انگلیس برای “لحظه تاریخی” واکسیناسیون علیه Covid-19 آماده می شود

لندن: 50 بیمارستان ملی خدمات بهداشت ملی (NHS) در حال آماده شدن برای آنچه دولت انگلیس “بزرگترین برنامه ایمن سازی در تاریخ” توصیف کرده است ، به عنوان اولین دوزهای واکسن Pfizer / BioNTech علیه Covid-19 در “مکان های امن” این آخر هفته در کشور بلژیک همسایه است.
کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی Frontline ، افراد بالای 80 سال و کارکنان خانه مراقبت از اولین کسانی هستند که واکسن را به عنوان بخشی از فاز 1 برنامه از روز سه شنبه دریافت می کنند ، که در اوایل هفته جاری توسط تنظیم کننده مستقل انگلیس برای توزیع مورد استفاده قرار گرفت.
آژانس تنظیم کننده داروها و محصولات بهداشتی (MHRA) اعلام کرده است که پس از بررسی های دقیق “لک” ، که ادعا می کند حداکثر 95 درصد در برابر Covid-19 محافظت می کند ، برای استفاده انسان در برابر ویروس کرونا ویروسی ایمن است.
وزیر بهداشت انگلستان مت هانکوک گفت: “هفته آینده یک لحظه تاریخی خواهد بود زیرا ما واکسیناسیون علیه Covid-19 را آغاز می کنیم.”
وی گفت: “من از همه می خواهم كه نقش خود را برای سرکوب این ویروس ایفا كنند و محدودیت های محلی را برای محافظت از NHS هنگام انجام این كار مهم دنبال كنند.”
وزیر اضافه کرد که دولت همه تلاش خود را برای غلبه بر “چالش های مهم” انجام می دهد تا اطمینان حاصل شود که ساکنان خانه در اسرع وقت واکسینه می شوند ، پس از پاک شدن آنها برای فاز 1 توسط کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی انگلستان (JCVI) ، کسانی که در معرض خطر مرگ ناشی از ویروس کشنده هستند.
وزارت بهداشت و مراقبت های اجتماعی (DHSC) گفت که کارکنان NHS در آخر هفته در تلاش هستند تا اولین واکسیناسیون ها از روز سه شنبه در 50 مرکز انتخاب شده در موج اول انجام شود.
طی هفته ها و ماه های آینده با افزایش برنامه ، بیمارستان های بیشتری واکسیناسیون را آغاز می کنند.
بیمارانی که 80 سال به بالا دارند و قبلاً به صورت سرپایی در بیمارستان بستری هستند و افرادی که پس از بستری شدن در بیمارستان از خانه مرخص می شوند ، از جمله اولین کسانی هستند که “لقمه نجات دهنده زندگی” را دریافت می کنند. بیمارستان ها همچنین شروع به دعوت بیش از 80 سالگی برای یک لگن می کنند و با ارائه دهندگان خدمات مراقبت در خانه کار می کنند تا کارکنان خود را در کلینیک های واکسیناسیون رزرو کنند.
برخی گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که ملکه الیزابت دوم 94 ساله و شوهر 99 ساله وی شاهزاده فیلیپ احتمالاً در این گروه قرار دارند.
هر قرار ملاقات دیگری که برای این گروه ها استفاده نشده باشد ، برای کارکنان مراقبت های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد و همه کسانی که واکسینه شده اند 21 روز بعد به یک تقویت کننده تقویت کننده نیاز دارند.
وی افزود: “با وجود پیچیدگی های بسیار زیاد ، بیمارستان ها از روز سه شنبه مرحله اول بزرگترین مقیاس واکسیناسیون در تاریخ کشورمان را آغاز می کنند.
اولین بخش از زایمان واکسن ، آماده آمدن در بیمارستان ها تا روز دوشنبه خواهد بود. ”پروفسور استفان پوییس ، مدیر پزشکی ملی NHS گفت.
وی گفت: “NHS سابقه قوی در ارائه برنامه های واکسیناسیون در مقیاس وسیع – از بیماری آنفلوانزا ، واکسن HPV و نجات MMR را دارد – کارکنان سخت کوش بار دیگر با چالش محافظت از آسیب پذیرترین افراد در برابر این بیماری وحشتناک روبرو خواهند شد.”
پزشکان عمومی (سایر پزشکان عمومی) و سایر کارکنان مراقبت های اولیه نیز آماده به کار می شوند تا زخم را شروع کنند ، تعدادی از آنها از 14 دسامبر و بیشتر در سایر مناطق کشور به صورت مرحله ای طی هفته ها و ماه های آینده آماده می شوند .
DHSC گفت ، مراكز واكسيناسيون كه تعداد زيادي از بيماران را در اماكن ورزشي و مراكز كنفرانس معالجه مي كنند ، متعاقباً با فعال شدن منابع اضافي واكسن ، به اين راننده خواهند پيوست.
این واکسن معمولاً با تزریق ساده در شانه انجام می شود اما تحویل یک چالش لجستیکی پیچیده و دشوار از تولید کنندگان Pfizer به بیماران وجود دارد.
قبل از ذوب شدن باید در دمای 70- درجه سانتیگراد نگهداری شود و قبل از استفاده فقط چهار بار درون آن زنجیر سرد قابل جابجایی است.
یخ زدایی واکسن چند ساعت طول می کشد و سپس برای تهیه واکسن برای تجویز زمان بیشتری لازم است.
DHSC گفت كه كارمندان NHS در آخر هفته در تلاش بوده اند تا سايت ها را آماده كرده و تحويلات را پذيرفته باشند.
هر جعبه باید به صورت دستی باز و بسته بندی شود و داده های دما باید از هر جعبه بارگیری شود.
داده های ردیابی که سفر هر جعبه از بلژیک را پوشش می دهد نیز بارگیری می شود تا بررسی شود ویال ها کاملاً زیر انجماد نگه داشته شده اند.
در هر جعبه پنج بسته 975 دوز وجود دارد و فقط سایت هایی با مجوز MHRA لازم می توانند بسته های واکسن را تقسیم کنند. پس از اتمام همه بررسی ها ، واکسن به سفارش سایت های مجاز در NHS با بودجه دولتی در دسترس قرار می گیرد.
دولت گفت که توزیع واکسن در سراسر انگلستان توسط بهداشت عمومی انگلستان و NHS در انگلستان ، اسکاتلند ، ولز و ایرلند شمالی از طریق سیستم های مناسب برای کسانی که با موفقیت برای برنامه های ایمن سازی ملی استفاده می شوند ، انجام می شود.
انتظار می رود از هفته آینده حدود 800000 دوز واکسن در انگلیس در دسترس باشد. در کل ، دولت 40 میلیون دوز تجویز کرده است – برای واکسیناسیون 20 میلیون نفر ، هر کدام با دو عکس ، با فاصله 21 روز ، کافی است.
در همین حال ، انگلیس 397 مورد دیگر از مرگ ویروس کشنده را ثبت کرد و شمار کشته های این کشور را به 61،014 نفر رساند.