انتخابات ایالات متحده 2020: آیا معاون جدید بایدن برای سومین بار خوش شانس خواهد بود؟

دهلی نو: جو بایدن ، معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده ، که حدود نیم قرن در زندگی عمومی خدمت کرده است و سعی کرده است با استفاده از این تجربه خود را به عنوان گزینه ای ثابت و بهتر برای رئیس جمهور دونالد ترامپ طراحی کند.
بایدن ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات ، قول داده است که “روح آمریکا را” که تحت حکومت رئیس جمهور ترامپ مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تقسیم شده است ، “بازگرداند”. وی گفت ، انتخابات چیزی کمتر از “نبرد برای روح کشور” نیست. جوزف رابینت بایدن ، جونیور در سال 1942 در اسكرانتون ، پنسیلوانیا متولد شد و از كودكی به دلاور نقل مکان كرد.
بایدن در سن 29 سالگی به یکی از جوانترین افرادی تبدیل می شود که در سنای ایالات متحده انتخاب شده اند. هفته ها بعد ، فاجعه ای متوجه خانواده بایدن شد که همسرش نیلیا و دخترش نائومی کشته شدند در حالی که پسرانش هانتر و بو در یک تصادف رانندگی به شدت زخمی شدند.
جو در اتاق بیمارستان پسرانش به مجلس سنای ایالات متحده سوگند یاد کرد و روزانه از ویلمینگتون به واشنگتن رفت و آمد می کرد. طبق وب سایت مبارزات انتخاباتی وی ، جو به مدت 5 سال با کمک خواهر والری و خانواده اش ، بو و هانتر را به عنوان یک پدر تنها بزرگ کرد.
بایدن پنج سال پس از مرگ نیلیا ، دوباره با همسر فعلی خود جیل بایدن ازدواج کرد.
این زوج در 17 ژوئن 1977 در نمازخانه ملل متحد در شهر نیویورک ازدواج کردند و یک دختر به نام اشلی بلیزر ، متولد 1981 ، دارند.
مسابقه 2020 نشان دهنده سومین تلاش بایدن برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری است. او برای اولین بار در سال 1988 تلاش کرد اما پس از اتهامات دزدی ادبی ، کار را رها کرد. وی دومین تلاش خود را در سال 2008 پس از کسب کمتر از یک درصد در مجامع مهم انتخابات آیووا پایان داد.
بایدن از سال 2008 تا 2016 به مدت دو دوره به عنوان معاون رئیس جمهور در دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق خدمت کرده است. الجزیره گفت ، و تجربه کمک به حمایت از اولین رئیس جمهور سیاه پوستان این کشور از سفیدپوستان پیر آمریکایی در ایالت های کلیدی شمال.
اوباما اکنون بایدن را تأیید کرده و گفته است که همسر نامزد سابق وی “روح جستجوی یکدیگر” را در برگرفته است. به گفته نیویورک تایمز ، لحظه ای که بسیاری از اعضای حزب خود شرکای مذاکره در طرف دیگر را نمی بینند.
وی گفت که می تواند میراث اوباما را بنا نهاده و کشور را در یک زمان دشوار متحد کند. بایدن در کنار همسر خود ، کامالا هریس ، به عنوان یک نیروی اطمینان دهنده و باتجربه که می تواند کشور را پس از چهار سال ترامپ متحد کند ، ادامه می دهد.
وی به عنوان سناتور آمریکایی دلاور به مدت 36 سال ، شهرت خود را در ساخت ائتلاف متفکر پرورش داد و ریاست کمیته های قدرتمندی در دادگستری و روابط خارجی را بر عهده داشت. سیاتل تایمز گزارش داد ، تخصصی که وی در آن دهه ها به دست آورد ، وی را به عنوان شریک اصلی معاون باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا ، تبدیل کرد.
جسارت او در ازدواج همجنسگرایان را نیز باید بخاطر داشت. در مه 2012 ، بایدن دولت را به سمت راست تاریخ کشاند.
با تأیید بایدن ، یو اس ای تودی گفت كه رئیس جمهور پیشین آمریكا پادزهر شایسته ای برای خودشیفتگی بی حد و مرز و هرج و مرج ترامپ است.
در همین حال ، واشنگتن پست گفت که بایدن فعلاً تقریباً منحصر به فرد است. او نجابت ، عزت و صلاحیت را به دولت آمریکا باز می گرداند.
با این وجود ، با سابقه سه دهه فعالیت در کنگره ، سوابق بایدن در اتاق تحت نظارت بیشتر قرار گرفته است.
لایحه جنایی سال 1994 که وی تهیه کرد ، به علت ایجاد زندانیی گسترده اقلیت ها و مداحی از همکار سنا ، استروم تورموند ، فردی که کار سیاسی خود را به عنوان یک جداگرایانه آغاز کرد ، مورد سرزنش قرار گرفت.
به گزارش الجزیره ، وی در جریان جلسه دادرسی تأیید دادگاه عالی کلارنس توماس در سال 1991 با انتقاداتی برای نقش خود به عنوان رئیس کمیته قضایی سنا در کباب جنجالی آنیتا هیل مواجه شد. هیل توماس را به آزار جنسی متهم کرده بود.
جو بایدن در مورد فاجعه های خانوادگی خود که مشخص کننده زمان حضور وی در دفتر بوده است ، صراحت نشان داده است.
در سال 1972 ، اندکی پس از پیروزی در اولین مسابقه سنا ، وی همسر اول خود ، نیلیا و دختر بچه ، نائومی را در یک تصادف رانندگی از دست داد.
در فوریه 1988 ، فقط چند ماه پس از پایان اولین پیشنهاد ریاست جمهوری ، جو بایدن دچار دو آنوریسم مغزی تهدید کننده زندگی شد. پزشکان در آن زمان به او گفتند که ممکن است یک کارزار کاخ سفید او را کشته باشد.
در سال 2015 ، بو در سن 46 سالگی بر اثر سرطان مغز درگذشت. بایدن جوان به عنوان یک ستاره در حال ظهور سیاست ایالات متحده شناخته شد و قصد داشت در سال 2016 برای فرمانداری ایالت دلاور کاندید شود. بایدن بزرگ را به بو گفته است که او را تشویق کرده است که دوباره نامزد شود و از هر دو فاجعه در مسیر استفاده کرد تا توضیح دهد که چرا مراقبت های بهداشتی – یکی از اهداف سیاست امضای وی – برای او “شخصی” است.
در همین حال ، شکارچی پسر كوچك بایدن به عنوان وكیل و لابی گر ، از جمله یك دوره 5 ساله در هیئت مدیره یك شركت گاز اوكرایی ، هدف ادعاهای فساد پشتیبانی نشده قرار گرفته است.
جو بایدن در حال نزدیک شدن به دونالد ترامپ در نظرسنجی های ملی با نزدیک شدن ایالات متحده به انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 است.
در صورت انتخاب ، وی در مراسم تحلیف خود ، با 78 سال سن ، مسن ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا خواهد بود. ترامپ که هم اکنون 74 سال دارد ، همچنین در صورت پیروزی در دوره دوم ، پیرترین رئیس جمهور خواهد بود.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری امروز یا به ترامپ چهار سال دیگر فرصت داده شود یا اختیارات را به بایدن تحویل دهد.