهم ریاست جمهوری تحویل داد. .
مجلس سنا با غلبه بر مخالفت واحد دموکرات ها ، با رأی 52-48 رأی ، تعیین بارت به عنوان قاضی دادگاه عالی را تأیید کرد.
بارت ، یک محافظه کار مذهبی 48 ساله ، توسط قاضی کلارنس توماس در چمن جنوبی کاخ سفید در کنار رئیس جمهور ترامپ سوگند رسمی قانون اساسی را اجرا کرد.
او اندکی پس از سوگند دادن به قانون اساسی گفت: “من امشب در اینجا ایستاده ام ، واقعاً ارجمند و فروتنانه.”
ترامپ در سخنان خود به همین مناسبت گفت: “این یک روز مهم برای آمریکا ، قانون اساسی ایالات متحده و قانون عادلانه و بی طرف قانون است.”
وی گفت: “او یکی از درخشان ترین محققان حقوقی ملت ما است و در بالاترین دادگاه در سرزمین ما عدالت عالی انجام خواهد داد.”
از بین 9 قاضی دادگاه عالی ، ترامپ تاکنون سه مورد از آنها را کاندید کرده است.
در ایالات متحده یک عدالت در دیوان عالی کشور مادام العمر منصوب می شود و سن بازنشستگی ندارد. تأیید بارت باعث ایجاد اکثریت محافظه کار 6-3 در زمین می شود.
“بسیار شایسته است که عدالت بارت صندلی یک پیشگام واقعی برای زنان را پر کند: عدالت روت بدر گینسبورگ. امشب ، دادگستری بارت نه تنها پنجمین زنی است که در بالاترین دادگاه کشور ما خدمت می کند ، بلکه اولین مادر مدرسه ای است کودکان تبدیل به یک دادگستری دیوان عالی کشور می شوند. بسیار مهم است. ”
حزب مخالف دموکرات سنا را بخاطر تأیید نامزدی خود فریب داده است. جو بایدن ، نامزد حزب دموکرات ریاست جمهوری گفته بود که قاضی جدید باید توسط برنده انتخابات 3 نوامبر انتخاب می شد. ترامپ اما از تصمیم خود دفاع کرد.
“من می خواهم که هر کودک آمریکایی که تماشا می کند درک کند که این یک مراسم بسیار ویژه و مهم است. ما وظیفه ای را که به هر نسل جدید می رسد برای حفظ سنت ها و فضایل ملی انجام می دهیم که هر آنچه را که قبلا به دست آوردیم و فردا انجام می دهیم امکان پذیر می کند. ، “ترامپ در کاخ سفید ادعا کرد.
دادگستری بارت در اظهارات خود با سپاس از اعتماد سنا به وی ، به مردم آمریکا متعهد شد که وی وظایف خود را به بهترین وجه انجام خواهد داد.
وی گفت: “روند تأیید ، یکی از تفاوتهای اساسی بین دادگستری فدرال و سنای ایالات متحده را برای من روشن تر کرده است ، و شاید حادترین آن نقش ترجیحات سیاست باشد.”
“این یک سناتور است که ترجیحات سیاست خود را دنبال کند. در واقع ، کنار گذاشتن اهداف سیاست برای او یک وظیفه محسوب می شود. در مقابل ، این یک قاضی است که در برابر ترجیحات سیاست خود مقاومت کند. از وظیفه او بگذرد تا در مقابل آنها تسلیم شود “.
قضات فدرال کاندید انتخابات نیستند. بنابراین ، آنها هیچ پایه ای برای ادعا ندارند که ترجیحات آنها منعکس کننده ترجیحات مردم است. بارت گفت ، این تفکیک وظیفه از اولویت های سیاسی ، قوه قضاییه را از سه شاخه دولت متمایز می کند.
وی گفت: “یک قاضی نه تنها از کنگره و رئیس جمهور بلکه از عقاید خصوصی که ممکن است باعث تحریک وی شود استقلال اعلام می کند. سوگند قضایی اصل وظیفه قضایی را به تصویر می کشد که قانون همیشه باید کنترل کند.”
کامالا هریس ، نامزد معاون ریاست جمهوری سناتور و حزب دموکرات ، جمهوری خواهان را به دلیل تأیید نامزدی بارت ، یک هفته قبل از انتخابات مهم ریاست جمهوری مورد انتقاد قرار داد.
وی گفت: “امروز جمهوری خواهان با تأیید دادرسی دیوان عالی كشور با یك پروسه نامشروع ، تلاش همه آنها برای تخلیه قانون مراقبت مقرون به صرفه و محروم كردن مراقبت های بهداشتی از میلیون ها نفر با شرایط قبلی ، خواست مردم آمریكا را انكار كردند.”
“رای امشب برای تأیید ایمی کونی بارت به عنوان دادرس دیوان عالی کشور یک شرم آور است ، نه تنها به دلیل کاری که او هنگام نیمکت نشینی انجام خواهد داد ، بلکه به دلیل کل روند کار است که با ریاکاری خارق العاده توسط جمهوری خواهان سنا در روزهای آخر دوره ریاست جمهوری ، “سناتور برنی سندرز گفت.
هشت روز از روز انتخابات ، پس از رأی دادن 60 میلیون آمریکایی ، ترامپ و سنای جمهوری خواه با درهم تنیدن از طریق دادرسی دادگاه عالی اقدام به استیصال عالی کرده اند – همه به این ترتیب آنها می توانند به مبارزات چندین ساله خود برای نابودی آمریکایی ها برسند مراقبت های بهداشتی ، نانسی پلوسی ، رئیس مجلس گفت.
“با این صندلی غصب شده دادگاه عالی ، رئیس جمهور در حال از بین بردن میلیون ها خانواده بهداشت در میان بیماری همه گیر است که بیش از 8.6 میلیون نفر را آلوده کرده و تقریبا یک چهارم میلیون آمریکایی را به کام مرگ کشانده است.
وی گفت: “دادرسی بارت در جلسه تأیید خود از پاسخ دادن به اینكه آیا وی معتقد است كه مدیكر قانون اساسی است خودداری كرد یا نه.
“دستكاری دادگاه عالی رئیس جمهور ، ارزشها و حقوق تعیین كننده و متمایز ملت ما را تهدید می كند: حق قانون اساسی زن در تصمیم گیری پزشکی خود ، حقوق LGBTQ آمریكایی ها ، حق سازماندهی كارگران و معامله جمعی برای دستمزدهای عادلانه ، آینده سیاره ما و حفاظت از محیط زیست ، حق رأی و حق هر آمریکایی برای داشتن صدای در دموکراسی ما ، “پلوسی گفت.