ایالات متحده چهار مقام دیگر را به دلیل آزادی های هنگ کنگ مورد اصابت قرار داد

واشنگتن: ایالات متحده چهار مقام دیگر را که به مهار آزادی در کشور متهم شده اند ، مجازات کرده است هنگ کنگ، نذر پاسخگویی درمورد مقابله با چین در این شهر.
ادوینا لاو ، رئیس بخش امنیت ملی این کشور نیروی پلیس هنگ کنگ، از جمله مقاماتی بود که از سفر به ایالات متحده منع خواهد شد و دارایی های مستقر در آنها در صورت مسدود شدن ،
وزیر امور خارجه مایک پمپئو روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: “این اقدامات عزم آمریكا را در مورد پاسخگویی به چهره های اصلی كه به طور فعال آزادی مردم هنگ كنگ را تزلزل می دهند و استقلال هنگ كنگ را تضعیف می كنند ، تأكید می كند.”
از دیگر مقامات متضرر آخرین تحریم ها می توان به لی جیانگژو ، معاون مدیر دفتر هنگ کنگ برای “حفاظت از امنیت ملی” اشاره کرد.
ایالات متحده قبلاً تحریم های مشابهی را علیه رهبر عالی هنگ کنگ اعمال کرده است ، کری لام، که متحد پکن است.
لام سعی کرده تأثیر خود را کمرنگ کند اما تصدیق کرد که پس از تحریم ها با کارت اعتباری مشکل داشته است.
سرپرست اجرایی هنگ کنگ متیو چونگ با انتقاد از آخرین تحریم های ایالات متحده “کاملا غیر قابل قبول و به شدت خشن” است.
وی روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “این دخالت وحشیانه در امور داخلی هنگ کنگ و در امور داخلی سرزمین مادری ما است.”
فشار آمریكا پس از آن صورت می گیرد كه چین با اجرای قانون سخت امنیتی ، جلوی براندازی در قطب مالی را كه شاهد اعتراضات عمده طرفدار دموكراسی است ، منع می كند.
تقابل چین علی رغم وعده هایی مبنی بر تضمین سیستم جداگانه ای برای هنگ کنگ قبل از این اتفاق می افتد بریتانیا مستعمره خود را در سال 1997 تحویل داد.
پکن در مورد مخالفت ها در هنگ کنگ ، جایی که نمایندگان طرفدار دموکراسی روز دوشنبه تهدید کردند که اگر چهار نفر از همکارانشان از کسب مقام منصرف شوند ، به طور دسته جمعی استعفا می دهد.