ایالات متحده نگرانی ها را در مورد تهدید CCP برای امنیت ملی آمریکا مطرح می کند

واشنگتن: افزایش نگرانی ها در مورد تهدید حزب کمونیست چین برای امنیت ملی آمریکا ، آمریکا وزارت امور خارجه روز شنبه (به وقت محلی) بیش از 80 شرکت چینی را ذکر کرده است آمریکا بورس اوراق بهادار که در آن سرمایه گذاران خرده فروشی آمریکایی ناآگاهانه در شرکت های چینی که هم در تولید غیرنظامی و هم در ارتش استفاده می کنند سرمایه گذاری می کنند.
براساس بیانیه رسمی صادر شده توسط وزارت امور خارجه ، “تهدید حزب کمونیست چین برای امنیت ملی آمریکا به بازارهای مالی ما گسترش می یابد و بر سرمایه گذاران آمریکایی تأثیر می گذارد. بسیاری از شاخص های عمده سهام و اوراق قرضه که توسط ارائه دهندگان شاخص مانند MSCI و FTSE تهیه شده اند ، شامل جمهوری خلق بدخیم شرکت های چین (PRC) که در لیست نهادهای وزارت بازرگانی و / یا وزارت دفاع شرکت های نظامی کمونیست چینی ذکر شده اند. پول وارد شده به این صندوق های شاخص – اغلب منفعلانه توسط سرمایه گذاران خرده فروشی ایالات متحده – از شرکت های چینی درگیر در هر دو پشتیبانی می کند تولید غیرنظامی و نظامی “.
در ادامه این گزارش آمده است که برخی از این شرکتها برای “نظارت بر غیرنظامیان و سرکوب حقوق بشر” مانند “اویغورها و سایر گروههای اقلیت مسلمان در سین کیانگ ، چین” و همچنین سایر رژیمهای سرکوبگر مانند ” به عنوان ایران و ونزوئلا.
برخی از شرکت های ذکر شده در این لیست عبارتند از: شرکت علوم و فناوری هوافضای چین ، شرکت صنایع هواپیمایی چین ، شرکت کشتی سازی دولتی چین ، فن آوری های هواوی ، چین اسپاسسات ، AVIC International Holdings Ltd. ، شرکت هواپیمایی Xi’an ChenXi ، آموزشی ویبولیتین
“از ژوئن 2020 ، حداقل 22 شرکت از 31 شرکت نظامی PRC در سطح والدین ، ​​دارای اوراق بهادار شرکت های وابسته در یک شاخص عمده اوراق بهادار ، از جمله حداقل 68 صادرکننده اوراق بهادار سطح وابسته متمایز بودند ؛ حداقل 13 شرکت PRC در فهرست نهادها شرکت های تابعه یا مادران اصلی در شاخص های سهام MSCI یا FTSE گنجانده شده اند ؛ و شاخص بازار در حال ظهور MSCI شامل 230 سهام A سهام چینی در سرزمین اصلی است ، به نقل از رنمینبی و در بورس های شانگهای و شنژن تحت کنترل حزب کمونیست چین قرار دارد. ” وزارت امور خارجه
این لیست در حالی بدتر می شود که روابط بین این کشورها وجود دارد آمریکا و چین
در روز جمعه ، آمریکا پنج برنامه را که به عنوان “مبادله فرهنگی” مبدل شده بودند ، با چین خاتمه داد زیرا “به طور کامل توسط دولت PRC به عنوان ابزار تبلیغات قدرت نرم تأمین و اداره می شود”.
در 3 دسامبر ، آمریکا دولت به دلیل ادامه نقض حقوق بشر از اویغورها ، دستور جلوگیری از واردات پنبه از یک سازمان دولتی سین کیانگ در چین را صادر کرده بود.