اوکراین می گوید آماده حمله برای بازپس گیری سرزمین های اشغالی است

کیف روز جمعه گفت که تقریباً آماده است تا یک حمله زمینی بزرگ را برای بازپس گیری انجام دهد مشغول زمین، پس از پرتاب موشک های روسیه به شهرها در حالی که مردم در طول شب خوابیده بودند، در اولین حمله هوایی در مقیاس بزرگ خود در نزدیک به دو ماه، حداقل 21 غیرنظامی کشته شدند.
جنگ پس از یک حمله زمستانی چند ماهه روسیه که علیرغم خونین‌ترین درگیری‌ها تاکنون نتوانسته است، به نقطه حساسی برسد. کیف در حال تدارک یک حمله متقابل با استفاده از صدها تانک و خودروی زرهی فرستاده شده توسط غرب است، به این امید که روسیه را از تقریباً یک پنجم کشوری که اشغال کرده و ادعا می کند ضمیمه کرده است، بیرون راند.
اولسکی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در نشست خبری آنلاین گفت: «به محض اینکه اراده خدا، آب و هوا و تصمیم فرماندهان وجود داشته باشد، آن را انجام خواهیم داد. او گفت که اوکراین “به درصد بالایی” برای راه اندازی کمپین خود آماده بود. سلاح های مدرن جدید آن به عنوان یک “مشت آهنین” عمل می کنند.
در مرکز شهر عمان، آتش نشانان با آتش سوزی در یک آپارتمان مسکونی که در طبقه بالایی توسط موشک روسی اصابت کرده بود، مقابله کردند. مقامات گفتند که دست کم 19 غیرنظامی از جمله چندین کودک در آنجا کشته شدند.
سرهی لوبیوسکی، 58 ساله، که در یک آپارتمان در طبقه هفتم جان سالم به در برد، گفت: «هیچ کس باقی نمانده است.» پس از اینکه انفجار درب ورودی خانه آنها را مسدود کرد، توسط آتش نشانان از بالکن نجات یافت، جایی که با همسرش فرار کرد.
موج حملات موشکی روسیه در شبانه روز اولین موج از اوایل ماه مارس بود. مسکو گفت که اهداف حملات شبانه‌اش، مکان‌هایی بود که نیروهای ذخیره اوکراینی با موفقیت به آن‌ها حمله کردند و مانع از رسیدن آن‌ها به جبهه شدند. هیچ مدرکی برای حمایت از این موضوع ارائه نکرد.
سرهی لیساک، فرماندار منطقه گفت: در شهر دنیپرو در جنوب شرقی این کشور، یک موشک به خانه ای اصابت کرد و یک کودک دو ساله و یک زن 31 ساله کشته شدند. پایتخت کیف نیز در ساعات اولیه با انفجارهایی لرزید، شهرهای مرکزی کرمنچوک و پولتاوا و میکولایف در جنوب. در دونتسک، شهری شرقی که از سال 2014 تحت کنترل نیروهای نیابتی روسیه است، یک مقام مستقر در روسیه گفت که هفت نفر در اثر گلوله باران اوکراینی که به یک مینی‌بوس برخورد کرد، کشته شدند.
ارتش اوکراین اعلام کرد که 21 موشک از 23 موشک کروز شلیک شده توسط روسیه را سرنگون کرده است. مسکو می گوید که عمدا غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهد. کیف می‌گوید که حملات به شهرهای دور از خط مقدم، به جز ارعاب و آسیب رساندن به غیرنظامیان، که جنایت جنگی است، هیچ هدف نظامی ندارد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور آمریکا در تلگرام نوشت: «این ترور روسیه باید با واکنش عادلانه اوکراین و جهان روبرو شود. و این خواهد شد. ”