انتخابات سال 2020 ایالات متحده: پخش کنندگان اخبار از کنفرانس مطبوعاتی دونالد ترامپ جدا شده و بررسی واقعیت را انجام می دهند

واشنگتن: با ادعای دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا مبنی بر كلاهبرداری وی و “آرای غیرقانونی” دلیل برتری جو بایدن ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در چندین ایالت ، پخش كنندگان اخبار خبری از كنفرانس مطبوعاتی جدا شدند و به بررسی ادعاها پرداختند.
در جریان کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه (به وقت محلی) ، ترامپ گفت: “اگر شما رأی قانونی را بشمارید ، من به راحتی پیروز می شوم. اگر آرای غیرقانونی را بشمارید ، آنها می توانند سعی کنند انتخابات را از ما بدزدند … من قبلاً برنده شده ام بسیاری از ایالات بحرانی … پیروزی های عظیم در فلوریدا ، آیووا ، ایندیانا ، اوهایو ، به ذکر چند ، ما در این و بسیاری از ایالت های دیگر برنده شدیم علی رغم دخالت تاریخی انتخابات از طرف رسانه های بزرگ ، پول کلان و فناوری های بزرگ … ما با اعداد تاریخی. ”
وی از نظرسنجی های در حال انجام به عنوان “جعلی” نام برد.
ترامپ گفت: “در واقع ما با پیروزی زیادی در همه ایالت های مهم پیروز شدیم و سپس تعداد ما به طرز معجزه آسایی از بین رفت و آنها اجازه مشاهده قانونی را ندادند.”
طبق گزارش ددلاین ، در حالی که اخبار CNN و Fox اظهارات ترامپ را به طور کامل بیان می کردند ، اما MSNBC فقط ابتدای بیانیه خود را شروع کرد. پس از مدتی شپرد اسمیت در شبکه CNBC خواهر و برادر CNBC دنبال کرد.
به همین ترتیب ، سه شبکه پخش – CBS ، ABC و NBC کنفرانس مطبوعاتی را برگزار کردند اما رسانه Comcast در چند دقیقه گذشته به پسر عموی کابل خود پیوست و قطع شد. شبکه متعلق به دیزنی نیز نزدیک به پایان سخنرانی ترامپ خبر خود را کوتاه کرده بود.
مجریان MSNBC برایان ویلیامز و مجریان همکار راشل مادو گفتند: “تعدادی از شبکه ها با اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه وی به دلیل پیروزی فریب خورده است ، نظرسنجی های ساختگی انجام شده است.”
وی همچنین گفت: “در اینجا ما دوباره در موقعیت غیرمعمولی هستیم که نه تنها حرف رئیس جمهور ایالات متحده را قطع می کنیم بلکه رئیس جمهور ایالات متحده را اصلاح می کنیم …”
پیشکسوت پیشین NBC Nightly News اضافه کرد: “ما یک جمع خوانی ، جمع بندی نکاتی را که وی همچنان از اتاق توجیهی بیان می کند ، دریافت خواهیم کرد.”
در شبکه NBC ، لستر هولت گفت: “ما در حال تماشای رئیس جمهور ترامپ هستیم که به طور زنده از کاخ سفید صحبت می کند و ما مجبور به قطع صحبت در اینجا هستیم زیرا رئیس جمهور چندین اظهارات دروغ را ارائه داد از جمله این تصور که رای تقلبی صورت گرفته است. هیچ مدرکی وجود ندارد ادعاهای تبلیغات انتخاباتی وی اما سخنگویان مبارزات انتخاباتی وی قادر به ارائه هیچ مدرکی نیستند. وی همچنین اظهار داشت که نظرسنجی ها و بسیاری از آنها نادرست بوده است به نوعی محصول دخالت در انتخابات بوده است. ”
به همین ترتیب ، NPR در حال قطع سخنرانی ترامپ توسط افرادی مانند مشاور سیاسی آدام پارخومنکو بود.
“ترامپ اکنون در حال صحبت در برابر رسانه ها است. NPR وی را برای بررسی واقعیت قطع کرد. تصمیم غیرقابل قبول … من در تمام ایستگاه های رادیویی تجاری پیمایش کردم. آنها اظهارات ترامپ را حمل نمی کردند. سو Mis استفاده از شبکه های عمومی رایگان ، نیوزویک به نقل از رالف نادر گفت.
در حالی که ABC News و CBS News به بررسی واقعیت پرداختند ، Jon Karl ، خبرنگار ارشد این شبکه در کاخ سفید ، گفت: “به سادگی هیچ مدرکی در هیچ یک از این ایالت ها مبنی بر وجود آرای غیرقانونی ارائه نشده است.”
در حالی که CNN سخنان ترامپ را قطع نکرد ، در پایان جیک تاپر ، خبرنگار CNN گفت ، “چه شب غم انگیزی برای ایالات متحده آمریکا است.” تاپر صحنه را “زشت” و “رقت انگیز” خواند.
از اندرسون کوپر نیز نقل شده است که “این رئیس جمهور ایالات متحده است. این قدرتمندترین فرد در جهان است. ما او را مانند لاک پشت چاقی در پشت می بینیم که در زیر آفتاب گرم در حال تابیدن است و می فهمیم زمان او تمام شده است.” ”