انتقاد سبزها از برنامه لانکا برای ارسال یک لیتر میمون به چین

کلمبو: رسانه ها روز دوشنبه گزارش دادند که رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست سریلانکا هشدار داده است که اولین دسته از 100000 میمون در حال انقراض از این کشور محروم از پول نقد ممکن است به آزمایشگاه های آزمایش در چین بروند.
سریلانکا در حال برنامه ریزی برای صادرات 100000 ماکاک توکی به چین، یکی از بزرگترین وام دهندگان دوجانبه، وزیر کشاورزی است. ماهیندا آماراویرا هفته گذشته گفت.
ماکاک توک بومی سریلانکا است و در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت به عنوان در معرض خطر طبقه بندی شده است. قابل درک است که این اقدام طرفداران محیط زیست را نگران کرده است. مدیر اجرایی مرکز دادگستری محیط زیست (CEJ) هیمانتا ویتناژ به گزارش دیلی میرور لانکا، هشدار داد که اولین دسته از یک میلیون میمون ممکن است به سمت آزمایشگاه های آزمایشی در چین بروند.
ویتناژ گفت میمون ها می توانند برای آزمایش محصولات آرایشی و بهداشتی و آزمایش های پزشکی استفاده شوند.
رئیس جمهور رانیل ویکرمسینگه حزب ملی متحد دبیر کل محدوده پالیتا بندرا گفت حتی طاووس هم باید صادر شود. میرور به نقل از وی گفت: «کسانی که با صادرات میمون‌ها مخالف هستند باید به Wanathawilluwa، Anamaduwa و Anuradhapura بروند تا آسیب‌های ناشی از این میمون‌ها و طاووس‌ها را ببینند و شاهد خسارات وارده به جامعه کشاورز باشند».