اوکراین: ایالات متحده 1.2 میلیارد دلار به عنوان کمک امنیتی بلند مدت به اوکراین ارائه می کند

واشنگتن: مقامات آمریکایی روز دوشنبه گفتند، در حالی که روسیه همچنان اوکراین را با پهپادها، راکت ها و موشک های زمین به هوا بمباران می کند، ایالات متحده 1.2 میلیارد دلار بیشتر به عنوان کمک نظامی طولانی مدت به اوکراین برای تقویت بیشتر دفاع هوایی این کشور ارائه خواهد کرد.
انتظار می رود بسته کمکی روز سه شنبه اعلام شود و این پول تحت ابتکار کمک امنیتی اوکراین تامین شود. برخلاف تجهیزات، سلاح و مهمات ایالات متحده که بیشتر به اوکراین ارسال می شود پنتاگون سهام – تا بتوان آنها را به سرعت تحویل داد – این پول در ماه ها یا حتی سال های آینده برای اطمینان از نیازهای امنیتی اوکراین در آینده هزینه می شود.
ابتکار کمک تامین مالی خواهد شد سیستم های دفاع هوایی هاوک، مهمات دفاع هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین برای دفاع هوایی. به گفته مقامات، این کشور همچنین توپخانه، موشک، کمک تصاویر ماهواره ای و بودجه برای تعمیر و نگهداری مداوم و قطعات یدکی انواع سیستم ها را خریداری خواهد کرد. آنها نخواستند نامشان فاش شود زیرا بسته کمکی هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.
با احتساب این بسته، ایالات متحده نزدیک به 37 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین از زمان حمله روسیه در فوریه 2022 ارائه کرده است.
این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که اوکراین برای آغاز یک حمله بهاری علیه نیروهای روسیه آماده می‌شود و پدافند هوایی یک مسئله پایدار است.
مقامات روسیه روز دوشنبه گفتند که پدافند هوایی اوکراین 35 پهپاد ساخت ایران را بر فراز کیف در آخرین حمله شبانه روسیه سرنگون کرد. ویتالی کلیچکو، شهردار کیف در یک پست تلگرامی گفت که بقایای هواپیمای بدون سرنشین به یک ساختمان آپارتمانی دو طبقه در منطقه سویاتوشینسکی غربی کیف برخورد کرد، در حالی که آوارهای دیگر به خودرویی که در نزدیکی پارک شده بود برخورد کرد و آن را به آتش کشید.
وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که گلوله باران 127 هدف روسیه در مناطق شمالی، جنوبی و شرقی اوکراین سه غیرنظامی کشته شدند.
روسیه که با تحریم های اقتصادی و محدودیت های زنجیره تامین خود به دلیل تهاجم به اوکراین مواجه است، به طور معمول برای تقویت قدرت آتش خود به پهپادهای شاهد ایران روی آورده است. و بسته های کمکی ایالات متحده – از جمله تسلیحات نظامی فوری و پشتیبانی – شامل سیستم هایی برای سرنگونی و شکست پهپادها است.