ایالات متحده با تحریم های هنگ کنگ به چین حمله می کند ، فروش سلاح تایوان را تأیید می کند

واشنگتن: دولت ترامپ روز دوشنبه فروش عمده اسلحه به تایوان را تصویب کرد و تحریم های جدید را تحریم کرد مقامات چینی در مورد سرکوب طرفداران طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ.
این اقدامات مطمئناً مورد انتقاد جدی چین قرار خواهد گرفت ، كه تایوان را یك استان متفرقه می داند و اقدامات مربوط به هنگ كنگ را به دلیل دخالت در امور داخلی این كشور رد می كند.
وزارت امور خارجه گفت فروش 280 میلیون دلاری تجهیزات پیشرفته ارتباطات نظامی به تایوان را تصویب کرده است. پیش از این ، این سازمان اعلام کرده بود که 14 نماینده پارلمان چین را مورد اصابت قرار داده است کمیته با تحریم هایی که همزمان با پایان یافتن زمان کار در دولت ، اقدامات تنبیهی علیه چین افزایش می یابد.
در بیانیه ای ، این اداره گفت که فروش ارتباطات را “برای کمک به بهبود امنیت گیرنده و کمک به حفظ ثبات سیاسی ، تعادل نظامی ، اقتصادی و پیشرفت در منطقه” و “کمک به هدف گیرنده” تأیید کرده است. توانایی ارتباطات نظامی خود را در حمایت از مأموریت و نیازهای عملیاتی خود مدرن کند. ”
این تصویب آخرین مرحله از چنین اقداماتی است که دولت ترامپ برای تقویت دفاع تایوان طی چند ماه گذشته انجام داده است.
همچنین روز دوشنبه ، وزارت امور خارجه و خزانه داری گفتند که آنها علیه 14 عضو کمیته دائمی برای مسدود کردن دارایی های موجود در حوزه قضایی ایالات متحده و ممنوعیت سفر آنها و خانواده هایشان به ایالات متحده اقدام می کنند.
هفته گذشته ، دولت دسترسی ویزا برای مقامات حزب کمونیست چین را به عنوان بخشی از کارزار محدود کرد ، همچنین مجازات هایی را برای چین در قبال اقدامات خود در غرب استان سین کیانگ ، تبت ، تایوان و دریای چین جنوبی.
وزیر خارجه مایک پمپئو در بیانیه ای با محکومیت های مکرر نقض توافقنامه چین با انگلیس گفت: هنگ کنگ را در سال 1997 به حکومت چین بازگرداند.
وی گفت: “این اقدامات بار دیگر بی توجهی كامل پكن به تعهدات بین المللی خود را تحت بیانیه مشترك چین و انگلیس نشان می دهد ، این پیمان ثبت شده در سازمان ملل است.”
14 مقام وانگ چن ، کائو جیانمینگ ، ژانگ چونکسیان، شن یویو ، جی بینگ سوآن ، آرکن ایمیرباکی ، وان اگزيانگ ، چن دو، وانگ دونگمینگ، Padma Choling ، Ding Zhongli ، Hao Mingjin ، Cai Dafeng و Wu Weihua.
پمپئو گفت: “اقدامات امروز ما تأكید می كند كه ایالات متحده به كار با متحدان و شرکای ما ادامه خواهد داد تا پكن را مسئول تخریب خودمختاری وعده داده شده هنگ كنگ بدانند.” “ایالات متحده مجدداً از پکن می خواهد که به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد و به صدای بسیاری از کشورها که اقدامات آن را محکوم کرده اند توجه کند.”