“این هنوز تمام نشده است!”: طرفداران ترامپ از پذیرش شکست خودداری می کنند

شعار “این تمام نشده است!” و “جلوگیری از سرقت ،” طرفداران رئیس جمهور دونالد ترامپ روز شنبه در پایتختی های ایالت های سراسر کشور اعتراض کرد و از پذیرش شکست امتناع ورزید و ادعاهای بی اساس ترامپ مبنی بر پیروزی دموکرات ها با تقلب را تکرار کرد.
از آتلانتا و تالاهاسی گرفته تا آستین ، بیسمارک ، بویز و ققنوس ، جمعیتی از چند ده تا چند هزار نفر – بعضی از آنها آشکارا اسلحه حمل می کردند – خبر پیروزی جو بایدن را پس از بیش از سه روز رای گیری پر از تعلیق ، فریاد زدند -حسابی ، دموکرات ها را در رأس قرار می دهد. درگیری ها در برخی از شهرها آغاز شد.
در آتلانتا ، خارج از ایالت کاپیتول در سنگر دیرینه جمهوری خواهان در جورجیا ، شعارهای “قفلش کن!” در حدود 1000 طرفدار ترامپ به صدا درآمد. دیگران شعار می دادند ، “این تمام نشده است! این پایان نیست!” و “اخبار جعلی!” خیابان ها با پرچم های آمریکا و آگهی های ترامپ غرق شده بود.
هیچ خشونت فوری گزارش نشده است ، اگرچه در یک مرحله ، پلیس برای جدا کردن مخالفان ترامپ از طرفداران حرکت کرد. بایدن در جورجیا اختلاف کمی داشت ، که از سال 1992 به این سو به دموکرات نمی رود.
جوردن کلی ، 29 ساله از مورفریسبورو ، تنسی ، با سه ساعت حرکت به آتلانتا رفت تا در راهپیمایی طرفدار ترامپ شرکت کند.
“وجود دارد تقلب در انتخابات کلی ادامه داد ، “ادعا کرد کلی ، ادعا کرد که رای دهندگان در جورجیا ، ایالتی با فرماندار GOP و وزیر امور خارجه ، برای نامزدی بایدن آرا را نادرست شمرده اند.” حتی اگر من در تنسی زندگی می کنم ، من یک آمریکایی هستم ، و من می خواهم اطمینان حاصل کنم که آمریکایی ها در انتخابات صدا دارند. ”
وی قصد داشت سفر 10 ساعته به واشنگتن را هفته آینده برای تظاهرات در پله های دیوان عالی کشور انجام دهد ، جایی که ترامپ و وکلایش قول داده اند در نهایت پرونده خود را مطرح کنند.
معترضین ضد ترامپ در واشنگتن با تأیید از احساسات سخت دو طرف شکاف سیاسی عمیق ملت ، هو کردند ، فحاشی کردند ، فریاد زدند “بازنده! بازنده!” و هنگام بازگشت رئیس جمهور به محل کار خود ، انگشت خود را به موکب ترامپ داد کاخ سفید از روز شنبه گلف.
در دو تابلو که در جلوی هتل ترامپ در واشنگتن نصب شده است ، نوشته شده است: “یک بازنده بزرگ نباشید” و “واقعیت چهره”.
از طرف خود ، بایدن شنبه شب در یک سخنرانی تلویزیونی خواستار وحدت و سازش شد و گفت وقت آن است که آمریکایی ها “سخنان تند را کنار بگذارند ، دما را پایین بیاورند” و “با دشمنان مانند دشمن رفتار نکنند”.
وی گفت: “بگذارید این دوره تاریک اهریمن سازی در آمریکا در اینجا و اکنون آغاز شود.”
برخلاف ادعاهای طرفداران ترامپ ، هیچ مدرکی مبنی بر تقلب جدی در آرا vote وجود نداشته است. و برخی از مقامات منتخب جمهوری خواه در سراسر کشور از ترامپ فاصله گرفتند و از وی خواستند که نتیجه را با کمال میل قبول کند.
باربارا پری ، مدیر مطالعات ریاست جمهوری در مرکز میلر دانشگاه ویرجینیا گفت ، به نظر می رسد رد كاملاً بایدن به عنوان رئیس جمهور قانونی توسط ترامپ و حامیان وی نمایانگر مسئله جدیدی در تاریخ سیاسی آمریكاست.
پری گفت: “ما معمولاً رهبري نداشته ايم كه رياست جمهوري خود را از دست بدهد و سپس به پيروان خود بگويد:” اين نادرست است. اين از ما دزديده شده است. ” “روسای جمهور فعلی دیوانه بوده اند ، بنابراین آنها دیوانه نیستند كه به مراسم تحلیف رفتند ، اما نه مانند این ، جایی كه آنها آنها را به این سو می برد كه این كلاهبرداری است.”
دو هزار هوادار ترامپ در پایتخت پنسیلوانیا در هریسبورگ جمع شدند. پنسیلوانیا نقش اساسی در پیروزی بایدن داشت.
بروس فیلدز 66 ساله درباره سازمان های خبری اعلام کرد که بایدن را به عنوان برنده اعلام کرد: “اگر ما امروز جلوی این کار را نگیریم ، همه چیز به پایان خواهد رسید.” “t در غیر این صورت ما می توانیم خداحافظی آزادی را ببوسیم.”
حدود دوازده مرد به شدت مسلح ، برخی از آنها استتار داشتند ، به راهپیمایی پیوستند.
در پایتخت آریزونا در ققنوس ، جمعیت در عرض چند ساعت به بیش از 1000 نفر رسید. بایدن در راه رسیدن به پیروزی در کالج انتخاباتی ، آریزونا را از آن خود کرد.
کلی وارد ، سناتور ایالتی سابق و رئیس حزب جمهوری خواه آریزونا به تظاهرکنندگان سرسخت طرفدار ترامپ گفت: “این بسیار مشکوک است که رئیس جمهور ترامپ ، با موج قرمزی که ما در آریزونا شاهد آن هستیم ، دست و پنجه نرم می کند.” “من می خواهم بدانم که آیا با اعداد خارج شده از ماشین ها مغایرت دارد؟”
بیش از 1000 نفر در پایتخت تگزاس در آستین جمع شدند و پلیس حامیان ترامپ و بایدن را در دو طرف خیابان نگه داشت. چند صد تظاهر کننده در راهپیمایی “Stop the Steal” در سالم ، اورگان شرکت کردند.
حامیان ترامپ حتی در مکانی که نزدیک نبود ، دسته جمعی جمع شدند تا از او حمایت کنند و از نتیجه انتخابات ناامید شوند. در خارج از پایتخت داكوتای شمالی در بیسمارك ، هیئت كنگره ای كه تمام جمهوری خواهان این ایالت است ، به تظاهرات معترضین با شعار و حامل علائم پیوستند.
چند درگیری بین طرفداران ترامپ و تظاهرکنندگان طرفدار بایدن و زندگی های سیاه مهم است و یکی از طرفداران BLM تلاش می کند تا خود را به یکی از طرفداران ترامپ ببندد. این دو نفر کشتی را روی زمین شروع کردند.
یک افسر طرفدار Black Lives Matter را تا ماشین جوخه اسکورت کرد. مشخص نبود كه او دستگير شده است.
در لانسینگ ، میشیگان ، حدود 50 نفر از طرفداران ترامپ و گروه کوچکتر از راهپیمایان که پرچم های Black Lives Matter را حمل می کردند ، در ایالت کاپیتول جمع شدند و آنها را تحت فشار قرار دادند ، لرزاندند و با یکدیگر فریاد زدند. اما در لحظاتی از فراخوان مسابقه ، عده ای از هر دو طرف دعا کردند و حداقل یک جفت در آغوش گرفتند.
فرانک دابس ، 40 ساله ، از هندرسون ، نوادا ، در هنگام تجمع در مقابل دفتر ثبت نام رأی دهندگان شهرستان کلارک در شمال لاس وگاس ، یک گاو نر و پرچم ترامپ 2020 را به همراه خود گرفت.
“untilاین کار تمام نشده تا وقتی که تمام شود. هنوز دادگاه ها وجود دارد. دابز گفت ، اگر هرگز زمانی برای افشای تقلب گسترده وجود داشته باشد ، این رئیس جمهور است که این کار را انجام می دهد. “رسانه تصمیم نمی گیرد که چه کسی مقام ریاست جمهوری را به دست آورد رای دهندگان قانونی این کشور تصمیم می گیرند. ”