ایالات متحده علیه پاکستان ، چین به دلیل نقض آزادی مذهب اقدام می کند

واشنگتن: ایالات متحده در روز دوشنبه تعیین شده است پاکستان و چین در لیست “کشورهای با نگرانی خاص” (CPC) برای درگیر کردن یا تحمل “نقض سیستماتیک و فاحش آزادی مذهبی
پاکستان و چین هر دو در میان 10 کشوری هستند که توسط آنها برجسته شده است وزارت امور خارجه ایالات متحده به عنوان CPC به دلیل عدم موفقیت در جلوگیری از آزار و اذیت و تبعیض گروههای ایمانی.
در بیانیه رسمی ، دبیر ایالت مایک پمپئو گفت: برمه ، چین ، اریتره ، ایران، نیجریه ، جمهوری دموکراتیک جمهوری اسلامی ، عربستان سعودی ، پاکستان ، تاجیکستان و ترکمنستان به دلیل اعمال یا تحمل نقض سیستماتیک ، مداوم و فاحش آزادی مذهبی ، تحت قانون بین المللی آزادی مذهبی در سال 1998 ، به عنوان CPC تعیین شده اند.
وزیر امور خارجه همچنین اعلام كرد كه كشورها – كومور ، كوبا ، نیكاراگوئه و روسیه در فهرست ویژه مراقبت از دولتهایی قرار گرفته اند كه “نقض شدید آزادی مذهب” را انجام داده یا تحمل كرده اند.
پمپئو گفت: “ایالات متحده به کار خستگی ناپذیر برای پایان دادن به آزارها و آزارها و انگیزه های مذهبی در سراسر جهان ادامه خواهد داد و به شما کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که هر فرد ، در همه جا و در هر زمان ، حق دارد طبق دستورات وجدان زندگی کند.”
علاوه بر این ، الشباب ، القاعده ، بوکو حرام، حیات تحریر الشام ، حوثی ها ، داعش ، داعش – صحرای بزرگ ، داعش – آفریقای غربی ، جماعت نصر الاسلام والمسلمین و طالبان بعنوان “اشخاصی با نگرانی خاص” تحت عنوان Frank R. Wolf International تعیین شده اند. پمپئو گفت ، قانون آزادی مذهبی سال 2016.
وی همچنین گفت كه سودان و ازبكستان بر اساس “پیشرفت چشمگیر و مشخص” انجام شده توسط دولتهایشان در سال گذشته از فهرست ویژه مراقبت حذف شده اند.