انگلیس برای ورود به قفل جدید موارد ویروس انگلستان از 1 میلیون نفر می گذرد

لندن: بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس ، روز شنبه اعلام کرد که قفل یک ماهه جدید انگلیس پس از هشدار داده شده است که بدون اقدامات سخت ، شیوع ویروس کرونا مجدداً طی هفته ها بیمارستانها را تحت فشار قرار خواهد داد.
روزی که انگلستان از 1 میلیون مورد تایید شده Covid-19 عبور کرد ، جانسون به طور ناگهانی صورت خود را تأیید کرد و تأیید کرد که محدودیت های شدید در تجارت و زندگی روزمره از روز پنجشنبه آغاز می شود و تا 2 دسامبر ادامه دارد.
وی در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت که “هیچ نخست وزیر مسئولی” نمی تواند این ارقام ناخوشایند را نادیده بگیرد.
جانسون ، که در اوایل سال جاری به دلیل یک پرونده جدی Covid-19 در بیمارستان بستری شد ، گفت: “تا زمانی که ما اقدام نکنیم ، می توانیم مرگ و میر در این کشور را با روزی چند هزار نفر ببینیم.”
طبق محدودیت های جدید ، بارها و رستوران ها فقط امکان تهیه وسایل خانه را دارند ، فروشگاه های غیر ضروری باید بسته شوند و افراد فقط به یک لیست کوتاه از دلایل از جمله ورزش می توانند از خانه خارج شوند. فعالیت هایی از کوتاهی مو تا تعطیلات خارجی باید دوباره متوقف شوند.
برخلاف اولین قفل سه ماهه انگلیس در اوایل سال جاری ، مدارس ، دانشگاه ها ، سایت های ساختمانی و مشاغل تولیدی باز خواهند ماند.
مانند سایر کشورهای اروپایی ، پس از کاهش اقدامات قفل در تابستان و بازگشت مردم به محل کار ، مدارس ، دانشگاه ها و زندگی اجتماعی ، موارد ویروس در انگلیس شروع به افزایش کرد. اداره آمار ملی روز جمعه تخمین زده است که از هر 100 نفر 1 نفر در انگلیس ، بیش از نیم میلیون نفر ، در هفته منتهی به 23 اکتبر به ویروس مبتلا شده اند.
جانسون امیدوار بود که مجموعه محدودیت های منطقه ای که در اوایل ماه اکتبر معرفی شد ، برای کاهش تعداد کافی باشد. اما مشاوران علمی دولت پیش بینی می كنند كه در مسیر فعلی شیوع ، تقاضا برای تخت های بیمارستانی در هفته اول دسامبر بیش از حد مجاز باشد ، حتی اگر بیمارستان های موقت كه در اوج اولین ویروس تاسیس شده اند نیز بازگشایی شوند.
دانشمندان هشدار دادند که بستری شدن در بیمارستان Covid-19 و مرگ و میرها به زودی می تواند از سطوح مشاهده شده در اوج شیوع بهار ، زمانی که مرگ روزانه بیش از 1000 نفر بود ، پیشی بگیرد. پاتریک والنس ، مشاور ارشد علمی دولت ، گفت که اگر کاری انجام نشود ، میزان مرگ و میر “احتمالاً دو برابر ، اگر نه بیشتر” از حین موج اول اروپا در همه گیر است.
از آنجا كه كشورهاي اروپايي مانند فرانسه ، آلمان و بلژيك در تحميل قفل دوم در ميان افزايش تعداد كارگران ، اجتناب ناپذير به نظر مي رسيد كه جانسون مجبور به دنبال آن باشد.
ارقام رسمی اعلام شده در روز شنبه 21915 مورد جدید را در 24 ساعت گذشته تأیید کرده است ، و از این رو تعداد انگلیس از ابتدای شیوع همه گیر به 1،011،660 رسیده است. تعداد کشته های انگلیس از ویروس کرونا 46555 بالاترین آمار در اروپا است ، در حالی که روز شنبه 326 مورد مرگ و میر جدید اعلام شده است.
براساس آمارهای انجام شده توسط دانشگاه جان هاپکینز ، ایالات متحده ، هند ، برزیل ، روسیه ، فرانسه ، اسپانیا ، آرژانتین و کلمبیا نیز بیش از 1 میلیون مورد را ثبت کرده اند. دانشمندان می گویند تعداد واقعی موارد بسیار بیشتر است زیرا همه مبتلایان به ویروس آزمایش نمی شوند.
هر قفل جدید نیاز به تصویب پارلمان دارد و رای گیری برای روز چهارشنبه برنامه ریزی شده است. محدودیت های جدید برای انگلیس اعمال می شود. سایر مناطق انگلستان اقدامات بهداشت عمومی خود را تعیین کردند ، در حالی که ولز و ایرلند شمالی تحت مجموعه ای از محدودیت های شدید منطقه ای به طور موثر در قفل و اسکاتلند به سر بردند.
وزیر اول اسکاتلند ، نیکولا استورجون روز شنبه گفت که در حال حاضر مردم در اسکاتلند نباید به انگلستان سفر کنند ، “مگر برای اهداف اساسی.”
در طول همه گیری ، بسیاری از دانشمندان انگلیسی و متخصصان بهداشت عمومی جانسون را به کندی در اقدام متهم کرده اند. جان ادموندز ، عضو گروه مشاور علمی علمی دانشکده بهداشت لندن ، گفت که حتی با قفل جدید ، انگلیس با “مرگ ده ها هزار نفر از این موج” روبرو بود. ”
کیر استارمر ، رهبر حزب اصلی مخالف حزب کارگر ، در پاسخ به اعلامیه قفل قفل گفت: “هیچ منکر این اقدامات ضروری نیست و خوشحالم که سرانجام دولت تصمیمی را اتخاذ کرد که باید هفته ها قبل می گرفت.”
اما جانسون تحت فشار برخی از اعضای حزب محافظه کار خود است ، که به دلیل آسیب اقتصادی که ایجاد می کنند مخالف محدودیت های شدیدتر هستند.
صاحبان مشاغلی که از زمان تخفیف اولین قفل کالا برای بازگشت به جای خود تلاش کرده اند گفتند که تأثیر تعطیلات جدید مخرب خواهد بود.
کیت نیچولز از گروه صنعتگر میخانه و رستوران ها Hospitality UK گفت: “مردم برای بدست آوردن امنیت Covid تا سقف وام هزینه کرده اند و پول خرج کردند” برای سه تا چهار هفته. ”
یک برنامه دولتی که دستمزد میلیون ها کارمند خزانه دار در طول بیماری همه گیر را پرداخت کرده بود قرار بود روز شنبه پایان یابد ، اما در حین قفل جدید تمدید خواهد شد.
جانسون قصد داشت روز دوشنبه اعلام کرد که قفل در پارلمان اعلام شده است ، اما پس از انتشار خبر تایمز لندن مجبور به اقدام سریع شد. دولت گفت که تحقیقات در مورد این نشت وجود دارد.
جانسون گفت که دولت باید در طول همه گیری همه چیز “فوق العاده دشوار” قضاوت کند. او گفت که “این یک مبارزه مداوم و تعادل است که هر دولتی باید بین زندگی و معیشت برقرار کند – و بدیهی است که زندگی باید در درجه اول قرار گیرد.”
کریس ویتی ، افسر ارشد پزشکی انگلیس ، در کنفرانس خبری گفت که “اساساً هیچ زمان مناسبی برای اقدام وجود ندارد و هیچ راه حل خوبی وجود ندارد.”
وی گفت: “ما تلاش می کنیم کمترین راه حل بد را داشته باشیم.”